IUI

<p>Hey dames!! <br />Ik ben net gestart met een eerste ronde IUI. We proberen nu al een jaar om zwanger te worden op de natuurlijke manier. Ik ben 37 en mijn vriend heeft een hersteloperatie gehad. Geen ideale omstandigheden dus :) </p><p>Het was best pittig, 2 maal een follikelmeting en bloed laten nemen. De tweede keer was mijn dominante follikel al 25 mm en de volgende dag volgde de IUI. Ik stel me wel vragen bij die timing en de bloedwaarden. Als je er begint over te lezen en op te zoeken, sla je helemaal tilt!! <br />Het moeilijkste vind ik het idee los te laten en 2 weken te wachten op een mogelijke positieve test...</p><p>Het zou fijn zijn om hier andere vrouwen te ontmoeten die zich herkennen in mijn situatie en erover willen praten. <br />Laat gerust een berichtje achter!<br />Groetjes!!!</p>

Goedenavond,
Heel veel succes met de IUI. Blijf vooral hoop houden dat het gaat lukken. Ikzelf ben zwanger geworden na poging nummer 6. Toen hadden we eigenlijk al de hoop opgegeven... 
Ikzelf vond de IUI behandelingen wel te doen. Ik had ook fijne mensen in het ziekenhuis. Maar dat wachten werd ik helemaal gek van. 
Ik hoop voor jou gauw een positieve test!

Hi,
ik ben nu 8 weken zwanger na IUI poging 3. Van een twee eiige tweeling maar nog heel pril allemaal dus met een bang hartje afwachten wat het verder geeft. Ik heb al een zoontje van 4 en nadien 2 miskramen gehad.  

Ik vond het traject ook best intensief vooral als ik meerdere keren moest terug gaan voor de follikelmeting. De tweede keer moest ik 4 keer terug gaan alleen maar voor de follikelmeting.
Maar ik zou zeggen, hou vol!
Veel succes! 
Annelore 

Hey Annelore,
Ja dat vind ik ook. Als er meerder follikelmetingen nodig zijn, heeft het best wat impact. Nemen jullie ook Letrozole in tijdens de cyclus? En de Pregnyl spuit? 
Hoe lang hebben jullie natuurlijk geprobeerd vooraleer met IUI te starten? 
Het wachten is echt het moeilijkste. Als dat geduld beloond wordt met een positieve test, was het het zeker waard :)
Dikke proficiat met de zwangerschap! Een tweeling, zo leuk!! Ik duim met jou mee zodat je de prille weken goed doorkomt!! 

Groetjes,
Inge 

Hey Annelore,
Ja dat vind ik ook. Als er meerder follikelmetingen nodig zijn, heeft het best wat impact. Nemen jullie ook Letrozole in tijdens de cyclus? En de Pregnyl spuit? Hoe lang hebben jullie natuurlijk geprobeerd vooraleer met IUI te starten? 
Het wachten is echt het moeilijkste. Als dat geduld beloond wordt met een positieve test, was het het zeker waard ?Dikke proficiat met de zwangerschap! Een tweeling, zo leuk!! Ik duim met jou mee zodat je de prille weken goed doorkomt!! 
Groetjes,
Inge 

Hey!

Wat een leuk nieuws, proficiat!!! Heb je dat in een natuurlijke cyclus gedaan of heb je hormonen genomen? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat het aangeraden is om eerst 3 keer zonder hormonen te proberen en dan een paar keer met. Voorlopig neem ik enkel Letrozole op dag 3-7 en een spuit Pregnyl vlak voor de inseminatie. 

Heb je verschil gevoeld in de 2 weken na de IUI wanneer bleek dat je zwanger was tegenover de vorige pogingen? 

Groetjes,
Inge 

Ik ben ook zwanger van een tweeling, de laatste IUI had ik 3 follikels. Dan gaan ze alleen met de inseminatie door omdat het de laatste poging is.
Ik slikte gelijk bij poging 1 al Letrozol. Mij is toen niet gezegd het eerst zonder hormonen te doen, zou ook niet de reden weten. Door die hormonen te nemen was het (op 1 keer na dan) meteen de 1e echo goede follikels. Ook nam ik de spuit Pregnyl.
Ik heb me niet anders gevoeld na de IUI dan de andere keren. Juist wat minder mee bezig geweest omdat we in ons hoofd al bezig waren met de IVF poging. Laat je vooral niet gek maken en blijf hoop houden.

Terug
Bovenaan