Is wennen aan de fles echt nodig?

Hallo,


Ik zal wel je kindje laten wennen aan de fles/speen. Zelf heb ik mijn kindje met 7 weken oud precies laten wennen aan de fles/speen. ik heb zelf het advies opgevolg van de kraamzorg en van de borstvoorlichting avond dat ik het zelf niet gaf en niet in de buurt was. mijn man heeft het haar gegeven, het was één grote drame krijsen en geziht weg trekken. dag erna weer geprobeert dag erna weer. en zo hebben we dat een week gedaan. maar ze wilde het niet ! ze ging krijsen en spatteren.
gelukkig ging mijn Bv goed en heb ik dat maar gegeven, met de hoop als ik weer ging wrken toen ze 16 weken oud was gewoon de fles wilde pakken. Nou nee. mijn moeder heeft de eerste 2 weken opgepast 3 dagen per week. en het was een grote drama. dochter lief wilde niet drinken. ik ga haar nog even extra de borst voordat ze naar mijn moeder ging. ze vertikte het zelfs zo erg dat ze de heledag van 8 tot 17.30 uur niet wilde drinken en geen poging had om te drinken.
Ze krijsde als ze honger had. maar wilde het op geen elke wijze haar borstvoeding via de fles krijgen zelfs niet met de lepel of met een shirt van mij bij haar , verschillende standjes geprobeerd   zelfs lopend door de kamer heen.Met gevolg s'avonds haalde ze haar voeding in ( ik had van de kraamburo, borstvoedingsvoorlichting en het CB gehoord dat het niet erg ws overdag en ze haalde het wel weer in) ik lag onder hand de hele avond op bed met haar want om het uur wilde ze wel even lekker drinken en dan echt drinken of ze geen jaar geen eten op had.

Na 2 weken kon ik haar zelf voeden omdat ze op het kDV ging 2 dagen per week, en zat dicht bij mijn werk.De andere dag deed mijn moeder het. Toen ze 5 mnd was pakte ze de fles , maar alleen bij oma! zelfs als ze haar de fles gaf en overgaf aan mij, stopte ze ermee.

Toen ze 7 mnd oud was pakte de fles zelfstanding bij oma.En pas met 8 mnd pakte ze de fles zelfstanding bij haar papa en mama.

Inmiddels is ze volgende week 1 jaar en heeft ze totaal 10.5 mnd volleig Bv gehad 3 x per dag nog. toen gaf ze zelf aan dat het genoeg was. en waren we in 2 dagen gestopt. ze wilde echt niet meer. en wilde alleen de flessen nog .

Ik weet één ding zeker. als nummer 2 ooit geboren wordt, dan ga ik de 2de week gelijk beginnen met het proberen om een flesje tegeven. ookal hoeft het volgende kind niet zo te zijn.

Ik weet niet uit je verhaal, of je kindje de fles weigerd of wel drinkt als je het geeft

Succes!
 
Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor alle reacties en ervaringsverhalen.   Ik ga het toch maar weer eens proberen.   De keren dat ik hem een flesje heb aangeboden, dronk hij meestal 60ml en de rest wilde hij niet meer, terwijl hij nog wel honger had, dus legde ik hem daarna weer aan.   Ik denk dat het komt omdat de rest te koud was geworden.   Dat zou betekenen dat ik de melk in twee delen op moet warmen. Ik vind het erg lastig de melk  naar de juiste temperatuur op te warmen.   Ik doe dit in een litermaat met heet water.    De melk  mag natuurlijk niet te warm zijn, maar meneer wil het het liefst op 37 graden en niet kouder.   Misschien moet ik dan een flessenwarmer aanschaffen, maar daar hoor ik ook niet zulke goede verhalen over.   Hebben jullie hier nog tips voor?

Of ik, als ik weer ga werken, nog gedeeltelijk borstvoeding wil geven op de momenten dat ik thuis ben, weet ik nog niet.   Dat moet ik nog even met mezelf overleggen .   Ik ga drie dagen per week werken als docent in het Speciaal Onderwijs.   Deze kinderen hebben continu begeleiding nodig, vandaar dat ik eerder schreef dat kolven op het werk  geen optie is.   Het is  idd een idee om een voorraadje te maken zodat hij toch moedermelk kan drinken tegen die tijd.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Loekje
 
Mijn oudste dochter heeft ruim 3 maanden BV gehad, bij de jongste is het helaas mislukt.
Bij de oudste ben ik met ongeveer 6 weken met flesjes gaan oefenen. Als ik dit zelf gaf weigerde ze, maar als mijn man of bijv  oma  dit deed, was het prima en dronk ze het zo leeg. Misschien is dit een idee om te proberen.

groetjes
Melanie
 
Hoi,

Ik heb mijn dochter wel aan de fles laten wennen. Ik ben vanaf 12 weken weer gaan werken en ze moest toen borstvoeding uit de fles drinken. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want we hebben even met de fles moeten worstelen.   Ze wilde namelijk een tijdje niet drinken uit de fles en dat geeft toch een beetje stress.....
 
Terug
Bovenaan