iui?

Vandaag kreeg ik de horen dat ik IUI behandelingen waarschijnlijk moet gaan doen omdat mijn baarmoederslijmvlies te dik/stug is voor het zaad. Maar ik vroeg me af wat ik kan verwachten. hoe gaat zoiets te werk? doet het pijn etc weet het wel zo ong wel wat info opgezocht natuurlijk. Mag je dan elke maand weer iui doen of het om de maand een behandeling? wie weet dat?
alvast bedankt voor jullie reactie

Je krijgt elke maand een iui, max 6 behandelingen, eignelijk doet het niet zeer, je krijgt als ze het zaad inbrengen een eendebek op en dan brengen ze het zaad in dmv een dun slangetje, ik heb er geen last van gehad, en tja de rest moet je man/vriend doen van te voren.

Ik weet niet of je hormonen moet nemen en pregnyl moet spuiten?

Maar iig succes met je iuis, wij hebben er 6 gehad.

Gr WEndy

Hoi,
Wendy heeft het hierboven al goed uitgelegd.
Vaak krijg je eerste 2,3 iui behandelingen zonder hormonen(ligt een beetje aan zh protocol en aan de diagnose die gesteld word)dan moet je vaak op enkele dagen naar zh en meten ze je eitjes op.Al ze dan op goede grootte zijn dan moet je d.m.v ovulatietesten testen zodra je dan 2streepjes hrb bel je zh en krijg je vaak dag erna iui.Je vriend/man moet dan 's ochtends zaad inleveren en dat wordt dan bewerkt en op de manier die Wendy beschreef ingebracht.
Mocht je hormonen krijgen dan heeft het zh het meer in de hand en kunnen hun door dosering eitjes sneller laten groeien en de timing ook beter bepalen.
Je hoeft dan geen ovulatietesten te gebruiken.

Je mag iedere maand direct verder met iui dus niet zoals IVF een rustmaand ertussen.
Mits je geen overstimulatie hebt (meer dan 3grote eitjes)of cystenls die je door hormonen kunt krijgen.
Helaas heb ik dit laatste 2x gehad en zat er dan wel een rustmaand in.

Succes.
Gr. Suusje

ik kreeg meteen al de hormonen eerste 3 maanden clomid, toen 2 maanden puregon en toen weer 2 maanden clomid, 1 maand zaten ze verkeerd vandaar de 7 mnd. Ik moest elke cuyclus naar gyn om te kijken hoe het vorderde met mn eitjes, dus ooit wel eens 3 keer in de 4 dgn, dus ik hoefde niet met ovutesten te doen.

Succes.

Ik heb IUI gehad zonder hormonen.
Je gaat een aantal keer naar het ziekenhuis om te kijken of je ei al genoeg gegroeid is via interne echo. Dan wordt er een spuit pregnyl gezet (of die zet je zelf) en dan 24 tot 36 uur later is de IUI.

De eendenbek is een beetje vervelend maar niet echt heel pijnlijk vond ik. Bij mij konden ze er lastig bij dus pakte ze de baarmoederhals met een tang, dat deed wel even zeer, maar als hij loslaat is die pijn ook zo weer weg.

Hoi Iloontje,

Kom ik weer even bij jouw 'buurten'. Weet je al wanneer je mag beginnen met de eerste IUI-poging?? Spannend zeg. Hoe voel je je nu? Ben je juist blij dat het bekend is waarom het niet lukt of ben je juist teleurgesteld dat het waarschijnlijk niet spontaan gaat lukken?? Wel spannend hoor. Ik vind het echt heel interessant om te lezen hoe het dan allemaal in zijn werk gaat. Vergeet niet ook een hoop lol te maken met je man. Dat probeer ik wel steeds tenminste. Dan is het allemaal niet zo heel zwaar beladen.

Hoe je ons op de hoogte!!??

Liefs,

Louise

Als ik deze verhalen lees, is voor mij heel spannend. Vorige week kreeg ik inwendig echo in baarmoeder, het bleek dat de slijmvlies dun is. Waarschijnlijk is verklevingen. Dus zal een ingreep worden om verklevingen weg te halen.We komen aanmerking voor IUI. Het is voor ons heel spannend. Het is fijn om met jullie erover te praten. Voor jullie allemaal ook heel veel sterkte!

Als ik deze verhalen lees, is voor mij heel spannend. Vorige week kreeg ik inwendig echo in baarmoeder, het bleek dat de slijmvlies dun is. Waarschijnlijk is verklevingen. Dus zal een ingreep worden om verklevingen weg te halen.We komen aanmerking voor IUI. Het is voor ons heel spannend. Ben ook benieuwd hoe het allemaal loopt. Het is fijn om met jullie erover te praten. Voor jullie allemaal ook heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan