IUI met Clomid en ovitrelle

<p>Hoi meiden, mijn man en ik zijn nu ruim 1,5 jaar bezig voor ons eerste kindje. Alle onderzoeken al achter de rug en er is niks gevonden wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan. Deze maand is de eerste x dat wij beginnen met IUI. Zijn er meer vrouwen die bezig zijn met IUI? Ben heel benieuwd hoe het voor ons gaat uitpakken en of we nog lang geduld moeten hebben. Spannend allemaal!</p>

Ha Fleur,
Hoe gaat het inmiddels bij jou?
Ik zit in hetzelfde schuitje. Wij zijn ook al 1,5 jaar bezig, geen echte obstakels gevonden. Wel heb ik hele wisselende en lange cyclussen.
Ik ben deze ronde gestart met Clomid 50 en heb vanavond Ovitrelle gespoten. Rechts was er vandaag een follikel gevonden van 18mm. Zaterdag is mij IUI gepland. Erg spannend!

Hoihoi! Wat leuk dat je reageert. En wat fijn om iemand tegen te komen die in het zelfde schuitje zit. Ik had vorige week mijn eerste IUI gehad. Waarschijnlijk had ik toen twee eitjes. De IUI stelde zelf echt helemaal niks voor. Ik dacht dat het nog moest beginnen terwijl het dus allemaal al gebeurt was. En ik ben normaal echt een piepert met al die onderzoeken. ? Kreeg smiddags wel krampjes beetje alsof je ongesteld wordt. 
Heb je wat gevoeld van de hormonen? Ik zelf nauwelijks terwijl ik clomid 100 heb geslikt. Probeer deze twee weken veel afleiding te zoeken. Want dat wachten duurt dan wel weet erg lang. ?
Succes zaterdag! ??

Fijn om te horen dat je er niet veel van hebt gevoelt! Ik ben best zenuwachtig namelijk ?
Ik voel weinig van de hormonen gelukkig en 50mg sloeg wel goed aan. Het eitje groeide goed en heb geen mega lange cyclus.
Succes deze weken! ?Laat je weten hoe het afloopt? Ik duim voor je!

Jaaa ik was ook best zenuwachtig. Vooral omdat ik ook een paar maandjes terug een hsg onderzoek had gehad en die was echt niet fijn. Maar dit stelde echt niks voor. Hoe is de IUI gegaan vandaag? Mijn IUI is nu precies een week geleden. Dus volgens mij is dan as zaterdag mijn NOD denk ik?
Ik zal ook voor jou duimen! ?

Hoi Fleur en Aurora, 
Ik heb een vraagje, ik lees dat jullie met IUI zijn begonnen en dat er niets uit jullie onderzoeken is gekomen. Ik ben zelf ook 19 maanden aan het proberen om zwanger te raken. Dit is nog niet gelukt. Ook uit mijn onderzoeken is niets gekomen. De arts laat me nu weer een tijdje 'proberen'. Jullie zijn nu wel gestart met een behandeling. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Mijn cyclus is vrij regelmatig (al is mijn menstruatie heel minimaal), dus daar hoeft niets aan gedaan te worden denk ik. Kun je gelijk starten met iui of moet je een tijdje hormonen gebruiken ergens voor.
Ik wil megagraag zwanger worden, maar ik vind het medische traject enorm eng. Op een of andere manier voelt dat als een laatste kans.
Ik hoor graag van jullie. Lieve groet. 

Ha dames!
Mijn IUI is goed gegaan, licht gevoeld als een soort kramp en het was zo klaar! In de middag heb ik inderdaad ook nog wat krampen gehad, maar verder nergens last van. Nu maar afwachten..
Ik ben gestart met Clomid slikken en deze ronde gelijk voor IUI gegaan. Mijn cyclus was dan weer wel heel lang en onregelmatig! Wanneer ik mij ovulatie had was dus niet goed uit te vogelen. Ook niet met temperaturen of ovulatietesten (wat een rot dingen zijn dat!).
Bij mijn vriend was er eerder geen problemen met de hoeveelheid beweeglijke zaadcellen, maar op het moment van de IUI waren het er ineens veel minder. Na het opwerken 46%, zon 4 miljoen. Gelukkig voldoende om door te gaan!
Wanneer de arts na 19 maanden proberen zegt: probeer nog maar even verder.. dan zou ik daar niet mee akkoord gaan! 19 maanden is best lang! Is dat je huisarts geweest of ben je al wel naar gyneacoloog doorverwezen?

Hoi meiden! Wat fijn dat het goed gegaan is Aurora! Wel gek dat het zaad van je vriend ineens een stuk minder is. Gelukkig wel genoeg voor de IUI! ? Weet jij trouwens hoelang ovitrelle ongeveer in je lichaam blijft zitten? 
@Suuuske bij mij en mijn man is ook niks geks gevonden. Ben het altijd vrij regelmatig. In januari heb ik een hsg onderzoek gehad, hierna schijn je verhoogd vruchtbaar te zijn dus had met de arts afgesproken dat ik het nog 3 maanden zelf zou proberen. Maar na de 2de maand zag ik het zelf niet meer zitten en heb op de dag dat ik ongesteld werd direct naar het ziekenhuis gebeld. Ik mocht dezelfde dag nog de medicijnen ophalen (ondanks een regelmatige cyclus toch hormonen geslikt. Dit omdat de eitjes dan beter groeien en in mijn geval zelfs 2. Dus ook meer kans). De IUI zelf stelde niks voor. Dit had ik niet verwacht omdat je vaak hoort dat het een zwaar tracject is. Ik heb het geluk dat ik geen last had van bijwerkingen van de hormonen. De arts gaf aan dat het zware gedeelte inderdaad niet bij de onderzoeken ligt maar wanneer je een aantal rondes bezig bent met IUI de wachtweken steeds moeilijker worden. Nu is dit voor mij de eerste ronde dus ik sta er nog “luchtig” in. 
Ik zou het niet zien als een laatste kans maar meer als een hulpmiddel om zwanger te worden. Het is fijn dat deze optie er is en dat het op deze manier meer kans heeft van slagen. Volgens mij heb je met IUI ook best veel rondes. Een kennis van mij is zwanger geraakt in ronde 12. 
Ik moet nog een weekje wachten tot ik kan testen. Ik voel nog helemaal niks. Ook wel weer fijn dan hoef ik me ook niet steeds druk te maken om kwaaltjes en me suf te Google. ?

Terug
Bovenaan