ischias/bekkenpijn

Heb sinds deze week echt enorme last van mn bilspier/onderrug en schaambot. Als ik blijf lopen gaat het wel maar als ik savonds op de bank heb gezeten weet ik soms niet meer hoe ik overeind moet komen zo pijnlijk is het. Kan niet meer goed liggen en zitten, ik had dat bij mn vorige zwangerschappen ook maar pas veel later. Weet dat rust en niet te zwaar tillen etc helpt maarja...dat lukt dus moeilijk met twee kleine kids thuis. Pfff ik hoop niet dat dat de rest van de zwschap zo blijft.
Hebben jullie nog tips??
mvtwee

ik heb bij de revalidatie geleerd.... Blijven bewegen en dingen verdelen. Manlief heeft ook handjes om te stofzuigen hahhaah
Voor jou kwartiertje wat doen kwartiertje rusten.
Liggen en zitten dat moet ook hahha
balen hoor, ken het wel een beetje. Als je maar kalm aan doet. En eventueel hulp van anderen inroepen voor de opvang van de kids....
Succes!
X

Maandag bij de fysio geweest, heb al vanaf 18 weken last van mn bekken. De tips:
- zo min mogelijk traplopen
- balans vinden tussen activiteit en rusten (liggend!)
- geen zware dingen tillen (niet handig met 2 kleintjes!)
- goed blijven lopen, niet gaan waggelen! Schijnt dat je bij grote passen je kruislingse rug/buikspieren gebruikt waardoor je minder belasting bij je bekken hebt.
En anders toch maar zelf langs de fysio...
Nog meer tips hoor ik ook graag, ga af en toe door de grond van de pijn :-(

Ik heb er ook al een hele tijd last van. Gelukkig nog niet zo erg dat ik niet weet hoe ik overeind moet maar ik voel dat het steeds erger wordt. De verloskundige zei 2 maanden geleden dat het erbij hoort en dat ik eventueel naar de fysio kan gaan. Nu heb ik toch maar een afspraak gemaakt. Kijken of zij nuttige tips hebben en of zij het aanraden om een bekkenband te dragen.

Bekkenband wordt niet aangeraden! Door de bekkenband hebben je spieren geen werk meer waardoor ze verslappen... en daar ga je dan bij de bevalling heel veel spijt van krijgen! Alleen als het echt niet anders kan mag ik van mijn fysio er 1 omdoen maar ook max. een uur geloof ik...

Ook vervelend zeg! Komt er nog eens bij.
Ik heb ook veel last van mijn rug, wandel elke avond een stukje en laat me masseren, dat helpt goed. Idd wat syllie ook allemaal zegt, vind balans, niet veel tillen etc. En laat je verwennen!! het allerbelangrijkste, het lukt allemaal gewoon niet meer.

Meid...auauau..dit is zoooo pijnlijk..
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook!
Je doet er weinig aan helaas...
Ik heb wel mijn bekken band gebruikt tegen alle regels in...NOU dat scheelt echt een stukje hoor..
Ik weet nog goed dat ik een keer in de ah liep en dat het in ene in mijn bil schoot..gelukkig had ik een kar bij me om op te leunen want ik kon letterlijk geen stap meer verzetten!!
Ik kon wel janken!!
Toen toch maar door de pijn heen gegaan al leunend op mijn wagen en toen ik weer op gang was ging het wel weer..

Fysio helpte een klein beetje..en alle tips van met kussentje tussen je benen slapen enz..die ken je denk ik wel..
sterkte meid!!!
En rot van je contract!!

Ik heb het vaak aan de rechterkant, dat er in m'n onderrug/bovenin m'n bil ineens het erin schiet, soort van felle steek en de pijn blijft dan constant aanhouden. Heb al een paar keer gehad dat ik voor m'n gevoel aan die kant dan bijna door m'n been zakte, het straalt ook uit naar m'n bovenbeen. Als het bijv. in de ochtend gebeurt blijft het meteen de rest van de dag aanhouden. Zo heb ik er een dag heel erg last van en zo een dag weer bijna niet. Overeind komen is dan een vak apart, meestal helpt m'n vriend me dan om overeind te komen als hij er is. Rustiger aan doen is hier in ieder geval geen optie, ik doe al bijna niks! In ieder geval sterkte ermee!!

Terug
Bovenaan