Ivf/icsi

Hoi,

Wie zit er in een ivf traject of heeft dit al gehad?
Nooit verwacht maar wij zullen een ivf traject gaan krijgen ivm dat ik pcos heb en mijn man minder goed nieuws kreeg door vroeger een niet ingedaalde teelbal en spataderen,.. dus minder goede kwaliteit.
Over 6 weken krijgen we de genetische bloed uitslag en zullen we terug op gesprek gaan. Zitten in België bij een super fijne arts die echt van aanpakken weet. Ik ben wel wat bang voor al de hormoon spuiten die ik ga moeten zetten wat dat met je lichaam doet.. ervaringen... tips welkom.

Wat een spannende tijd voor jullie!Wij zijn vorig jaar mei gestart met een medisch traject. 3 Iui ‘s gehad en begin dit jaar met icsi.Het prikken was vervelend maar je weet in je achterhoofd dat het voor een goed doel is. Eerst laten koelen met ijs voordat je gaat prikken helpt! Laat je goed informeren en geef goed aan dat je bang bent voor het prikken.
Ik ben zelf vpk, en prik al jaren.. maar je zelf is toch anders.. Het is vooral je eigen mind, ik moet mijzelf ‘pijn’ doen.. door een naald. Maar eigen de prik zelf is niet pijnlijk, (soms wel de vloeistof) evt laat het je partner doen.
Ik had geen tot weinig klachten door alle hormonen.

Succes met het traject.

Oh ja dat prikken komt inderdaad wel goed..... spannend bij jou zeg, ik ben gewoon benieuwd naar heel het traject en hoop dat het ons gegund is dat we redelijk snel goed nieuws krijgen maar weet niet hoe snel je dat mag hopen. Zijn nog paar stappen natuurlijk die je voor af moet doen. Het terugplaatsen van een embryo lijkt me ook iets heel speciaals en dan die 2 weken te moeten wachten ..

Spannend zeg! Ik ben nu zwanger door IVF, het spuiten valt inderdaad wel mee hoor! En de bijwerkingen verschillen echt per persoon. Het is wel goed om te uiten hoe je je voelt want het is wel een rollercoaster waarin je veel geduld moet hebben. Zorg vooral goed voor jezelf en je partner! Maar zolang je je doel voor ogen houdt dan kom je er wel doorheen! Heel veel succes!

Tip mbt het prikken : laat je partner jou prikken, zelf doen is echt een stuk erger om te doen. Heel veel succes met het traject en hoop het allerbeste voor jullie!

Ja behoudt vooral je grenzen, na afloop na de eerste (mislukte) icsi, besefte ik pas wat er allemaal gebeurd is. Je leeft dan zo in die flow en je gaat maar door..Bij iedereen gaat het weer anders, bij ons bij speciale centrum voor kinderwens ,kan je kiezen voor lange fase prikken zodat ze zeker weten op welke door de weekse dag de eitjes eruit kunnen halen. (Ik deed het onder narcose, tip!) sommige meiden willen laten zien hoe sterk ze zijn, en ik weet/hoor hoe pijnlijk het is. 1 a 2 weken van te voren kijken ze hoeveel eitjes er groeien.
Je kan ook voor een korte prik fase kiezen, waardoor je evt in het weekend de eitjes worden gehaald. Dan kan je niet onder narcose.
Ze voegen daarna in lab deel van je man toe, en dan is het wachteb. Wij werden bijna elke dag gebeld hoe het met de embryo’s ging. Op dag 5 werd er 1 bij mij ingebracht, daarvoor moest ik starten met 3x dd Utrogestan. Dit is in elk zh weer anders.

De isci is mislukt bij ons in maart, eitje is niet blijven plakken. Maar in mei had ik totaaal onverwachts een positieve test.
Waarschijnlijk toch het loslaten in de wacht maanden. ( je moet en wil even pauze hebben na z’n traject)

Ik ben bijna 13 weken zwanger nu.

Hoi Wendy,
Begin augustus hebben wij nu pas weer een gesprek. Dan is de bloeduitslag van het genetische pas binnen. Heel spannend wat er dan uit t gesprek gaat komen en hoe snel het traject echt gaat beginnen.
Weet jij zo wat er dan als eerst gaat gebeuren? Wij hebben gekozen voor uz Antwerpen (hier zal de pick-up gebeuren en de terug plaatsing) denk dat wij daar dan heen moeten voor een gesprek. Maar wat gebeurd er als eerste qua medicatie, etc etc?uit eindelijk ga ik dan hormoon prikken krijgen maar dat zal natuurlijk niet meteen zijn. 

Terug
Bovenaan