is het raadzaam om ruim voordat je zwanger wil worden te stoppen met de pil i.v.m. hormonen

A

Anoniem

Guest
Hey

Ik heb eens ergens gelezen dat het goed is om een poosje voordat je zwanger zou willen worden te stoppen met de pil en over te gaan op het  condoom. Hebben jullie hier wel eens iets over gelezen of gehoord? Het zou te maken hebben met de hormonen.

Groetjes Marianne

hoi hoi,

dat heb ik inderdaad gelezen en ook gedaan.
Het idee alleen al dat die kunstmatigehormonen in je lichaam zitten terwijl jezelf zwanger bent. Er kan wel gezegd worden dat dat  geen kwaad kan  voor de kleine, maar toch, het kan ook niet goed zijn.
Ik ben dus 3 maanden gestopt met de pil en overgegaan op condoom. En ben toen gelijk foliumzuur gaan slikken.

Liefs,

Het duurt even voordat je lichaam is ontpilt. De ene vrouw is binnen 1 tot 2 maanden al  zwanger, maar het kan ook zijn dat het langer duurt. Het hangt van heel veel dingen af. Hoelang slik je de pil? Had je voordat je deze slikte een goede regelmatige cyclus? Heb je zwaar overgewicht? Het is voor elke vrouw weer anders. Ik zelf ben bijvoorbeeld niet zo erg vruchtbaar. Mijn eerste kindje duurde het 3 jaar voordat ik zwanger was en nu ben ik ook alweer 2 jaar verder. Heb sinds 2003 nooit meer een pil geslikt. Dus tja, wat kan ik je adviseren? Stop met de pil als je zeker weet: we zijn er klaar voor. En of dat een maandje eerder is of later, zal je samen moeten beslissen. Succes!

hi,

Ja ik lees net op internet dat het nergens voor nodig is om een lange tijd van te voren te stoppen, maar ik heb er zo mijn twijfels over....:D Als ik naar mezelf kijk wat die hormonen met me doen?!?!  Haha

Nou vroeger stoppen kan natuurlijk nooit kwaad het enige "risico" wat je loopt is dat je wat eerder zwanger bent! ( wat natuurlijk geen risico is ....!!)

Ik zal het er nog eens met manlief over hebben, kijken wat hij er van vind!
Bedankt voor je reactie

Groetjes

ja bij de eerste was ik vrij snel zwanger na het stoppen van de pil, binnen drie maanden maar nu sta ik gewoon iets anders tegen een volgende zwangerschap aan te kijken. En wil ik gewoon het beste voor mijn kindje. Vandaar dat ik het even navraag

quote: Marianne Rijnberg reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 13:46:54'));

ja bij de eerste was ik vrij snel zwanger na het stoppen van de pil, binnen drie maanden maar nu sta ik gewoon iets anders tegen een volgende zwangerschap aan te kijken. En wil ik gewoon het beste voor mijn kindje. Vandaar dat ik het even navraag. Ik wens je heel veel succes "muis 75" ! Het is vast niet makkelijk als je zo lang moet wachten voordat het raak is!?

er stond pas een heel stuk op msn live over dit onderwerp
het is bewezen dat je niet eerder hoeft te stoppen met de pil,
het blijft niet in je lijf zitten en de kans bestaat dat je na de eerste ronde al zwanger bent.wel is folium slikken heel belangrijk natuurlijk
even een voorbeeld,mijn buurvrouw(of moet ik meisje zeggen17) is 2 dagen ziek geweest en tada zwanger,was aan de diarree en overgeef en daardoor werkt de pil dus ook niet,dus je kan eigenlijk wel op je vingers natellen dat het niet in je lijf blijft zitten.
succes allemaal

Toch ben ik weer een lekker eigenwijsje, en wacht ik minimaal 1 cyclus af zonder pil en dus wel met condoom. Ik weet niet waarom eigenlijk, maar lijkt me toch beter.

Wij willen rond mei gaan klussen voor de derde, ik stop half maart, begin april met de pil, en ga dus al begin maart aan het folium zuur.....

Terug
Bovenaan