IUI - gaan we mijn eisprong missen?

Dromer

New member
Hoi allemaal,

Zit opeens heel erg in de piekerstand dus hoop ergens dat iemand mij gerust kan stellen.

Ik zit in een IUI traject, al twee rondes kon het niet doorgaan vanwege verschillende redenen. Nu had ik gister op dag 10 een echo controle en had ik een follikel van 17mm, verder nog meerdere tussen 10-15 mm. Mij werd verteld om de volgende dag (vanavond) dus om 21:15 de ovitrelle te spuiten en dan heb ik op donderdag (dag 13) de inseminatie. Op zich leek dit allemaal prima alleen ik begin nu opeens het gevoel te krijgen dat we mij eisprong gaan missen donderdag, omdat de follikel maandagochtend al 17 mm was. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Heeft iemand enig idee waarom ik niet de ovitrelle gisteravond al moest zetten en dan woensdag de inseminatie? Ik ben dit dus helaas vergeten te vragen aan de arts.
 
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Normaal gesproken springt het eitje pas als de follikel 20-25mm is, en de follikel groeit 2mm per dag. Als het goed is, is je follikel vandaag dus 19mm. Als je gisteren al gespoten had met ovitrelle was het waarschijnlijk te vroeg en grote kans dat het eitje nog niet rijp genoeg was. De ovitrelle houdt nu de eisprong tegen tot het moment van inseminatie.
Ik snap je onzekerheid, maar probeer te vertrouwen op je arts/verpleegkundige. Ze weten echt wat ze doen, je bent tenslotte niet hun enige patiënt. Succes!
 
Dank voor je geruststellende woorden, Penny. Dit is mijn eerste IUI en ik vind het super spannend allemaal. Hopelijk wordt dat minder bij de volgende behandelingen (die hopelijk natuurlijk helemaal niet nodig zijn). Ik ga de reden van deze timing morgen ook navragen bij de arts.
 
Is gewoon prima toch? Ik ben zwanger geworden met een follikel van 17 mm bij 10 dagen echo (op een vrijdag), waarbij ik pas de volgende avond (zaterdag) ovitrelle moest spuiten en maandag de inseminatie had.
 
Terug
Bovenaan