is mijn situatie wel geschikt voor een zwangerschap? veel vragen

Hallo allemaal!

ik zal even mijn situatie voor jullie proberen te schetsen:

Ik ben 23 jaar (juni 24) en mijn vriend 33 (augustus 34). We zijn nu bijna 3 jaar samen en wonen al 2,5 jaar samen. Sinds 1 jaar in ons nieuwe huis (koop). kortom: Relatie, huis, financie zijn er klaar voor.

Wij wonen in het buitenland zo'n 650 km weg van Nederland, en hebben hier (Duitsland) 2 eigen bedrijven, op 4 locaties met varkens. Veel werken, weinig vrije tijd dus...

Sinds 2 dagen is mijn kinderwens eindelijk beantwoord door hem, sindsdien zit ik op een roze wolk vol vragen! Ik ga zo meteen foliumzuur, vitamine D en omega 3 tabletten halen.

Mijn vriend kan geen zaadlozing krijgen tijdens de seks, wel als hij zich zelf mastrubeerd (schijnen meer mannen last van de hebben). Nu gaan we het dus opvangen en met een spuitje doen, iemand hier ervaring mee?

Ik heb laatst een beetje naar mijn ouders door laten schemeren dat mijn kinderwens groter en groter wordt, maar ik kreeg als antwoord dat het dom was en veels te vroeg. Hebben jullie aan iemand laten weten zwanger te willen worden?

Zijn er toevallig vrouwen hier die ook in de varkens werken? Welke voorzorgsmaatregelen hebben jullie getroffen?

Ik ben er zelf een beetje overenthousiast van geworden en bekant zenuwachtig, hadden jullie dit ook?

Hoe denken jullie over onze situatie?

Heel veel liefs,
van mij
 
Je hebt ook tabletten speciaal voor zwangere vrouwen waar alles in 1 zit;) 
tja weet je er is altijd wel een reden om het niet te doen denk ik, volgend jaar is het weer dit en dan weer dat. Als het er eenmaal is maak je er vanzelf tijd voor, tuurlijk is het zwaar zeker als je een eigen bedrijf hebt maar dat bedrijf hebben jullie over 2-3 jaar nog dus heb je dan wel meer tijd?? Nee dus.. 
wel raar dat je vriend geen zaadlozing kan krijgen? Kan hij zich niet mastruberen en het moment dat hij voelt dat hij klaar gaat komen bij jou naar binnen? Lijkt me makkelijker dan met een spuitje? ik heb wel gezegd dat ik een kinderwens had maar nadeel is dan wel zodra je zwanger bent en je een x geen wijntje neemt of geen filet neemt dat het meteen opvalt! 
Volg je gevoel ongeacht want andere mensen zeggen. En oh ja nog een tip vrij voordat je je eisprong hebt ipv op de dag zelf want dan ben je vaak al te laat. 
 
Hee wat toevallig 
Ikben 24 mijn vriend 25 hebben samen ook een eigen bedrijf en wonen ook 2,5 jaar samen (koophuis) en zijn ook 3 jaar samen!
Wij denken er ook wel over ma maar idd dan denk ik waar haal ik de tijd vandaan en kan het allenmaal wel enzovoort .. 
maar idd veranderd er over een paar jaar niks. Dus waarom niet? 
Heel veel suc6! 
 
dat hebben we idd al geprobeerd, maar lukt helaas niet. Vond het ergens wel een fijn gevoel dat het hem bij andere vrouwen ook niet lukte ?.
 
Heb nu tabletten waar idd alles in 1 in zit, heel fijn geholpen bij de apotheek! 
 
Dankjewel voor de positieve reacties 
 
Als ik het zo lees zijn jullie er helemaal klaar voor.. er is inderdaad altijd wel een excuus om het niet te doen of een reden die je aan het twijfelen brengt.
Jullie moeten alleen goed nadenken hoe jullie de tijd gaan verdelen, maar goed dat moet elk mens die werkt en kinderen wilt.. wij hebben daar ook een weg in gevonden. 
Ik weet niet wat jullie precies doen in het bedrijf, maar ik zal je wel goed laten informeren over wat wel en niet verstandig is i.v.m. hygiëne en dergelijke.. aangezien je de kattenbak al niet meer moet verschonen als je zwanger bent.
Veel succes en hopelijk snel genieten van de zwangerschap! 
 
 
Er is echt heel weinig info te vinden over zwangerschap en varkens. Wel weet ik van andere boerinnen dat ze tot de laatste dag gewoon in de stal geweest zijn.
 
Enten doe ik nu al niet meer! 
Regumate (de pil voor varkens) geef ik met handschoen en een mondkapje. 
Oxytocine enz spuit ik zelf ook al niet meer, maar ga voor meer informatie eens bij mijn dierenarts aankloppen! 
 
 
Dankjewel voor je reactie  
 
Wij hebben iets in de sport ( wil nog een beetje anoniem blijven hihi)
Maar wij zijn van smorgens vroeg tot Savonds laat aan het werk in het weekend wel korter. Maar we zouden af kunnen wisselen. 
 
Groetjes! 
 
Terug
Bovenaan