Is hoofdpijn ook een kwaaltje???

Hoi hoi

Hier nog eentje.. Sinds ik zwanger ben heb ik standaard 1 a 2 x in de maand 2 dagen achter elkaar last van migraine.
Vreselijk is het! Mijn bloeddruk is ook normaal dus daar ligt het niet aan.
Het hoort er dus echt bij!
Succes ermee allemaal!

Liefs Antoinette

Hoi

Ook ik heb soms vreselijke hoofdpijn erg gerustellend dat ik niet de enige ben, alleen ik kan echt niet zonder paracetamol terwijl ik normaal eigenlijk nooit iets gebruik.

Volgens de verloskundige kan het komen van een te lage bloeddruk of te hoge maar bij mij is het aan de lage kant vandaar, en ja veel drinken helpt wel alleen kost me dit enorm veel moeite

Groetjes

hoi hoi
met veel drinken heb ik ook moeite! vooral als ik zo'n hoofdpijn heb want dan is et zelfs zo erg dat ik geen licht aan mn ogen kan hebben en dat ik constant moet overgeven zelfs al van water. paracetamol nemen is dus ook niet echt een optie want ik spuug het er zo weer uit.
hoe kan het eigenlijk dat zwangere vrouwen daar last van hebben?waar word dat door veroozaakt?

groetjes antoinet

Wat bij mij erg helpt is dat ik rustig opsta.

Ik ga   eerst op mijn linkerzij liggen en dan laat ik mijn benen naast het bed bungelen.
Daarna ga ik zijwaarts rechtop zitten en als ik even zo ben blijven zitten, dan pas sta ik op.

En bij mij werkt dit super!

Mijn VK legde bij mijn eerste uit dat dit komt doordat als je te snel opstaat je bloed niet snel genoeg in je hoofd komt en je daardoor hoofdpijn kon krijgen. Dit bleef bij mij zelfs dan de hele dag hangen.

En nu heb ik er geen last meer van!

gr mama van MD

Hoi Allemaal,

Ik had vanaf het begin hoofdpijn. Soms zo erg dat ik moest overgeven.
Met 24 weken zei 1 van mijn vk's heb je van osteopathie gehoord?
Ik zei nee! Ze zei nou sommige zwangere vrouwen gaan daarheen en na 3 behandelingen is de hoofdpijn over. Ze is een soort therapeut ze zoekt druk punten
op die je klachten veroorzaken. Ik hier 1 in de buurt gebeld. Ik kon pas met 28 weken terecht. Maar na de 1e behandeling merkte ik al verschil. Moest toen na 2 weken weer en de 3de keer was mijn laatste keer. Heb nu soms hoofdpijn maar ik ben nu ook overtijd 5 dagen msischien wel van spanning.

Je mag trouwens 6 parcetemols per dag. Maar liever minder of geen.

Mijn zorgverzekering vergoed net iets meer als de helft van de osteopathie want het is natuurlijke geneeswijze. Ze doet ook huil baby's zei ze tegen mij.
Dus als onze kleine ene huil baby's ga ik zeker proberen met de baby naar haar te gaan. Want mij heeft het ook goed geholpen.

Veel liefs An 40 weken en 5 dagen zwanger

Terug
Bovenaan