Italie met 2 maanden oude baby; ja of nee??

Onze dochter was een huilbaby en had enorm veel behoefte aan rust, regelmaat, inbakeren enz. Het was voor ons al moeilijk om haar tevreden te krijgen in onze eigen omgeving. Het hangt dus erg van je kind af en dat kun je nu helaas nog niet voorspellen.

Er wordt geadviseerd om je kind niet langer dan 2 uur achter elkaar in de maxi-cosi (of ieder ander autostoeltje)  te vervoeren. Niet alleen vanwege het ruggetje, maar ook vanwege stikgevaar.
Hier is niet zo lang geleden nog een studie naar gedaan en op het nieuws geweest. Een aantal kinderen wereldwijd zijn met verstikkingsverschijnselen opgenomen (weet niet zeker of ze het ook allemaal gehaald hebben) omdat ze te lang in een maxi-cosi hebben gezeten. Het onderkaakje schuift door de houding naar achteren en blokkeert zo de zuurstof. Hou het dus in de gaten!

Ik zou wellicht een last-minute overwegen. Dan kun je bekijken hoe jij en je kind zich voelen t.z.t.

Groetjes, Marisa

Ik zou het wel doen, tenminste als je weet hoe je baby een beetje in elkaar zit en met twee maanden kan een moeder dat goed aanvoelen, denk ik.

Ik woon zelf in het buitenland, in Zuid-Spanje, en ik zal zeker met mijn pasgeboren kleintje naar Nederland gaan. Niet een week na de bevalling natuurlijk, maar met een maand of anderhalf zeker wel.

Heel veel succes met al je overwegingen!
Je moet in ieder geval zo denken  ontzettend  veel Europese landen (w.o. Italië) een goede gezondheidszorg hebben voor als je kindje ziek wordt.

Groetjes Mamaita  

Het enige dat ik wil toevoegen is dat je je vooral goed moet laten informeren over wat je allemaal nodig hebt.
Verder weet je als moeder het best wat wel en niet goed is voor je kindje!

Wel zou ik persoonlijk wachten met boeken tot je weet hoe je kindje is, maar ook dat weet je snel genoeg!

Pas goed op jezelf en je kindjes, dan komt het met de vakantie ook wel goed!

Sterkte met de laatste paar weken, geniet ervan!

groetjes
Sas

Hoi hoi dames

We wilde zowiezo een last-minute boeken inderdaad,
om af te wachten hoe het zal gaan na de bevalling,
wat voor kind we krijgen etc etc.

Persoonlijk ben ik ook van mening, dat een lange rit opzich geen kwaad kan,
aangezien we verder nooit langer dan 5 min hoeven te rijden.
Over het stikgevaar kan ik (gelukkig ) niks vinden op internet, google ed.
Welk nieuws was dat dan, wil ik wel eens het mijne over weten natuurlijk!

Als ik terug denk aan de eerste bevalling, en erna; ik was na 2 weken weer goed op de been. Na 6 weken voelde ik me weer lekker in m;n vel. Dus als ik naar m'n eerste kijk; zou ik zo gaan. Maaaaar we wachten eerste deze spruit maar eens af!!

Bedankt voor de tips en de meningen!

Ga zeker genieten van de eerste weken, en hopelijk extra genieten van een heerlijke vakantie een paar maandjes later!!

Hee hoi,

even over dat stikgevaar ivm het lang zitten in een maxicosi. Ik woon in canada en hier was het laatst op het nieuws. Er was hier wel een baby overleden maar die zat dus in huis regelmatig in zijn maxicosi voor lange tijd omdat dat de enige plek was waar hij goed kon slapen........ Toen werd er ook verteld over een onderzoek en dat was dus wat Marisa zei, het onderkaakje zakt terug en dat knelt de luchtpijp af of zo.
Weet dus niet hoe gevaarlijk het is om echt heel lang met een baby te reizen maar het lijkt me dat als je elke 3 uur stopt voor een voeding dat er geen probleem is?

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan