Italie bruiloft

Hallo allemaal,

Mijn zus trouwt 25 juni in italie en 26 en 27 juni is er feest in italie. Nu heb ik een zoontje van 12 weken (8 weken te vroeg geboren) en zou ik dus eigenlijk zonder hem naar de bruiloft gaan. Alleen nu komt het. Ik lig al nachten wakker van het idee dat ik hem hier in Nederland moet laten voor 3 dagen ik wil absoluut niet meer weg en ik wil hem echt jiet alleen laten bij mijn schoonouders. Ik kan wel janken ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Hoe moet ik eerlijk tegen mijn zus zeggen dat ik bij mijn zoontje in Nederland blijf zonder dat ik ruzue of gezeik krijg. Ik wil echt niet weg maak me enorm zorgen. Help aub !!

Xx
 
Had je dit topic laatst niet ook al aangemaakt? Maar toen nog niet de keize gemaakt om niet te gaan ? Als dat zo is heb je iig een keus gemaakt en dat is toch al super goed! Je kunt het beter maar zo snel mogelijk tegen je zus zeggen en dus gehad hebben denk ik want tot die tijd blijf je alleen maar piekeren en daarmee kom je niet verder.
Je kent je zus het beste, wat denk je wat beter is: bellen, appen of langsgaan? Weet niet of ze in Nederland woont en in Italië trouwt maar als ze in Italië woont valt langsgaan al af. Persoonlijk zou ik bellen en gewoon uitspreken wat je op ke hart hebt, precies zoals je hier doet. De rest heb je niet in de hand dus daarna zie je wel hoe het loopt.
Luister naar je gevoel dan kun je het nooit verkeerd doen ?
 
Jeetje wat lastig!
Ik begrijp heel goed dat je je kindje niet wilt achterlaten in NL voor 3 dagen en dat je dan ook nog zo ver weg bent. Zelf zou ik dat ook echt niet trekken!
Heeft je zus zelf kinderen? Dan zal ze het wel begrijpen als je het tegen haar zegt denk ik? Zeker omdat je kindje nog zo klein is en 8 weken te vroeg geboren en daardoor zo kwetsbaar. Ook als ze geen kinderen heeft kun je haar dit wel uitleggen toch? Mijn advies zou in elk geval zijn om dit met haar te bespreken en je gevoel hierover uitspreken.
Zou het misschien een optie zijn om alleen voor de huwelijksvoltrekking op en neer te gaan? Misschien in de ochtend heen en in de avond alweer terug? Of misschien een hele vroege vlucht de volgende dag?
Succes en sterkte met je beslissing!
 
Ja klopt ik heb hierover al geschreven zit er zo erg mee maar heb ondertussen besloten dat ik het niet trek om mijn kleine ventje alleen te laten bedankt voor je reactie ik ga het gewoon met der bespreken ?
 
Dat zou ik ook echt niet doen. Nog geen nachtje met zo’n klein ventje. Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel het risico van je zus van trouwen in het buitenland dat niet iedereen erbij kan zijn.
 
Idd, dat is het risico wat je zus neemt als je zo ver weg trouwt...

Dus of je blijft lekker thuis, of je neemt de baby mee. Maar zomaar 3 dagen achterlaten zou ik ook vreselijk vinden..
 
Lastige situatie. Super bijzondere dag voor je zus, maar ik zou mijn kleine baby ook niet achter willen laten en zelf naar een ander land vertrekken. Het wordt hierboven ook al gezegd, wat als je de baby meeneemt? Ik kan niet in jouw situatie kijken en ik weet dat met prematuur geboren baby’s nog lang voorzichtigheid geboden is. Maar mocht je het overwegen, ik heb zelf ervaring met het vliegen van een 8,5 week oude baby naar Singapore. Dat ging hartstikke goed! Als je meer wil weten over vliegen met een baby, laat maar weten, dan kan ik er meer over vertellen.
 
Terug
Bovenaan