IVF - medestanders?

Hee allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die hetzelfde doen als ik. Een forumtopic waarin we elkaar de verhalen vertellen van hoe het gaat.

Ik heb nu 6 IUI-pogingen gehad en het is tijd voor IVF. Ik vind dat heel onwerkelijk. Het is niet helemaal helder waardoor ik niet zwanger raak, behalve dat één eileider vocht bevat (hoewel dat nog niet helemaal zeker is) en het feit dat ik wat ouder ben (net 38). Ik had nu een 'rustmaand' en de hoop dat ik nu toch zwanger zou zijn, die is er natuurlijk telkens weer. Ik vind het erg lastig, weet niet goed hoe ik me moet voelen en wat me te wachten staat.

Van het ziekenhuis heb ik een enorme hoop brieven gekregen met allerlei info en data erin waarop ik er moet zijn. Ik vind het moeilijk ze te begrijpen, het lijkt of er een hele berg prikken en echo's en andere extra's op me afkomen.

Ik vind het lastig dat alles op mij neerkomt, ál die shit in een eigenlijk gezond lijf. Ik doe het maar, maar vind het moeilijk om de positieve kant (waar doe je het voor) goed te zien. Ik heb eigenlijk een hoop zelfmedelijden ;).

Dit is nog maar een fractie van de miljoen gedachten en gevoelens. Herkent iemand dit?

Ik adviseer je te kijken op de site van Stichting Freya. Deze Stichting is speciaal voor steun voor vruchtbaarheidsproblemen. Er zijn ook contactgroepen. Sterkte.

Beste F, wat mooi dat je hier je verhaal met ons deelt. Ik heb zelf geen ervaring met IUI En IVF maar wel in mijn omgeving. Ik kan me voorstellen dat jij je zo voelt. Het is ook allemaal niet niks. Zoals Essil al eerder aan heeft gegeven, zijn er op dit forum ook andere vrouwen die met vruchtbaarheidsproblemen kampen. Ook op Oudersvannu.nl hebben wij een rubriek met Marieke in de wachtkamer. Dit zijn meerdere persoonlijke verhalen die zij deelt over haar proces en verhaal tijdens haar IVF traject. Ik denk dat je hier veel herkenning kunt vinden:
Als je vragen hebt of je wilt je verhaal kwijt, we zijn er hier voor je!

Terug
Bovenaan