IUI met of zonder hormonen?

quote: petra uit v reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-04-2005 10:51:19'));

hoi! ik heb 1x iui gehad met alleen puregon om de eisprong te bevorderen.1x een injectie 2 dgn voor de inseminatie. zo was alles nog beter dan het al was.

foutje..ik bedoel pregnyl...is alweer even geleden. idd in een normale cyclus en eisprong

hoi noortje
ik heb ook mijn eerste iui achter de rug (helaas mislukt) en heb 5 dagen clomid (1000mg) gehad en rond de eisprong (nadat test urine positief was) een pregneyl injectie om ervoor te zorgen dat het blaasje ook klapt binnen 24 uur. Ik had ook een hele regelmatige cyclus, maar volgens mijn arts is de kans met hormonen iets groter.ik had 2 grote folikels met de hormonen.  Ik denk dat het ook af hangt van het ziekenhuis waar je bent. redenen dat ik niet spontaan zwanger wordt is niet bekend.
Ik heb , muv opvliegers van koud naar heet, geen klachten gehad. Niet somber ofzo.
succes ermee.groetjes simone

Hoi Sim,
Mocht je zelf kiezen of je hormonen zou gaan gebruiken? Ik bedoel omdat je zegt dat je een normale cyclus hebt. Mijn gyn heeft het daar helemaal niet over gehad. In ieder ziekenhuis dus anders. Af en toe zo lastig.....

Hai,

Uit mijn eigen ervaringen kan ik je alleen dit vertellen.
Ik heb zelf een regelmatig cyclus. En de zaadcellen van mijn man is ook goed.
Ze kijken door middel van een echo, of je een eitje ontwikkelt en hoe groot hij wordt. En zo weet je ook wanneer je moet gaan testen. En als de ovulatietest positief is, moet ik dus de volgende dag naar het ziekenhuis voor inseminatie (IUI).
Maar het verschilt zo per persoon. Bij ons is het ook niet echt mis ofzo, maar het is nog steeds niet gelukt. Wij gaan nu ook voor de 2 de poging.
En in overleg als het nog steeds niet is gelukt, ga ik ook hormonen gebruiken.

Maar vergeet het niet, het is je eigen lichaam. Je bepaalt uit eindelijk zelf wat je wel of niet wilt.

Ik hoop dat dit je antwoord een beetje beantwoordt.
Meid, veel succes!!!!!!!!!!

Groetjes Sabrina (Sab)

Hoi Noortje,

Ik heb al 2 IUI behandelingen achter de rug met clomid en pregnyl. De clomid slik ik van dag 3 tot 7 om ervoor te zorgen dat er meer follikels dan een rijpen. Bij ons is nl niets ontdekt waardoor het niet zou kunnen lukken vandaar dat ze clomid geven om meer follikels te rijpen en zo de kans op een zwangerschap te vergroten. de kans op een twee of meerlingen zwangerschap wordt zo wel groter. Vandaar de echo's om te zien hoeveel follikels er rijpen zijn dit er meer dan 3 dan gaat de inseminatie niet door.
De pregnyl injectie zetten ze om de eisprong om te wekken ongeveer 36 uur na de spuit komt je eisprong en dan moet je dus naar het ziekenhuis om je laten insemineren.

Ik hoop dat het wat duidelijker voor je is geworden.

Iedereen toi toi toi

Groet   Lejo

Hoi Noortje, ik heb in maart de eerste IUI achter de rgu gehad, helaas zonder succes. Door omstandigheden kon ik niet dirct door met de volgende behandeling, maar hopelijk in mei gaan we voor de 2e IUI. Ik doe de IUI met hormonen, maar dan met Gonal F. Dat betekent vanaf de2e tot 4e dag van je menstruatie beginnen met prikken (Iedere dag) en dan regelmatig naar het ziekenhuis om te kijken hoe de eitjes groeien. Zijn ze groot genoed dan de eisprong met Pregnyl opwekken (1x spuiten) en dan na 36 uur de inseminatie.
Bij ons in het ziekenhuis schreven ze geen Clomid voor, omdat ze vinden dat prikken met hormonen beter is... en wij mochten direct met IUI met hormonen beginnen, omdat we al 2,5 jaar bezig waren en zij vonden dat het zonder hormonen toch minder zin had.
Gr. Nic

Bedankt voor jullie reacties. Het is mij een stuk duidelijker. Wat een verschillen per ziekenhuis zeg! Ik ben zelf vanaf gisteren weer begonnen met ovulatietesten. Ligt het nou aan mij of worden jullie ook wel eens heel erg moe van al dit gedoe?

Terug
Bovenaan