is iedereen op vakantie?? wat doe je thuis met je baby in de zomer?

Ik vraag me af of iedereen op vakantie is of hoe het komt dat er hier niks gebeurd.
En ik wil ook meteen tips vragen voor dingen om te doen met je 6 maanden oude baby met warm weer.

Ben eigenlijk van het feb forum, maar wat ik doe met mijn dochtertje (bijna 6 maand) is:
- lekker op een kleed in het gras met wat speeltjes, kan ze rondkijken, naar bewegende bomen, geluiden horen etc. en kun je zelf lekker er naast een boek lezen of even lekker niksen
- stukje fietsen of rondlopen met de wandelwagen
- in het badje buiten of met water spelletjes doen
- verhaaltjes voorlezen lekker in de tuin

Veel plezier!

dat vroeg ik me dus ook af..........
vriendinnen van me gaan allemaal lekker zwemmen (die hebben geen kinderen) en wil best mee maar dat is toch helemaal niet handig.................vraag me af hoe andere mamas dat doen?
groetjes marielle

Hoi hoi,

wij zijn niet op vakantie (zijn al 2 weken weg geweest dit voorjaar en kijken wel wat we doen...). Wat we allemaal doen? Eigenlijk niet zo heel veel. Tijn heeft eindelijk een beetje een ritme en verder inderdaad wat wandelen, veel eten (met Rapley zit je snel een uur aan tafel), lekker spelen in de schaduw, in het badje buiten en wat bezoekjes afleggen bij familie / vrienden.
Ik sta ervan te kijken mmmh dat je al fietst met jouw kleintje. Zit ze al? ZIjn er al meer mama's aan het fietsen met hun kindje? Lijkt me heerlijk maar wordt naar mijn weten pas aangeraden als hij / zij kan zitten, niet? (Tijn kan het al een hele tijd dus binnenkort mogen wij gaan fietsen :))
Zwemmen? Hier een bad vol luidruchtige pubers. Dan ga ik dus maar niet. Maar als het lekker rustig is en er is schaduw: waarom niet? Voor Tijn maakt het verder niet zoveel uit waar hij is, maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je vriendinnen onder zwemmen verstaan en hoe je kindje zich houdt in een vreemde omgeving.

groetjes Natasja

Hai!

Wij zijn net terug van een weekje vakantie! Uitgerust??? Nou nee, dat lukt niet met een peuter, maar was wel erg geslaagd!!!
Ik merk dat mijn aandacht vooral naar mn oudste gaat. En Elise komt er dan wat bekaaid vanaf.... Nu moet ik ook zeggen dat Elise zo ontzettend rustig is! En ze slaapt zoveel!!!! Ze slaapt nog 3 keer per dag!!!! (Van 9.30-11.30 en van 13-14.30 en van 16.30-18.00) De tijd die over is moet ze eten en drinken en als er dan nog wat tijd over is, dan liggen we met zn alle op de grond (hopen dat Elise gaat rollen!!!) En we dansen door de kamer en lezen een boekje ofzo. Wel ga ik een keer per week naar het ouder-kind-zwemuurtje. Een hele onderneming met 2 kleintjes, maar de voorzieningen zijn goed en het gaat me best af!
ook hebben we hier in de buurt een waterspeeltuin, maar dat is vooral leuk voor iets oudere kinderen. Ik ga daar altijd lopend naar toe en Elise ligt daar aangekomen meestal nog te slapen....

Gr Antoi

Nee, zo goed kan ze nog niet zitten, maar wij hebben een fietskar..vandaar! Met een speciaal babyzitje. Zo breng ik haar ook altijd naar het KDV. Daarin kan ze lekker in rondkijken of in slaapvallen....ook wel eens handig!

Oo en Marielle, gewoon een keer meegaan joh met je vriendinnen. Die vinden het vast wel leuk om jou kleintje ook af en toe te vermaken, kun jij zelf ook even zwemmen of relaxen! Gewoon een keer proberen. Als het niet bevalt kun je altijd weer gaan toch?

Hoi,

Jurre ligt ook lekker buiten, hij rolde vandaag op zijn buik en raakte met zijn hand het gras, dat vond hij maar niks haha, Daarna nog een paar keer voelen en snel zijn handje weer terug trekken, leuk om te zien was dat, Ik heb Jurre ook al een keer meegenomen naar het strand, daar heeft ie lekker onder de parasol op een kleed liggen spelen.

groetjes
Jadeje

Ik geniet ook met Willem buiten erg leuk o mte zien alles is voor hem nieuw. Als hij bijvoorbeeld naar bloemen kijkt of naar een dwarrelende veer. met water spelen is een beetje lastig omdat hij ivm heupdysplasie bandage heeft die dus niet nat moet worden mag maar 1 uur per dag uit kan hem wel een keer buiten in bad doen. geniet van de zomer allemaal. Ook wel logisch trouwens dat het nu op het forum rustiger is veel te mooi weer voor.

Terug
Bovenaan