Is het nu een miskraam of toch niet?

Hallo,
Maandagochtend een lichte positieve test gehad, maar omdat hij zo licht was wilde ik volgende week nog een test doen.
Maar gister kreeg ik wat bloedverlies eerst bruin (oud bloed) en daarna een aantal rode druppels. Meteen de vk gebeld om te vragen of dit een miskraam zou kunnen zijn.
Zij zei dat het niks hoeft te betekenen, maar omdat ik vandaag 6 weken zwanger zou zijn het te vroeg is voor een echo. Ik kan alleen maar afwachten wat het gaat doen.
Gisteravond werd het bloeden erger en ook kreeg ik er nu wat krampen bij (voor mijn gevoel een menstuatie).
Omdat ik toch twijfelde aan mijn 1e test vanochtend toch nog een 2e test gedaan om te kijken of ik in ieder geval zwanger ben geweest. Ook deze was licht positief (wat in ieder geval zwanger betekend toch?). Daarna de huisarts gebeld. Zij vertelde dat het niet zeker een miskraam is. Het komt namelijk wel eens voor dat een zwangere vrouw ondanks dat ze zwanger is een menstruatie krijgt. Dus ook nu nog steeds geen zekerheid! Ik moet dus nog twee weken afwachten. Ik heb haar wel gezegd van het negatieve uit te gaan dan kan het alleen maar positief worden, toch?!

Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Groetjes, Anne

Hoi Anne,

Ja ik denk dat niemand je zekerheid kan geven.
Waren de andere testen wel iets donkerder?
Het komt vaker voor dat vrouwen toch nog wat bloeden tijdens een prille zwangerschap. Een innestellingsbloeding.
Ook buikkrampen zoals bij een menstruatie komen vaak voor. Heb ik zelf ook gehad. Ik denk dat het toch even afwachten is, hoe moeilijk dat ook is. Je kan er helaas niets aan veranderen. Probeer anders een andere VK te bellen want bij een inwendige echo kunnen ze zowieso al een vlekje zien ook al ben je nog maar 6 weken. Ik wou dat ik wat voor je kon betekenen maar ik denk dat helaas niemand dat nu kan. Veel succes met wachten en natuurlijk hoop ik het beste voor je.
Liefs Ilse

Hoi Anne,

Ik heb zelf ook tussen de 7 en 11 weken bruin verlies gehad. Bij onze eerste rond de 7 weken ook en toen ook bloedverlies. Onze zoon is gezond geboren en nu ben ik inmiddels ruim 30 weken zwanger. Dus het hoeft idd echt niets te betekenen.
Maar dat je vk zegt dat het te vroeg is voor een echo vind ik een beetje raar. Het KAN te vroeg zijn maar hoeft helemaal niet. Ik heb 2x een vroege echo gehad. De 1e met ruim 6 weken en de 2e met 7 weken en allebei de keren was er gelijk een hartactiviteit te zien. Het moet natuurlijk wel inwendig gebeuren.
Sterkte ermee en ik hoop voor je op een goede afloop.

Groetjes Corina

Ik zou als ik jouw was over een paar dagen nog eens testen. En het is een hele onzekere tijd. Veel succes!!

hoi hoi,
ik wil niet heel lullig klinken maar een zwangerschapstest zegt op dit moment niets...zelfs als het een miskraam blijkt te zijn (wat ik natuurlijk zeker niet hop voor je) dan nog test je nu positief. Het duurt nl een tijdje voor die hormonen weer uit je lichaam zijn. Ik wil je niet bang maken, maar pin je niet vast aan een test.
Ik zou zeker de vk nog eens bellen en vragen of je niet eerder kunt komen, ze kunnen met een inwendige echo nu al best veel zien.

Succes

Bedankt voor jullie reacties.

Uiteraard weet ik dat een positieve test geen zekerheid geeft, maar omdat ik twijfelde aan mijn 1e test heb ik een 2e gedaan en weet ik in ieder geval dat ik zwanger ben geweest.

Ik wil ook over een dag of 4/5 nog een test doen om te kijken of hij dan nog positief aangeeft of dat hij dan negatief is. Na 5 dagen zullen de hormonen toch wel uit mijn lichaam zijn als het een miskraam zou zijn geweest?

Ik wacht nog heel even af, maar laat jullie weten hoe het af loopt.

Groetjes, Anne

Ha meid,

Je verhaal komt me heel bekend voor. In november 2007 heb ik precies hetzelfde gehad. De test was licht en werd in de loop van week 5 niet echt donkerder. In de 6e week ben ik gaan bloeden met krampen, een soort menstruatie en hield een positieve test. op de echo konden ze toch nog wat zien zitten..... dus ik werd naar huis gestuurd in hoop en vrees en moest 2 weken wachten. Daarna zouden ze kijken of het gegroeid was. 2 weken later was het toch weg. mijn lichaam had het zelf toch losgelaten. Ik wist dit eigenlijk al want ik was daarvoor een klein klompje verloren....
Het duurt ongeveer 3 weken voordat je test niet meer positief is en zolang er nog een restje in je baarmoeder zit blijft ie zowiezo positief. Alleen moet je test wel donkerder worden bij een goede zwangerschap. Want het hormoon verdubbeld elke 48 uur. Dus als je test maar licht blijft, zegt dat iets over je hormoon. Die verdubbeld dan niet en is het dus waarschijnlijk niet goed.

Dus ja..... afwachten tot de echo zou ik zeggen en doe eens een test... is ie weer licht? Ga er maar vanuit dat het fout is. Is ie echt duidelijk donkerder geworden....dan mag je hoop hebben..

Succes met afwachten en heel veel sterkte.... ik weet hoe moeilijk het is. en als het toch fout is, gun je zelf de tijd om het te verwerken. Een miskraam is niet niks.... vaak wordt er van je verwacht om weer verder te leven, alsof het niets voorstelde, maar echt waar.... je mag verdriet hebben om het kleine prille schepseltje dat je verloren hebt.

Hoi evidaan,

Na een miskraam kan het hormoone wel tot 8 weken in je lijf blijven. Na mijn eerste miskraam in maart (met 6 weken zwanger) heeft het 4 weken geduurt voor het hormoon weg was.
Bij mij tweede miskraam (met 11 weken) duurde het maar 2,5 week. Je kan er dus geen pijl op trekken. Ik weet wel dat je met 6/7 weken al een echo met kloppend hartje kan hebben (heb ik voor de tweede miskraam ook gehad) Dus ik zou gewoon via je vk een afspraak met de gyneacoloog regelen. Die kan je dan in ieder geval vertellen wat er aan de hand is.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan