Is poedermelk noodzakelijk?

Hey,
Ik ben 30-1 bevallen van een meisje. Ik wilde dolgraag borstvoeding geven, helaas mocht het niet zo zijn.
Ik heb 2x een borstontsteking gekregen, en had hierdoor hoge koorts en bijna geen productie.
Helaas na 4 weken flink tobben, over moeten stappen op flesvoeding. Gelukkig word flesvoeding steeds beter, en zijn er al vele groot op geworden, zonder enig verschil met borstvoeding.
Zoals andere hierboven al zeiden, ik zou zeker wat in huis halen.
Er zijn verschillende redenen waarom borstvoeding evt. niet wil lukken, denk aan
- langzaam op gang komen ivm. keizersnede
- Baby doet er lang over om de 'zuigtechniek' onder de knie te krijgen.
- platte tepels
- borstontsteking of wonden en kloven.
Ik kan zo nog even doorgaan. Maar helaas is bortstontsteking niet altijd vanzelfsprekend.
Ik hoop zo dat het bij jouw wel lukt!
Daarom zou ik wel wat in huis halen, maar ook weer neit teveel.
Het is soms lastig inschatten welke voeding ze nodig hebben. Wij begonnen met gewone, en zitten nu op de hypoallergene samen met Nutrilon A.R ivm. reflux van onze meid.
Wij gebruiken ongeveer 1pot per week, dus best veel.

Hopelijke heb je wat aan deze informatie. Het is niet mijn bedoeling je angst aan te jagen... Maar ik was best teleurgesteld toen het bij mij niet lukte. Meer ook omdat iedereen roept dat borstvoeding het beste is, voelt het alsof je ' faalt' als het niet lukt en je kindje nu ' slechte' voeding krijgt..

Veel succes en fijne zwangerschap!
Groetjes

@ Elientje: Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was toen het niet lukte, je borstvoeding. Maar ik vind zeker niet dat je gefaald hebt! Je hebt je best ervoor gedaan. En ik weet het, borstontsteking is niet niks! En zeker als je dan ook nog eens geen melk voor je kind meer hebt... Ook is het niet zo dat flesvoeding slechte voeding is! Het is, denk ik, hele goede voeding....

Maar...! Borstvoeding is wel beter! Het is beter voor het imuunsysteem en tegen allergieen, een hele goede manier om de binding tussen moeder en kind te bevorderen (bij flesvoeding kan je dit ook heel goed doen, door je kindje lekker dicht tegen je aan te houden tijdens het geven van de fles en ook vaak genoeg lekker tegen je blote huid te laten komen, maar daar moet je dan gewoon wat meer bij stilstaan, bij borstvoeding gaat dat automatisch). En zo zijn er nog wel wat voordelen. Borstvoeding verdiend gewoon de voorkeur en dat mag best gezegd worden! Maar dat betekend toch niet dat flesvoeding niet goed is? Of dat je je schuldig moet voelen als je om een hele goede reden geen borstvoeding (meer) geeft...? Kijk, wat ik wel kwalijk vind is dat melkpoederproducenten in derde wereld landen hun producten gaan puchen, zodat er steeds minder vrouwen daar borstvoeding geven. Terwijl dat superduur is (voor hun zeker) en je er schoon drinkwater voor nodig hebt!

Ik vind dus echt niet dat iedereen koste wat kost borstvoeding moet geven, maar ik vind het ook grote onzin als je niet mag zeggen hoe het is: dat borstvoeding de voorkeur heeft en flesvoeding een goed alternatief is.

Terug
Bovenaan