is jullie baas ook zo blij met jullie!!!

Ik wil eigenlijk gewoon even mn ei kwijt en horen wat jullie nou eigenlijk tegen zijn gekomen zins jullie op je werk hebben verteld dat je zwanger bent. Mijn directeur doet nu heel raar en vindt dat ik plotseling mn werk helemaal niet meer goed doe, dat ik de kantjes ervan afloop (ben dood moe geweest de eerste 3 mnd) en dat hij nu niet weet of hij mijn contract straks in september (mijn uitgerekende maand ook nog) wel een nieuw contract wil geven..........AAAAAAAAAAAHHHHHHHH hier word ik dus echt helemaal gek van ben dood op van het goed mn werk doen en zorgen dat hij het idee krijgt dat ik me echt 100% inzet (wat ik altijd al heb gedaan) herkend iemand dit en hoe kan ik dit oplossen want echt naar mn zin heb ik het nu niet en die stres vind mn kleine niet echt leuk.......
 
Zorg ervoor dat je lid bent van de vakbond. Probeer bewijzen te verzamelen, zodat als je baas je contract niet verlengd, je aanemelijk kunt maken dat het wegens je zwangerschap is.
Sterkte ermee.
 
Hoi Francisca,

Dit is echt balen en treiteren. Ik zou inderdaad alle bewijzen bewaren, want dat jij zwanger bent mag niet de reden zijn van het niet verlengen van een contract. Helaas loopt je contract af en kun je er dan weinig aan doen (een vast contract was een betere positie geweest). Ik heb een vrouwelijke directeur die zelf 2 kleine kinderen heeft, dus ik ken dit probleem gelukkig niet; zij is juist diegene die tegen mij zegt dat ik het rustig aan moet doen. Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal goed komt!

liefs,
Linda
 
Hoi,
heel herkenbaar helaas. Ik ben alleen bang dat je niet sterk in je schoenen staat. Als eenmaal je contract afgelopen is en je baas wil het niet verlengen, dan sta je nergens anders dan bij de WW. Dan hebben bewijzen ook geen nut, want je werkgever staat in zijn recht bij het einde van een contract voor bepaalde tijd. Ik hoop alleen voor je dat hij de tijd dat je nog bij hem werkt wel wat plezieriger wordt, want 5 maanden is lang als ze niet aardig doen. Succes.
 
Bedenk ook eens dat als je kind er straks is, en ik weet niet of je nog blijft werken en hoeveel, maar dat het ook lastig wordt dit te combineren. Bijvoorbeeld als t ziek is of zo. Ik werkte ook bij een bedrijf (amerikaans) en dat heeft ook niet verlengd tot vast. Probeer eerst met je baas te bespreken waarom hij zo doet, soms is een keiharde confrontatie de enige manier om er achter te komen, zo als ik t nu berijp heb je niet zo veel te verliezen. Momenteel heb ik enorm begrip volle werkgever die mij er op wijst dat ik per dag recht heb op 1 uur extra pauze, en weet je dat ik daar veel harder voor werk? misschien ook iets wat je mee kan nemen voor die confrontatie. Probeer wel zakelijk en beleefd te blijven, stel je begripvol op en vraag daarna begrip terug. Misschien kan ja aandragfen dat je nooit ziek bent, of dat je wat aangepast werk kan doen. of je vakantie dagen volgend jaar opneemt? vraag hem waarin je hem tegemoed kan komen, good wil creeren lost meer op. maar ik denk als je t bij laat zitten heb je zowiezo straks geen werk meer. Het wordt over t algemeen gewaardeerd als je voor jezelf op komt. Verder kan ik je nog verwijzen naar rechtshulp, die kunnen je ook adviseren. Veel succes en sterkte (sorrie is erg lang verhaal geworden)
 
Dag,

Je zou misschien naar de bedrijfsarts kunnen gaan: sowieso als de klachten daar om vragen (bijv als je minder lange dagen moet maken of aangepast werk moet hebben), maar misschien ook alleen om te bemiddelen. Je bedrijfsarts zou bekend moeten zijn met zwangerschapskwaaltjes en in die zin onwetendheid bij je baas kunnen wegnemen waardoor die anders tegen je aankijkt.
Een ander lichtpuntje: je gaat je (hopelijk) nu weer wat beter voelen, waardoor je baas weer een andere indruk van je krijgt - misschien zoals die was voor je zwangerschap. Wellicht is hij over een tijdje zijn negatieve indruk van nu vergeten.
Ik hoop het voor je! Veel succes!
 
Tja, dat is het probleem met tijdelijke contracten. Een werkgever geeft die om van zijn personeel af te kunnen komen als dit niet functioneert (om wat voor reden dan ook). Vervelend voor jou, maar wel realiteit. Misschien kun je je richten op de periode na de zwangerschap en daar alvast iets voor bedenken, zodat je dan met frisse moed elders aan de slag kunt. Succes!
 
Terug
Bovenaan