is het nou een probleem of niet?????

Hallo

Zit ik net op babyinfo te lezen over slaappatronen van baby ´s... Staat daar dat een pasgeboren baby 16/17 uur slaap nodig heeft en een van 3,5/4 maanden 14/15 uur! Als ik alles bij elkaar optel, slaapt Loek dat wel ongeveer!!! Hij slaapt alleen ´s nachts lang en veel en overdag weinig en kort. Hij sliep eerder overdag niet en ´s nachts van 19.00 tot 8.00 uur, dat is zonder de voedingen ongeveer al 12 uur. En overdag wat hazeslaapjes. Nu slaapt hij van 19.00 tot 6.30 uur, dus 11 uur slapen. En overdag ongeveer 4 dutjes van een uur gemiddeld, soms meer en meestal minder. Maar al met al haalt hij met die )volgens internet veel te' korte dutjes de 15 uur gewoon. Is het nou zo ´n probleem dat het niet evenredig verdeeld is...

Kunnen jullie mij eens zeggen hoe jullie baby ´s slapen (vraagteken werkt niet, vreemd... ik krijg steeds een =). Ik ben benieuwd of Loek nou echt weinig slaapt of dat hij het gewoon anders verdeeld heeft...

Groeten
Rosanne, een mama in verwarring...

Hoi Rosanne,
fijn he, al die info. Maak je maar niet druk hoor. Quinn slaapt eigenlijk altijd al 's nachts heel goed en overdag weinig. Hij slaapt nu van 20.30 uur (dan nog even om 21.30uur een fles) en dan door tot 8 of 9 uur. Overdag doet hij slaapjes van ongeveer 45 - 60 minuten.
Groetjes Veerle

Lotta slaapt ongeveer van acht tot tien, twee keer onderbroken door een voeding en overdag twee keer drie kwartier. Ze komt dus wel aan haar uurtjes, zij het wat ongelijk verdeeld. Ik maak me i.e.g. geen zorgen meer, het totale aantal uren slaap is echt voldoende (zegt trouwens ook mijn cb). Ik merk aan haar dat ze is uitgerust na die drie kwartier, maar dat is dan ook niet zo gek met die riante nachten.

Gaat het trouwens weer wat beter met jullie ritme?
Gr Irene

Hoi Rosanne,

Laura slaapt van 20.00 uur tot 7.00 uur met een voeding om ongeveer 23.00 uur. Dan is ze een uurtje wakker. Dat is dus ongeveer 10 uur slaap. Overdag slaapt ze een uurtje van 8.00 uur tot 9.00 uur en verder zijn het hazeslaapjes. Ik denk dat er in de loop van de morgen nog een uurtje bij komt en in de middag komt er in totaal nog een uurtje bij. Dat is dus 13 uur per dag.  Overdag leg ik haar na de voeding van 11.00 uur wel in bed en na de voeding van 15.00 uur weer, maar daar ligt ze continue met haar handjes te spelen of te babbelen. Soms is er een dag dat ze enorme wallen onder haar ogen heeft en dan gaat ze na iedere voeding naar bed en slaapt ze ook bijna de hele dag, dus dan haalt ze het weer in. Ik bied haar de momenten wel aan, maar ze gebruikt ze lang niet altijd.

Groetjes Ilona

getver... ben ik dan toch een overbezorgde moeder?

Als hij de 15 uur ongeveer haalt, zou er dan geen probleem hoeven zijn, ook al slaapt hij volgens de wbsite van inbakeren alleen korte slaapjes waarvan hij niet uitgerust zouden zijn. Hij gaapt wel steeds na ongeveer een uur en begint in zijn ogen te wrijven. Dan zal hij toch wel moe zijn op zo'n moment. Maar aan het einde van de middag wil hij meestal niet meer slapen. In bed leggen levert alleen drama op en na een half uur proberen en veel huilen en verzet, haal ik hem er toch weer uit. Dan is hij nog even wakker en gaat dan wel hardstikke moe om 18.30 uur naar bed. Eerder was dat 19.00 uur, maar dat haalt hij nu niet meer.
Het is alleen zo jammer dat hij wel langer sliep voor we afgelopen week weg gingen. Ik ga er straks maar even met mijn man over hebben, want misschien maken we er een groter probleem van dan het eigenlijk is...

Hoi Rosanne,

Esther slaapt ook heel onevenreding verdeeld. Ze slaapt om 19.45 uur en dan meestal tot 9.00 uur met slechts één voeding tussendoor, dus zo'n 13 uur. Overdag doet ze dan meestal 3 tukjes van 3 kwartier, dus wij komen ook iets over de 15 uur uit. Soms is ze eerder wakker, dan doet ze een extra tukje van 3 kwartier en komen we op dezelfde hoeveelheid slaap uit. Ze doet het er prima op, geen huiluurtjes meer, dus ik vind het ook prima! Al is het af en toe wel onhandig als je iets wilt doen in het huishouden of zo...

Groetjes,

Eveline

hoi,hoi,
Evi is dan echt een slaapkop!!! Die slaap gemiddeld 17uur!!! Ze is nu 19 weken. Meestal 1,5 uur na de voeding heeft zij al weer slaap, soms is dat 2 uur. Dat heeft ze van haar moeder die houdt ook zo van slapen hihihihi.

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan