Is het tijd voor twee slaapjes in plaats van drie?

Mijn dochter van bijna 9 maanden slaapt ook nog 3x.
soms hebben ze gewoon een periode dat ze wat vroeger wakker zijn maar overdag zou ik gewoon het ritme aanhouden.
ze slapen vanzelf weer wat langer s ochtends! 

Vandaag ging het super goed. Sliep een keer van 10.30-12.30 en toen weer vanaf 15.00 tot 16.45. Lijkt ook veel uitgeruster omdat de slaapjes meer qualiteit hebben. Was ook rond het avondeten nog fit genoeg. Nu na het badje een beetje jammeren maar drinkt nu tevreden haar laatste flesje op en gaat dan lekker naar bed. 
Ben eens benieuwd hoe de nacht verloopt. 
Aangezien dit de eerste dag is nog maar niet te hard in mijn handjes klappen. Kaar ik ben in ieder geval trots op haar ?

Ik zit sinds onze dochter 6maanden is precies op het zelfde schema zoals jij beschrijft hier boven. Eerste 2 weken was het soms nog beetje lastig als ze bv al om 16 uur wakker was ipv 17uur. Maar nu ze een paar weken verder is gaat dit ook steeds gemakkelijker.  Fijn slaapschema vind ik zelf !

Is inderdaad even wennen maar nu naar een paar dagen gaat het toch echt goed. Ze maakt overdag twee hele goeie slaapjes van 2 uur of soms wat langer. Ligt er in de avond nu ook tussen 19.00/19.30 in en dat vind ik een fijne bedtijd voor kinderen. 
De nachten zijn wisselend. Slaapt wel langer (tot 7.00 of iets later). Maar nu gaat ze om 4/5u spelen en kletsen ineens. Ze valt ook met wat hulp weer in slaap. Maar zoals ik lees is dit een bekend fase rond 6 maanden. 
Haha al die fases. 

Terug
Bovenaan