Italie met 2 maanden oude baby; ja of nee??

Wij willen graag op vakantie naar italie; wel het naseizoen; de temperatuur ligt dan rond de 25gr daar.. met een baby van 2 maanden. (ben over kleine 5 weken uitgerekend..)
Doen of niet????

En ik twijfel erg om dan de eerste inenting al te geven voor de vakantie, of om nog te wachten. (heb bij onze oudste een maandje later alle inentingen laten geven, vond hem gewoonweg nog te klein)

Verder werken muskietennetten tegen enge beestjes,
zonnebrand, parasolletje,
wat vergeet ik nog??

Iemand nog handige tips??

We willen 's nachts rijden, meteen na de laatste voeding. Onze oudste sliep met 5 weken de nachten door van 23.30 tot 8.30 We gaan daar geen tweede keer vanuit, maar lijkt ons dat zo'n kleintje er de minste 'last' van heeft als we snachts rijden. Waarschijnlijk niet heel verantwoord, zo lang in de maxi cosi; ook al een minpuntje;

Kortom; jullie meningen zijn van harte welkom!!

Ik zou niet weten waarom niet. Het is jullie 2e kindje en je weet dus al wel hoe het is om op vakantie te gaan met een baby.
De temperatuur van 25 graden lijkt me nog wel te doen, rond de 30 graden zou ik wel erg warm vinden. Maar vorig jaar was mijn dochter 8 weken oud en waren we in Nederland op vakantie met 30 graden in het voorjaar. En dat ging goed, ze heeft heel veel geslapen.
Een enkele lange autorit is niet zo slecht voor de rug van je kindje hoor. Zolang je de baby maar niet elke dag heel lang in de maxi-cosi zet. Niet gebruiken als wipstoeltje bijv.
En mijn meiden hebben hun vaccinaties volgens het normale schema gekregen.  Of je daar vanaf wil wijken  moet je zelf weten, maar voor je vakantie zou het niet uitmaken of je ze geeft of niet. Pas na een aantal keer vaccineren beschermen ze je kind.

Ik zou het persoonlijk niet doen!
Zo'n kleintje heeft zoveel aan een vertrouwde en bekende omgeving..... Tuurlijk zijn jij, je man en je oudste bekend, maar al het andere zal vreemd zijn.   Er zijn zoveel dingen nog onzeker met twee maanden. Slapen ze door, hoe goed of juist slecht eten ze. Wordt het een spugertje, of juist een heel makkelijk kindje.....En idd zou ik mn kleintje niet zolang in de maxicosie laten.

Ik heb mijn dochter met 5 maanden voor het eerst 1,5 uur achter elkaar in de auto gehad, en ik voelde me eigenlijk al een beetje schuldig.

Misschien is het een idee om juist aankomend voorjaar te gaan, dan is het weer vergelijkbaar, maar je kindje al een maand of 8. En zit je ook niet in het hoofdseizoen, dat scheelt toch weer in de prijs.....

Hoi Ikke mama,

Ik zou het zelf lekker doen hoor.
Ik ben in november uitgerekend en wij gaan in februari op wintersportvakantie.
dan is onze kleine dus 3 maandjes oud.
Gewoon wat vaker en misschien wat langer stoppen dan dat je normaal zou doen.

Of misschien in twee keer rijden? Italie is wat verder dan oostenrijk.
Vrienden van mij overnachten ook vaak in duitsland......gewoon twee dagen rijden...

Maar in ieder geval, lekker doen wat voor jullie goed voelt.

Succes met de laatste loodjes en fijne vakantie alvast ;-)

gr. Geertje

Ik  zou het ook nog niet doen.
Kan je geen goede gegronde reden geven waarom maar
het lijkt mij helemaal niks.
Zowiezo, klinkt heel raar misschien vind ik naar het buitenland gaan voor vakantie met hele kleine kinderen geen vakantie haha
eerder hard werk.

Als je baby het toelaat zou het prima kunnen, je weet alleen wat voor een baby je krijgt als die er eenmaal is dus dat duurt nog even. Toen onze oudste zoon 4 maanden was zijn wij naar Spanje op vakantie geweest, wel bij familie maar persoonlijk vind ik dat weinig verschil maken. Op verschillende sites...volgens mij ook deze staat alles wat je mee moet nemen, hydratratiezout is iig wel handig om voor de zekerheid bij je te hebben en je moet het kind bijgeschreven hebben in het paspoort.

Groetjes Brechtje

Hoi,
Onze jongste zoon was 3 maanden toen we op vakantie gingen naar het buitenland. En dat is heeel goed gegaan!
Nu is dat wel één maand ouder natuurlijk, maar toch. Maar zoals hierboven al gezegd is... het hangt zo van je kindje af. Met onze oudste had ik dit dus nooit gedaan. Hij vindt het nog steeds moeilijk om te wennen aan een onbekende omgeving, de jongste maakt hier nooit een probleem van, dus...
Kun je niet alsnog boeken als je kindje er is... dan weet je ook hoe jij je voelt. Het is niet altijd gezegd dat je helemaal topfit uit een bevalling komt natuurlijk.
En anders een goede annuleringsverzekering afsluiten!
En wat iemand al zei, je kunt ook altijd nog volgend voorjaar gaan, dan is het ook niet zo warm.
Succes met je beslissing!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi,

op zich kan dit best. Maar denk je dat je zelf al fit genoeg bent voor zo'n lange reis? hangt ook van de bevalling af.
Ik zou wel meer tijd voor de reis nemen. Kindje niet te lang in de maxi cosi, maar tussendoor ook even op een kleed laten liggen.
Verder wel de eerste vaccinatie doen hoor! De bescherming is nog niet optimaal, maar is beter dan niks.
Ga je borstvoeding geven? Dat lijkt me het handigste. Op vakantie flesjes uitkoken en voeding maken. lijkt me omslachtig en of je alles goed steriel krijgt?

Succes!

Terug
Bovenaan