Is het normaal dat je je kind veel voelt en dan weer niet??

A

Anoniem

Guest
Ergens weet ik dat dit een open deur is maar toch heb ik jullie bevestiging even nodig. Ik ben bijna 18 weken zwanger en de laatste tijd voelde ik mijn kindje elke dag flink bewegen. De laatste 3 dagen voel ik helemaal niks. Is het normaal dat ik zoveel dagen achter elkaar niks voel in deze fase? Wat is jullie ervaring?
x ing

Hoi Inge,
Je kunt daar echt gek van worden! Mijn eerste kindje voelde ik pas vanaf 26 weken bewegen en ik moest me er erg op concentreren om hem te voelen. Pas tegen het eind voelde ik hem echt elke dag goed bewegen. De twede voelde ik vanaf week 11 bewegen, maar echtn iet elke dag even veel hoor. Wat ik dan deed was me prberen zo goed mogelijk te ontspannen en dan bijhouden wanneer ik haar voelde. Dus bijvoorbeeld lekker in bad gaan liggen (ik weet niet of je dat wel mag, ivm je operatie) of lekker onder de douche, warme straal op je buik en dan maar eens voelen of er een reactie komt.
Bij mijn vk was de "standaard" dat je vanaf 26 weken je kindje elke dag moet voelen, bij 24 uur geen leven vanaf week 26 moest ik contact opnemen.
Jij hebt als tip meegekregen op je gevoel af te gaan...als je het niet vertrouwt, of als je gewoon zekerheid wilt, dan zou ik bellen als ik jou was. Misschien kan je arts in Leiden wel een verloskundige in de buurt bellen, die jou even naar het hartje laat luisteren.
patricia

Tja, Ik berijp dat je je zorgen maakt, julie hebben al zoveel pech gehad! Maar rond de 18 weken is het echt normaal dat je de baby niet iederedag voelt. Misschien ligt ie nu helemaal met zijn voetjes de andere kant op en voel je zijn schoppen niet. Misschien slaapt ie lekker...
Maar in jouw (jullie) geval zou ik lekker even een verloskundige bellen en vragen of ze even langs komt of je even bij haar langs mag. Je zult zien, je hoort het hartje   en voelt het daarna ook weer en hebt tenminste weer rust. Ook wel zo lekker net voor het weekend niet?
Heel veel succes en ik hoop dat hij of zij snel en goede trap geeft!!!
Gr. Mo

Inderdaad, ik ben nu 20.4 weken zwanger en de afgelopen dagen is ie bij mij erg rustig geweest, allen gisteren en vandaag is ie weer flink op dreef!

Geniet ervan, ze slapen nog zoveel en ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen.

Toch begrijp ik je bezorgdheid. En als je je echt onrustig gaat voelen adviseer ik je toch je vk of gyn te belle, die kan je geruststellen!!

XX Saskia

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Een verloskundige hebben wij niet omdat het een medische zwangerschap is. Omdat ik mezelf niet gek wilde maken heb ik gisteren besloten niet naar het ziekenhuis te bellen en de echo van dinsdag af te wachten. Ik was hier ineens rustiger onder. Echter nu voel ik al 4 dagen helemaal niks. Ook geen kleine bloebjes dus de spanning zit er goed in. Iedereen zegt ach met net 18 weken hoef je nog niet elke dat wat voelen maar is het jullie wel eens overkomen dat je 4 dagen achter elkaar niks voelde?????
Ik ben hier even heel erg benieuwd naar!
x ing

Als je 18 weken zwanger bent dan hoef je je kind niet iedere dag te voelen, als je verder in de zwangerschap bent dan moet het wel.
Ik weet niet hoe   en waar je kindje ligt?
Bij mij lag ze naar achter en ook de placenta lag er voor dus ik voelde ook regelmatig niks  ik heb toen wel actie ondernomen en heb dus een aantal keren aan de ctg gelegen in het ziekenhuis.
Gelukkig was er nooit iets aan de hand.
Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent hoor, ga anders een poosje op de bank liggen met je handen op je buik, dan gaat hij/zij meestal wel schoppen. Moet je wel geduldig zijn, ik moest soms wel een uur wachten.

Liefs Rene

Lieve Inge.

Wat de meiden al zeggen dat je niet elke dag het leventje hoeft te voelen of dat het
de verandering van lighouding kan zijn.
Ik voelde de kleine al tussen de twaalfde en dertiende week in en toen rond de eenentwintigste week was hij stil.
Toen was het weekend en bij de derde dag nog steeds  geen teken van leven  gevoeld.
De verloskundige was heel druk bezig met een bevalling en raadde mij aan om naar de huisartsenpost te bellen. Daar kon ik gelijk terecht en de doptone gaf aan dat het hartje klopte, daardoor ging mijn hartje ook wel even sneller kloppen hoor en tranen van opluchting.
Wie weet heeft jullie kleintje nu wel heel veel behoefte aan slaap want ook dat kleintje heeft veel druk gekregen de afgelopen weken.
En zet anders de stap vandaag nog richting het ziekenhuis of huisartsenpost als het je bezig blijft houden en je er geen rust bij krijgt.

Veel liefs van geertje

Ik voelde mijn kleintje ook al rond de 20ste week. En soms waren er dagen dat ik ook niks voelde nu ik 29weken ben, voel ik het   iedere dag schoppen. Er worden hele tae-bo lessen gegeven in mijn bij hahah. Ik hoorde wel laatst van de verloskundige dat je  de kleine rond de 28ste week iedere dag hoort te voelen. Maar zoals al eerder werd aangegeven moet je op je gevoel afgaan.

Wanneer het je niet lekker zit de verloskundige bellen.

Groetjes

Terug
Bovenaan