Is scheiden de oplossing?

Goedemorgen,

Wij zitten al weer enkele weken in een rollercoaster. Mijn man heeft maanden opgekropt zijn irritaties richting mij. Wat er niet deugd aan mij, houd niet meer van mij.
( zijn 14 jaar samen en 2 kinderen van 4 en 2). Hij ziet als enige uitweg scheiden?! Gek genoeg vind ik dat geen oplossing. Hij weet zich nou geen houding meer te geven. Durft mij niet aan te kijken etc.. Heel vermoeiend als je samen in 1 huis woont en slecht voorbeeld naar de kinderen toe.
Hoe komen we hier in godsnaam doorheen? Ik wil niet de kinderen gescheiden opvoeden en even realistisch door de woningmarkt zitten we hier nog wel even. Ik wil graag relatietherapie maar ook dat heeft geen zin volgens hem? Hij is net begonnen aan eigen therapie.
Ik heb mijn aandeel erkend en sorry gezegd.
Hij heeft geen zelfreflectie. En er word dus weinig gesproken want er komt niks uit de ongemakkelijkheid.

Liefs een bezorgde en uitgeputte mama.
 
Aan de ene kant vindt ik dat met zo'n lange relatie, en 2 jonge kinderen, hij het eigenlijk wel aan jullie verplicht is, relatie therapie te proberen.
Maar of het zin heeft dit af te dwingen, bij iemand die al opgegeven heeft?

Die woningmarkt is wellicht een feit, maar zou geen reden moeten zijn om bij elkaar te blijven. (Hoewel het het fysieke gedeelte van de scheiding lastig maakt ja.)

Maar als hij zich teveel schaamt om je aan te kijken, zou dat kunnen betekenen dat hij al een vervanger voor je heeft? En dus misschien gewoon bij een ander in kan trekken?
 
Ten eerste heel veel sterkte. Hier loopt het ook niet super. Ik ken jullie natuurlijk niet maar opeens zoiets te zeggen…. Is er meer gebeurd of is er een ander in zijn leven? Of ziet hij het echt niet meer zitten?

Relatie therapie heeft geen zin als 1 iemand het al heeft opgegeven.

Ik zou goed praten met elkaar in deze situatie en kijken wat haalbaar is.
 
Aan de ene kant vindt ik dat met zo'n lange relatie, en 2 jonge kinderen, hij het eigenlijk wel aan jullie verplicht is, relatie therapie te proberen.
Maar of het zin heeft dit af te dwingen, bij iemand die al opgegeven heeft?

Die woningmarkt is wellicht een feit, maar zou geen reden moeten zijn om bij elkaar te blijven. (Hoewel het het fysieke gedeelte van de scheiding lastig maakt ja.)

Maar als hij zich teveel schaamt om je aan te kijken, zou dat kunnen betekenen dat hij al een vervanger voor je heeft? En dus misschien gewoon bij een ander in kan trekken?
Hier sluit ik me helemaal bij aan
 
Terug
Bovenaan