iui was pijnlijk...maar het is gelukt

Vanmorgen om 10.00 zat ik bij de hobbyclub tussen alle broedkippen klaar voor  de iui....helaas ging deze niet zo soepel. Het rietje wilde niet door mijn baarmoedermond en gaf meteen een bloeding. Er moest een tang bij komen om het rietje recht te houden. Ook dit ging niet. Hups dat vogelbekdier er weer uit en opnieuw erin. Het lukte nog steeds niet. Ondertussen kneep ik de hand van mijn vent helemaal fijn, ik ben namelijk erg gevoelig van binnen vooral na een pregnyl spuit. Heeeel langzaam verschenen de eerste zweetdruppels op mijn lip toen ik hoorde dat de klem er aan te pas moest komen.
Met behulp van de akelige klem is het uiteindelijk gelukt. Wat een worsteling........pfffffff
Maar het zit erin! 61 mijoen zaadjes zijn aan het vechten voor mijn eitje! en dat de beste moge winnen!!!!! De arts was erg lief, ze vond het allemaal vervelend voor me.....ik had een bloeding na afloop door het geploeter met alle klemmen.

Maaaaaaaaar het wachten is begonnen en ik vind het leuk.....zeg ik nu nog stoer! We gaan ervoor!

een fijn weekend voor iedereen!!!

een dikke knuffeldebuffel
Sjan

Lieve Sjan,

Jeetje, wat een verhaal! Het zal ook eens een keer wel vanzelf gaan...
Nu maar hopen dat al deze strubbelingen niet voor niets geweest zijn.
Succes met 'afwachten'.

Liefs astrid

Hoi Sjan, ik heb gister mijn eerste IUI gehad, het ging goed, maar daar na kreeg ik me toch een buikpijn, echt niet normaal. Normaal gesproken heb ik altijd een lichte buikpijn tijdens mijn eisprong, maar ik denk dat het nu door die Pregnyl extra is. Inmiddels is het weer gezakt en nu maar hopen dat het aanslaat. We gaan er maar niet vanuit, want het zou wel heel toevallig zijn dat het de eerste keer meteen lukt!

Ik zal ook voor jou duimen!

Liefs, Pleun

Hoi Sjan,

Wat ontzettend vervelend voor je dat het zo pijnlijk was. Jouw verhaal lijkt heel erg op de mijne. Mijn eerste IUIbehandeling ging net zo. Wij hadden een arts assistent, dus het ging allemaal heel erg klungelig. Wat een gedoe!!!!! En wat een jammer dat het niet zo ging als bij alle anderen. Ik heb vandeweek ook naar Pleun geschreven dat het een eitje is zo'n IUIbehandeling... Dat had ik gedaan om haar niet bang te maken. Ik heb er nu 3 gehad en ik was dus doodzenuwachtig voor de tweede, maar (en daarom schrijf ik je dit), dan weten ze wat er aan de hand is(bij mij is mijn binnenste baarmoedermond nogal nauw), en kunnen ze daarnaar handelen. Mijn tweede en derde behandelingen waren echt een eitje. Maar....... ik hoop natuurlijk voor jullie dat een tweede behandeling niet nodig is!!!!!!!!!!!!!!!
Heel veel sterkte met de komende wachtweken....wie weet....

Gr, Britt

Jullie maken me nu wel een beetje bang met al die verhalen!!! Als alles goed gaat moet ik ergens volgende week voor mijn eerste IUI. Hoop dat alles bij mij soepeler gaat lopen.

liefs, Kippie.

Hoi Kippie,

Sorry, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom had ik het in eerste instantie ook niet gemeld en ook omdat mijn gyn. zei dat het eigenlijk maar weinig voorkomt. Het gaat vast goed!!!

Heel veel succes en geen zorgen....!!

Liefs, Britt

he Sjanneke,

Heel af en toe kijk en schrijf ik op dit forum. Maar omdat we zeker vier maandjes niets hebben kunnen doen aan behandeling, is dat wat minder geworden (i.v.m   kystes door de hormonen, daarna operatie gehad voor weghalen kystes).
Nu heb ik ook vanavond de prygnyl gezet en word ik maandag geïnsemineerd (i.u.i. nr 4)
Als ik lees hoe jouw inseminatie is verlopen, dan verbaasd me dat heel erg. Ik heb het echt nog nooit gehoord, dat men hier zo'n last van kan hebben. Het klinkt inderdaad heel pijnlijk en stiekem ben ik dan blij dat dat bij mij toch anders verloopt.
Na 5 min. sta ik weer buiten en zelfs de eendenbek voel ik nog niet meer (of zou ik inmiddels al last van eelt hebben....hahahaha grapje!)

Hoeveel behandelingen i.u.i. mag je nog ondergaan? (hopelijk is het niet nodig uiteraard)

Heel veel succes de komende wachtweekjes en ik zal je vanaf maandag ook op vergezellen op de wachtbank.

Liefs Indy

Terug
Bovenaan