IUI, geduld, verdriet.. hoe ga je hiermee om?

Precies! Het gevoel dat je lichaam je "in de steek laat" is pittig. Dat gevoel sluipt erin. 
Vind het zo mooi om te lezen dat ook jij bent geslaagd in het krijgen van 2 mooie kinderen. Het is echt niet voor niets, blijkt.. 
dank je wel daarvoor! 

Ik werk als leerkracht in het speciaal onderwijs altijd met z'n 2tjes op een groep. Aangezien afspraken in het ziekenhuis gepland worden onder schooltijd moeten de collega's die bij de klas betrokken zijn ervan afweten + leidinggevende.
Ook onze ouders en broers/zussen waren bij de eerste op de hoogte, ik dronk meestal op bezoek wel een wijntje...als je dan opmerkingen krijgt of ik soms iets wil vertellen, valt dat dan niet altijd echt goed ?! Maar nu de tweede keer zijn we nog maar 3 mnd bezig en heb ik mijn ouders ( wonend in een rood coronaland) al een tijdje niet live gezien + rest familie ook even niet, lang leve videobellen! Ze worden op de hoogte gebracht wanneer nodig, zou een extra verrassing zijn als het onverwacht zou zijn! En natuurlijk beste vrienden!
Het is ook iets waar we ons niet voor schamen! Wanneer je in het traject beland verbaas je hoeveel mensen fertiliteits problemen hebben. Het zijn er echt veel maar niet iedereen is open hierover! Als mensen mij vragen vertel ik ook over! Ik heb liever dat ze vragen stellen dan dat ze oordelen zonder iets ervan te weten! 
Het is zeker de tranen, de hormonen, onzekerheden en wachten waard als je eindelijk een positieve test of je kleine in je handen hebt❤️

Dat is het zeker, het is de moeite en het verdriet allemaal waard. Maar het wachten vond ik ook altijd vreselijk. Al vond ik persoonlijk de onzekere 2 weken na inseminatie erger, dan kon ik het echt niet loslaten en ging toch m'n levensstijl al helemaal aanpassen. Een maand overslaan was voor mij soms weer makkelijker loslaten.
Hier na 1,5 jaar iui mogen starten, toen bij poging 3 zwanger, een miskraam gehad en daarna bij poging 2 zwanger van mijn lieve zoontje. Daarna vrij vlot weer willen starten (2x hele vroege mk gehad) en 1 poging iui net voor de corona gedaan met ook overstimulatie, dus overslaan... Maar de maand daarna, toen alles stil lag in de corona tijd ben ik toch spontaan zwanger geworden! Alsof de hormonen toch iets stimuleren in je lijf. Inmiddels 26 weken zwanger van onze dochter, met zoontje van 20 maanden erbij. Het kan dus echt allemaal goed komen!! En merk zelf dat ik echt enorm geniet van het moederschap, ook met de uitdagingen die het je geeft, omdat ik er zo naar heb verlangd. Geldt ook voor m'n man, die ik nooit op verantwoordelijkheid oid hoef te wijzen en die de leukste papa is. We hebben het ook allemaal samen doorgemaakt en in ons geval geeft dat kracht. Dus hopelijk brengt dit ook wat positieve energie! (Oh en zwanger zijn vond/vind ik dan wel weer stom haha dat had ik veel te veel geïdealiseerd ? dus alvast een tip voor de toekomst haha). Veel succes, pak lekker een wijntje en een biefstukje, baal soms maar even flink en probeer lief voor jezelf te zijn. Jouw tijd komt nog!

Superknap dat je het zoveel mensen in je omgeving hebt verteld. Ik heb het 3 mensen verteld. Ik merk nu al dat ik het moeilijk vind om het "slechte nieuws" steeds te moeten delen. Ook al weet ik dat ze mij supporten en alleen maar lieve woorden hebben. 
ik begin nu ook te twijfelen of ik dat wel elke keer wil. Aan de andere kant is het ook goed om een luisterend oor te hebben. 

Overal zijn de meesten na poging 5 wel zwanger volgens mij, dat geeft wel enigzins hoop? al zit er volgens mij wel vaak tussen de pogingen nog wat missers tussen. Had jij dat ook?
in welk opzicht paste je je levenstijl aan de inseminatie? 
ik hoop echt dat ik eerstvolgende keer wel tot insemineren kom. Voel toch weer net een stapje dichterbij. Klinkt misschien gek haha

Terug
Bovenaan