is het raadzaam om ruim voordat je zwanger wil worden te stoppen met de pil i.v.m. hormonen

MOONPOONTJE
je moet zoiezo altijd doen waar jij je goed bij voelt
wat iedereen ook zegt of schrijft(ja ja ik was het echt die het shreef dat het niet noodzakkelijk is)
ik wens je veel succes

Hey!!

Wij  hebben na het stoppen van de pil 1 maand met comdoom gevreeen. Daarna hebben we het zonder geprobeerd.  3 maanden later was ik zwanger. Neem aan dat dan de pil wel verdwenen is uit je bloed na 4 maanden?

Liefs lesy.
9wk+3dg

Hoi!

Ik ben gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur. We hebben 1 maand condooms gebruikt, en nu ben ik in de 2e ronde zwanger geworden. Maar zoals al geschreven, je moet doen waar jij/jullie je prettig bij voelt/voelen.

Groetjes,
Beibi

Hey iedereen,

Super bedankt voor jullie reacties. Ik ga idd maar gewoon kijken waarbij ik me het prettigst voel! ( waarschijnlijk zonder pil hihi al die hormonen, ik merk dat zo goed aan mijn lijf en mijn gevoel!) Ik ga gewoon maar op mijn gevoel af. Ik vind het aan de ene kant ook heel eng allemaal weer. Ik heb na de geboorte van mijn zoontje een post-traumatische stress stoornis gehad! Heb een hele zware bevalling gehad en ben ook wel bang voor een tweede bevalling!   Ik heb het daarna niet goed verwerkt, was op slot gegaan.
Nu word langzaam maar zeker de wens voor een tweede steeds groter dan de angst, maar toch! Is er misschien nog iemand die dat heeft meegemaakt?

Groetjes Marianne

Hey marianne,

Ook ik heb het niet zo  gemakkelijk gehad bij mijn eerste.
Geplande keizersnede en volledig onder narcose en heb mijn babytje dan ook maar heel even mogen zien en dan pas de dag erna terug.
Wat heel raar deed want daar lig je dan en zonder babytje terwijl iedereen zijn babytje op kamer had.
Ik was toen ook alleenstaande wat het voor mij er niet gemakkelijker op maakte.
Uiteindelijk als ik dan naar huis mocht was mijn dochter een echte huilbaby en wist ik soms geen raad en dacht ik bij mezelf,dit is mijn eerste en ook mijn laatste:)
Maar natuurlijk vergeet je dat snel vanaf de moment dat het beter gaat.
Ook mijn vader had kanker en woonde bij mijn ouders in en dat maakte het allemaal niet gemakkelijk maar uiteindelijk heb ik nu echt een pracht van een dochter waar ik zoveel mee beleef en ook terug een vriend die ook heel goed voor haar zorgt en hebben wij ook besloten om voor een tweede te gaan.
Ben op dit moment nog niet zwanger maar zijn wel vol op aant proberen maar ook met een beetje angst voor mij hoor.
Ik zou heel graag een gewone bevalling hebben maar door de problemen met mijn rug vrees ik daar wat voor en ja mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en ja daar zit ik mij ook zorgen om te maken.
Maar uiteindelijk,als we ons tweede wondertje weer in onze armen hebben zijn we dit toch weeral vergeten dus waarom niet he:)
Liefs orchi

hoi marianne,

Ik heb ook een zware bevalling gehad en die babytijd erna was ook niet echt zo fantastisch....ik was meer dan een jaar mezelf niet en voelde me echt zwaar k##ten.
Nu mijn zoontje bijna 3 is, begint het weer echt te kriebelen, alhoewel, het kriebelt al 1,5 jaar maar ik twijfel steeds. Ik ben bang hetzelfde weer mee te maken en daar heb ik geen zin in.
Ik breng binnenkort eerst een bezoek aan de huisarts en dan stop ik in het najaar met de pil.
Wanneer ga jij stoppen?
groetjes mamajb

dus ook alletwee geen makkelijke bevalling gehad! Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik het niet zo snel vergeten was. Ik heb een jaar getobt en tenslotte met hulp van een psycholoog heel de bevalling telkens opnieuw beleefd. Wat dus echt wel helpt om het te verwerken, maar voordat je zo ver bent om daar heen te gaan! PFFF  
Ik wil graag binnenkort stopppen met de pil en dan nog maar even op save spelen. We moeten nog even snel verbouwen boven op de zolder zodat onze kleine man straks op zolder kan slapen. Dus denk dat ik voor september/ oktober zal gaan om zwanger proberen te raken.   Met knikkende knietjes dat waarschijnlijk wel:D

liefs

Terug
Bovenaan