iui nr 3 mislukt

Hallo allemaal,

de derde iui is dus ook mislukt. afgelopen vrijdag ben ik weer ongesteld geworden. Ik zou smorgens bij mijn broer in de tuin helpen met snoeien en ik werd net voor de tijd ongesteld. Nou de tuin is kaal hoor. Ik heb me even helemaal afgereageerd daar. en smiddags hadden we een receptie met een dineetje en daarna nog een verjaardag. We hebben dus weinig tijd gehad om erbij stil te staan. Afgelopen zaterdag zijn we naar walibi geweest. Ook daar heb ik de meeste achtbanen gehad. Gister hebben we een rustdag gehad. maar vandaag heeft de keuken het moeten lijden. Hij is weer blinkend schoon. Morgen vroeg weer voor een uitgangs echo en weer verder met iui.

Inge: ik snap nu zo ongeveer dat de moed begint te zakken na de zoveelste poging. We krijgen er hier ook last van   nu. Daarbij komt dan ook nog dat we met fertiliteitsbehandeling al anderhalf jaar aan een stuk bezig zijn. Maar we moeten door tot in het nieuwe jaar anders krijgen we het niet meer vergoed. en wil toch ook geen pogingen weggooien.

Groetjes Naatje

Ha Naatje,

Dat is toch weer flink balen zeg. Je hoopt toch zo dat het een keertje raak is, al is het maar om eens een keer van al die ziekenhuisbezoekjes af te zijn.
Ik zelf vind de teleurstelling ook steeds groter worden en het wordt moeilijker om weer moed te verzamelen voor een volgende keer.

We gaan trouwens ongeveer gelijk op. Mijn derde iui is ook  niets geworden  en afgelopen zondag ben ik voor een eerste follikelmeting naar het zh geweest.
Inseminatie zal waarschijnlijk snel zijn.

Gonnie

Hallo Naatje,

Wat jammer zeg!! Ik kan me voorstellen dat dit even flink balen is dus dan mag je je best even afreageren. Een voordeel de keuken is weer schoon, niet 1 van de leukste klusjes! Nou ik hoop voor jullie dat het de volgende keer toch echt raak is! Heel veel succes!

Groetjes Berber

Jeetje meissie wat balen weer zeg. Getverdemme het is ons ook niet gegunt he!! Volhouden hoor want we mogen best een dipje hebben af en toe maar we moeten verder.
Hoe bedoel je trouwens het wordt niet meer vergoed? Wij zijn ook al lang bezig(3 jr. totaal waarvan 1,5 met IUI)  en hebben door omstandigheden steeds een onderbreking maar bij ons wordt alles vergoed.
Ik hoop dat het allemaal goed komt met het vergoeden want het moet wel vol te houden zijn.
Bij ons helpt het toch wel dat we zo vaak mogelijk op vakantie gaan. Waarheen maakt niet uit maar je moet jezelf gewoon verwennen in deze zware periode.

Sterkte meissie en kop op!
lfs inge

Hoi allemaal,

Ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho en die was oke. Nu krijgt mijn man een semenopwerktest en als die uitslag binnen is worden we vast op de ivf lijst gezet zodat we straks niet zo lang meer hoeven te wachten.

En omdat ik de afgelopen maand de 1e wachtweek na de inseminatie toch wel duidelijke tekenen heb gehad dat het wel eens raak kon zijn en die tekenen na die ene week afnamen. En ook een paar dagen te vroeg ongesteld. Krijgen we straks na de inseminatie andere medicijnen om het slijmvlies mooi te houden. Gewoon ter ondersteuning. Nu kon ik kiezen tussen iets wat ik 14 dagen lang 3 maal perdag vaginaal in moest brengen of 3 extra injecties met pregnyl. Nou heb ik gekozen voor de extra pregnyl injecties. Heeft iemand hier ervaring mee?

Inge: Mijn verzekering vergoed de medicijnen voor fert.behandelingen maar een jaar. Nu hebben ze bij mij al een fout gemaakt waardoor ik een half jaar langer de medicijnen vergoed krijg. De pregnyl moet ik nu al zelf betalen, maar dat is niet zo duur, maar de puregon krijg ik tot 12-01-06 vergoed en daaarna niet meer. Ik krijg het wel weer vergoed voor de ivf behandelingen.   En aangezien ik werkloos ben kunnen wij dat onmogelijk betalen. Nu ben ik al bezig iets te regelen en dat gaat aardig goed dus misschien dat ik toch een aantal iui's extra kan doen met puregon.

Goetjes Naatje

Wat gek zeg daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is een dure kwestie inderdaad. Daarom heb ik me 1,5 jaar geleden optimaal bijverzekerd zodat we nu alles vergoed krijgen. Maargoed dat kost me dus wel 60 euro per maand aan verzekering. Ik ben zelfs een dag minder gaan werken om in het ziekenfonds te blijven.
Ik hoop dat je snel werk vind en dat je toch nog een mogelijkheid vind om nog een paar IUI's te doen. (heb je trouwens geen recht op een uitkering?)

lfs inge

Hoi hoi,

Ik kan met die teleurstelling zo goed voorstellen. Met IUI lijkt het allemaal zo op het juiste moment te gebeuren maar uiteraard is dat niet een garantie.
Heerlijk dat je je zo lekker hebt uit kunnen leven.
Ik doe dat ook altijd, ik voetbal op momenten dat ik net ongi ben geworden kan ik veel harder trappen, hihi....
Nou meid, heel veel succes met de volgende IUI!
Liefs van mij.

Hai Naatje,

Meid, wat vervelend zeg. We hebben inmiddels allemaal onze up's en down's gehad.

Helaas moeten jullie het weer ondervinden. Meid, ik duim voor jullie.

Groetjes Sabrina (Sab)

Terug
Bovenaan