Is hoofdpijn ook een kwaaltje???

Hoi meiden,

Ik merk dat ik veel sneller hoofdpijn krijg nu, dan voor de zwangerschap (ben vandaag precies 18 weken zwanger), ik vroeg me af of er meer van jullie zijn die dit kwaaltje erbij hebben gekregen?

Ik weet dat ik de voorgeschreven hoeveelheid paracetamol mag slikken, maar dat doe ik toch liever zo min mogelijk.

Liefs muizeke

Hoi Muizeke,

Ik denk wel dat dit een kwaal is ik heb er ook last van.
Ik weet ook dat het met een te hoge bloeddruk te maken kan hebben, hebben ze bij mij nagekeken maar dat is het niet.

En van die paracetamol dat doe ik ook liever niet.

Gr Angelique

hoi hoi

ja hoofdpijn is ook een kwaaltje wat bij de zwangerschap hoort ik had er behoorlijk veel last van ben met 16 weken in de ziektewet beland want ik was onder tussen 10 kilo afgevallen dus ja ik voelde me helemaal niet goed meer en dit heeft tot ongeveer week 34 aangehouden dus ja het is en was behoorlijk slopend mocht zelf geen paracetamol meer in nemen omdat dit ook hoofdpijn kan opwekken.

bij mij is het waarschijnlijk dat mijn lichaam de zwangerschap niet aan kan en dit uitte dan naar de hoofdpijn al heel vroeg harde buiken en iedereen maar denken oooooh de kleine komt wel eerder hahahah ben nu 38 weken dus

maar gewoon naar je lichaam luisteren jij weet wat goed is
succes en ik hoop dat je het niet zo als ik krijg

groetjes rt van oktobertopic

Hoi meiden

Het is een geruststelling om te lezen dat dit er gewoon bijhoort, ik maak me toch al sneller druk nu, maar als ik weet dat het idd van de zwangerschap is kan ik er veel beter tegen. Mijn bloeddruk was erg netjes dus daar heeft het in mijn geval niks mee te maken,

En rt ik hoop idd niet dat het bij mij zo gaat lopen als bij jou, dat lijkt me heel erg zwaar!

Succes met jullie zwangerschappen,

Liefs Muizeke

Hallo allemaal,

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met hoofdpijn klachten. Ik ben nu 31 weken zwanger en heb al gedurende de hele zwangerschap erge hoofdpijn. Ook tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hier last van gehad.  In tegenstelling tot jullie gebruik ik wel geregeld paracetamol omdat ik  zo de scherpste pijn van  de migraine-aanval te lijf kan gaan.
Wist niet dat paracetamol ook hoofdpijn op kan wekken, daar zal ik eens op gaan letten.
Verder ben ik vorige week eens naar de fysio geweest, blijkt dat mijn hoofd- nek en schouderspieren vastzitten. Die zijn ze nu aan het los maken en ik moet zeggen dat (al heb ik nog wel hoofdpijn) de ergste/scherpste pijn niet meer terug is geweest.

Hoop dat jullie hoofdpijnen wat minder worden

Hoi meiden,

Ik ben bijna 14 weken en heb ook erg last van hoofdpijn.
Ik ben afgelopen vrijdag bij de VK geweest en volgens haar was mijn bloeddruk in ore dus daar kon het niet aan liggen.
Nu heb ik als tip meegekregen om meer te drinken omdat je lichaam daar nu meer behoefte aan hebt.
Ik heb dit gedaan en moet zeggen het werkt wel.
Ik stond er namelijk zelfs mee op heel vervelend dus voor ik naar bed ga drink ik nog even 2 glazen water en als ik op sta probeer ik dat ook.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Veel succes verder!!!!

groetjes Francis

Hoihoi,
ik heb er ook last van maar had dat eigenlijk ook al voor de zwangerschap. Ik ben er gewoon gevoelig voor. En idd, veel drinken helpt echt!

En nog even een misverstand uit de weg ruimen: paracetamol veroorzaakt zelf geen hoofdpijn! 100 % zeker!
Vroeger (en nu soms ook nog wel) werd voor hoofdpijn en migraine ergotamine gebruikt of stoffen die daarop lijken. Deze stof bleek een min of meer verslavende werking te hebben waardoor mensen die ermee stopten hun hoofdpijn weer terug kregen. Dit werd ergotamine-afhankelijke hoofdpijn of pijnstiller-afhankelijke hoofdpijn genoemd. Maar soms wordt gedacht dat dit dus voor alle pijnstillers geldt. Dit is (gelukkig) niet het geval.

Ik gebruik zelf wel paracetamol als ik hoofdpijn heb. Ik doe het ook liever niet maar soms is dat de enige manier om ervan af te komen. En het mag gewoon, dus waarom ook eigenlijk niet.

Ik vind trouwens een warme douche op mijn nek ook heel lekker. Kan echt de scherpe randjes eraf halen.
Succes allemaal!
Groetjes, José (ik ben apotheker, vandaar dit verhaal)

Hoi meiden,

het lucht echt op te weten dat meer meiden er last van hebben, ik noem de hoofdpijn die ik heb de shop-hoofdpijn... klinkt een beetje raar maar als ik eerst een dag ging shoppen, winkel in en uit, warm, koud, warm, koud, had ik 's avonds altijd standaard zo'n zeurende zagende hoofdpijn, die heb ik nu ook, alleen dan zonder het shoppen zeg maar!
Veel water drinken doe ik al, maar ik heb ook gewoon veel meer dorst dan eerst. Ik heb nu echt het hele weekend hoofdpijn gehad, maar nu gaat het wel weer, in bad gaan vind ik ook erg lekker dan, dat helpt toch ook wel iets,
Nou hopelijk gaan de hoofdpijnen vanzelf weer weg bij ons!

X Muizeke

Terug
Bovenaan