Ivf/icsi

Hoi allemaal
wij hebben al één poging ivf/icsi (50/50) achter de rug. Een verse terugplaatsing en helaas geen cryo's.
Vandaag de punctie van poging 2 gehad. Morgen horen we hoeveel bevruchtingen er zijn. Wij lopen in Duitsland bij de kliniek.

Hoi Sarah,Spannend hoor z’n eerste gesprek! Het duurt alleen allemaal zo lang.. (vond ik)
Waarop word er genetisch Bloedgeprikt bij jullie?

Eerste gesprek in het ziekenhuis. Hebben we over onze leefstijl gehad. Moest ik bloedprikken op hormonen en of ik soa’s had. Ook werd er vaginaal een echo gemaakt op eerste gesprek (hou daar ‘rekening’) mee.
Mijn vriend zijn deel werd ook bekeken (dit was voor 2e gesprek)

Evt word er afspraak gemaakt voor een baarmoeder foto.
Ik kreeg een hsg, eierstok spoeling met olie waardoor kans op zwangerschap ook groter werd. En ze kijken of je eileiders goed doorlopen.

Na alle onderzoeken gaan ze pas een plan maken. Daar kunnen wel een paar maanden over heen gaan. Wij gingen in mei naar zh voor eerste gesprek, in okt hadden we eerste iui behandeling.

Net wat voor behandeling er word gekozen. Dat is per ziekenhuis en per vrouw erg verschillend, dus daar zou je de arts echt over moeten spreken.

Hey dames,
Ik heb ook een eerste ICSI poging achter de rug die helaas niet gelukt is. Ik had toch wel wat bijwerkingen van het inspuiten, zoals een gespannen buik en opgeblazen gevoel. Helaas hadden we maar 1 embryo en die terugplaatsing is niet blijven plakken.
Nu moeten we overschakelen op een lang traject waarbij ik de pil ga nemen. Ik vind het hele traject nog meevallen, maar het is toch opvallend met hoe weinig mensen je erover kan of wil praten. Daarom vind ik het leuk om hier op het forum wat ervaringen te delen. Jullie weten exact wat het is en wat je fysiek en mentaal doormaakt :)

Lieve groetjes,
Inge 

Terug
Bovenaan