Isis ziek; heb even jullie hulp nodig...

Jaja, dames, heb gebeld!
Nou, weer lekker vaag huisartsenadvies: je MAG wel een paracetamol geven als je WILT, maar het HOEFT niet. Qua koorts hoeft het niet, maar als ik het idee heb dat ze pijn heeft mag het  wel. Bovendien had ik van mijn eigen ha een recept gekregen voor een antibiotica kuur; als het vandaag niet minder was mocht ik daarmee beginnen. Nu zegt die vervangende arts dus: ik zou het niet doen, ik hoor geen alarmerende dingen waarvoor ik  antibiotica voor zou schrijven. Dus dat eventueel morgen met mijn eigen ha overleggen...

Lang leve de huisartsen in Den Bosch!

Nou, ik heb besloten het even aan te kijken, en haar nu geen paracetamol te geven. Ik ben niet zo van de medicijnen bij kleintjes (dit was ook de allereerste keer in ruim 14 maanden dat ze paracetamol kreeg). Ik kijk even hoe het de rest van de middag gaat, ik kan er altijd nog eentje geven als ik het gevoel heb dat ze het nodig heeft.

Dames bedankt voor het luisteren/lezen!

Enne Daniëlle, hoe gaat het nu dan met Linde? Eet ze nog steeds zo slecht? Het gekke is dat Isis tot gisteravond prima heeft gegeten, echt maar ietsje minder dan normaal. Gistermiddag nog doodziek twee boterhammen weg zitten werken!

Groetjes,
Myrna

Hoi Myrna,

Nog een klein tipje voor het geval je alsnog overweegt om paracetamol te geven: geef het regelmatig en in kleine hoeveelheden (120mg), het risico op temp.schommelingen is dan veel minder groot en het lichaampje krijgt toch de kans te vechten tegen wat er dwars zit.

Dit advies kreeg ik van mijn huisarts (te laat, dat wel) nadat Gijs een koortstuip had gehad (hij was toen 15 maanden). En dat is inderdaad iets wat je niet mee wilt maken.

Heel veel beterschap en hopelijk heb je het ergste gehad nu en is ze snel weer beter!

Liefs
Susan

Fijn zo'n advies waar je niet veel mee kunt doen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heel makkelijk ben met paracetamol, bij hele hoge koorts maar ook als Linde veel last heeft van haar tandjes.
Vaak wel 's avonds zodat ze dan lekker kan slapen.
Eigenlijk nooit aan stuipjes gedacht, in het vervolg wel natuurlijk.
Maar Linde eet nog steeds heel slecht, nou heb ik net toen ik haar in bed legde wel twee grote kiezen ontdekt dus die zouden er ook wel eens mee te maken kunnen hebben.
Ik heb ook het idee dat ze graag zelf wil eten, haar fijner gemaakte pasta wilde ze vanavond niet, maar gewoon uit de pan ging er wel in?!
Veel succes met je kleine dame en met je huisarts!!!

groetjes Daniëlle.

Susan, bedankt voor de tip! Ik heb gelijk een doosje gehaald en Isis vanavond een 120 mg paracetamol gegeven. Ik had vorig jaar een doosje in huis gehaald, maar die waren inmiddels (ongebruikt) over de datum. Daarom nieuwe gekocht, 240mg, maar dat was dus iets teveel van het goede. Nu heeft ze dus een 12mg gekregen, daar heb ik een veel beter gevoel bij. En inderdaad, een koortsstuip wil ik niet meemaken! Het dochtertje van een collega heeft er pas eentje gehad... brrr!!!

Daniëlle, ja fijn he zo'n huisarts. Heb nu inmiddels 4 artsen gesproken sinds zaterdag (wow, dat klinkt wel heel erg... en ikke maar denken dat ik niet zo'n overbezorgde moeder was... ) en ze zeggen allemaal iets anders.
Ik heb dus vanavond Isis een baby-zetpil van 120 mg gegeven, hopelijk slaapt ze daardoor goed (tot nu toe redelijk) maar zonder de idiote temperatuurschommelingen.
Die kiezen zouden Linde inderdaad dwars kunnen zitten, klinkt logisch. Volgens mij komen ze er hier nog niet aan, overigens. En zelf eten... wie weet? "Voer" (klinkt altijd zo gek) jij Linde ook nog? Ik geef Isis nog met de lepel eten maar heb ook het idee dat ze toe is aan "meer", maar weet niet goed hoe...  Nou ja, da's de volgende stap, eerst maar eens koortsvrij!!

Groetjes,
Myrna

Ik bedoel natuurlijk 120 mg ipv 12 mg, en nee, ik had mijn tekst niet GROEN bedoeld... mutshoofd...

Hoe gaat het nu dan?
Zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen?
Groetjes Tanja

Hoe gaat het nu dan?
Zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen?
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan