IUI ervaringen

<p>Vandaag onze eerste IUI poging gehad. Helaas was de uitslag van het zaad niet helemaal top. Zat eigenlijk onder de grens van iui maar mochten toch door gaan. Mochten de uitslagen zo blijven dan was misschien IUI niet de oplossing voor ons. Maar de eerste kans lieten ze wel door gaan.</p><p>Toen lag ik daar dus, attributen daarbij en hup erin.. Maar daar stoten ze gauw tegen het eerst obstakel aan; binnenste baarmoedermond was wat vernauwd dus klemmetje erbij. Verder was het ook nog gekanteld dus het liep niet helemaal van harte. Even hoesten en dan zou het inbrengen van een slangetje iets aangenamer zijn.  Ondertussen probeerde ik me groot te houden, tranen voelde ik opkomen. Niet gedacht dat het zo vervelend en pijnlijk zou zijn.  Denkend hoe het wel niet zou voelen als je gaat bevallen en tevens het verwerken van alles wat er de afgelopen weken/maanden gebeurd is en nu de eerste lUI. En wat gaat er nog komen...</p><p>Nu dus afwachten, maar heb een beetje een onderbuik gevoel met de woorden misschien is IUI wel niet jullie oplossing....</p><p>Maar goed we gaan duimen en hopen. Wie weet is het wel onze oplossing.</p><p>Ben benieuwd naar verhalen van andere die ook in een IUI traject zitten. Mogelijk kunnen we bij elkaar ons verhaal kwijt. </p>

Hoi Schorpioen! Hier ook een schorpioen toevallig ;) Wij hebben inmiddels al 6x IUI gehad, waarvan 1 ook met zaad nét onder de grens dus die mogen we nog opnieuw doen. Ook 1 gehad met "goed" zaad! Niet goed genoeg, maar wel dubbel zoveel als de andere keren.
Ja al die emoties die elke keer op random momenten de hoek om komen kijken zijn erg vervelend, maar heel normaal.
En het went... Benen wijd, attributen er in, elke keer een andere gyn XD Ik heb ze allemaal al gehad in het ziekenhuis.
Ik vind de wachtweken het allerzwaarst.
Moest jij ook hormonen spuiten? Ik moest vanaf dag 3 Fostimon 75E spuiten totdat mijn ei(tjes) groot genoeg waren gegroeid en dan op advies van de gyn Pregnyl 5000E.
Liefs!

Hoi Schorpioen. Mijn 1e keer IUI was ook een deceptie. Er was veeeeeel te weinig zaad dus ik mocht kiezen. Heb het toch door laten gaan, maar ik kwam best wel verdrietig naar buiten. Ik had geen last bij het inbrengen (had netjes wat gedronken zodat mijn blaas de baarmoeder recht legde). Maar de verpleegkundige zei me dat als het bij deze aantallen bleef, we misschien beter na 3 pogingen konden overstappen naar ICSI.
De 2e poging was er wel meer zaad. Ik vierde een feestje op mijn stoel. Deze keer lag mijn baarmoeder niet zo netjes en dus moest ze met een ander katheder naar binnen. Mijn baarmoederwand werd geraakt en ik hield er wat krampen aan over. De volgende keer neem ik misschien wel paracetamol vooraf.
Ik heb overigens voor mijzelf besloten dat ik tot maart blijf doorgaan met IUI. Mijn behandeling is in de natuurlijke cyclus en in maart ga ik hopelijk verhuizen. Dat wil ik niet doen terwijl ik in een ICSI traject zit! Overigens was mijn allereerste behandelplan ICSI maar na verder zaadonderzoek konden we toch eerst IUI doen. Dat verklaart misschien waarom ik nu vrij nuchter ben over de cijfers bij IUI.
Ik vind de wachtweken an sich niet zwaar. Maar door de IUI word mijn LF verlengd en dat is voor mij wel zwaar. Want ik weet niet meer exact wanneer ik ongesteld word. En dat geeft hoop. En als ik dan toch andere signalen krijg (dalende temperatuur) is het killing.

Even een opsteker voor jullie! Ik ben de vierde IUI poging zwanger geraakt en heb nu een dochter van 4,5 maand. Houd moed, het kan echt!

LisB, ja die gedachtes en emoties die dollen wat met je. Dat maakt het geestelijk soms wat zwaar. Maar fijn om
Ik heb alleen ovitrelle gespoten een malig voor de iui. Volgens het boekje proberen ze het bij ons 6x. De eerste 3x in mijn natuurlijke cyclus en daarna 3x met behulp van medicatie. Mijn cyclus is verder goed. Vandaar op deze manier.
Je zegt dat je nu 6x IUI hebt gehad, momenteel op het wachtbankje? Wanneer mag je testen?
@lapjesendraaidjes jouw eerste keer was het dus ook niet zoals je gehoopt had. Snap inderdaad dat je door wilt gaan tot maart. De basis moet rust en weinig stress zijn denk ik en dat is geen goede combi met verhuizen.
Jij nu dus in afwachting van de 2de ronde? Wanneer mag jij testen? En zoals ik lees temp je er ook nog bij? Ik heb dat allemaal aan de kant gelegd om er wat minder bewust mee bezig te zijn. Al dacht ik deze keer ook om weer te beginnen om te kijken wanneer mijn eisprong zou zijn en het klopt met de iui. *hoezo ik wil controle hihi* 

@tulipaa wat fijn jouw woorden! Lief dat je aan ons denkt en ons goede moed geeft! Hoe keek jij terug op je traject?

Nou dames, zet hem op en succes en sterkte met de tijd uitzitten!

Schorpioen, helaas zit ik al weer in ronde 3. Ik ben vorige week ongesteld geworden. Dat was na een negatieve test echt wel even verdrietig maar nu ben ik weer klaar voor een nieuwe poging. Ik begin vrijdag met de ovulatietesten en ik verwacht ergens eind volgende week mijn eisprong te hebben.
Ik wilde ook stoppen met temperaturen, maar toen ik de 1e poging voor mijn doen overtijd was, ging ik hopen. Maar omdat mijn lijf een ander signaal gaf, heb ik toch de thermometer er bij gepakt. Die bevestigde dat het overtijd zijn nergens op sloeg en dat ik ongesteld zou gaan worden. Het niet temperaturen maakt mij gek en ik wil niet overvallen worden door de ongesteldheid. Ik wil voorbereid zijn op de teleurstelling zegmaar, dan kan ik er beter mee omgaan.

Ik snap je gevoel wel, dat had ik ook met tempen toen ik het nog deed. Gaf mij ook wat controle over de gedachtes die ik had en bevestiging van wat ik voelde.
Hoe is je cyclus? Want ik heb bijv geen ovulatie testen gedaan. Vertrouw op de echo's. Scheelt dat mijn cyclus redelijk normaal verloopt. 
Heel veel succes met deze ronde. Hoop een goede ronde. Wanneer denk je ongeveer je iui te hebben? 
Voor ons is dit ronde 16, en jullie? 

Ik moet echt zelf mijn cyclus bijhouden, ik krijg geen echo's. Zelfs niet om te controleren of de eisprong echt aanstaande is of al is geweest. Ik moet ovulatietesten doen en dan wachten op de smiley van CB. Dat ging de eerste ronde goed en de tweede ronde had ik niet goed werkende testen ofzo. Wat een stress, kreeg telkens foutmeldingen. Soms deed ik wel 3 testen achter elkaar. Dus toen heb ik op basis van de sensitest maar gebeld op het moment dat ik ovuleerde.
Ik verwacht ergens midden volgende week mijn eisprong te hebben. De vorige ronde had ik pas op dag 17 een positieve test. Het varieert bij mij tussen de 12 en 18 dagen.
Inmiddels ronde 14 al weer. De tijd vliegt voorbij! Ik ben wel blij dat ik nu tenminste een echte kans op zwangerschap heb. Maar poe wat moeten we geduld hebben!
Heb je er inmiddels al wat meer vertrouwen in?

Terug
Bovenaan