IUI met of zonder hormonen?

Hoi,
Als het goed is gaan mijn vriend en ik eind deze week voor onze tweede IUI. Ik gebruik dan ovulatietesten en de dag na de positieve test wordt ik geinsemineerd. Dus zonder gebruik van hormonen en echo's. Nu lees ik hier heel vaak dat andere meiden naar het ziekenhuis gaan voor een echo van hun ei. Ik vraag me dan af of jullie dan ook hormonen gebruiken of niet en wat dan de reden is dat jullie hormonen gebruiken. Ik ben erg benieuwd. groetjes Noortje

Hoi noortje
Ik ga ook naar het ziekenhuis ,voor iui   dat is bij mij de eerste keer .
Ik hoef alleen nu nog geenn hormomen te slikken van dee gyn. omdat ik gewoon een eisprong heb, en ze houden mij follikol de aankomende week 3x in de gaten ( 3x een echo) om te zien hoe hard hij groeit en wanneer het dan mag gebeuren, het urine sparen .
Veel liefs happy woman

hoi, ik heb   nu 2x een iui gehad met echo's en urine sparen net als happywoman. Ook zonder hormonen. De eerste 3 x zonder en dan 3x met hormonen. Ik heb ook gewoon een eisprong maar met hormonen heb je meer eitjes die rijpen, dus meer kans.Succes meis,ilona

Dus Clomid gebruik je als je helemaal geen eisprong hebt en dat Puregon krijg je als je wel een eisprong hebt maar om om meer eitjes te krijgen en de eisprong te stimuleren? Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Het staat me zo tegen om hormonen te gebruiken terwijl alles bij mij in orde is. Maar als het de kans vergroot...

Hoi Noortje
Ik gebruik inderdaad clomid omdat ik geen eisprong uit mezelf krijg maar ik krijg een Pregnyl injectie om me eisprong op te laten wekken.
Met dat andere heb ik geen ervaring
Als je er tegen op ziet om hormonen te gebruiken zou ik er maar rustig over na denken en het met de gyn bespreken (de voor-en nadelen)
Met hormonen heb je wel meer kans.
Succes met je beslissing
groetjes sabine

Terug
Bovenaan