IVF

Hoi Pleun,

Tja ik snap je helemaal hoor! Ik heb destijds met mijn zoontje 2 jaar in de mmm gezeten en nu voor een evt. 2e ook alweer 2 jaar en op den duur wordt je het echt zat en zeker na 7 jaar!!! Dat is nogal wat zeg...maar ik heb nog steeds een klein beetje hoop en zolang ze niet zeggen dat het zinloos is, wil ik toch die kleine kans die er is nog met beide handen aanpakken.

De punctie enzo is me allemaal reuze meegevallen. Dat scheelt ook want anders doe je het ook zo snel niet meer. Ik zag er van tevoren niet echt tegenop totdat ik een paar stukjes op internet las van dames die naar eigen zeggen door een hel waren gegaan. Toen pas begon ik me zorgen te maken dat ik het misschien allemaal wat lichtjes op had gevat.

Maar zoals gezegd, het viel me 100% mee en ik ben zelfs met mijn man mee gegaan naar het andere ziekenhuis omdat ik verder nergens last van had. Om half 9 de punctie gehad en om iets over 9 uur zaten we weer in de auto met een koffer vol eieren (11 om precies te zijn).

Nu maar afwachten wat het met zich meebrengt.

Jammer dat je niet spontaan zwanger kan raken want dan zou je over 2 jaar altijd nog kunnen beslissen om een voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken en in de tussentijd alles op zijn beloop laten. Alhoewel ik dat ook wel herken van dat leeftijdsverschil. Ik heb daar echt heel veel moeite mee gehad omdat ik 2 tot 3 jaar zo graag had gezien maar mocht deze poging aanslaan dan is mijn zoontje al bijna weer 4! Ik heb het nu maar laten varen en ben er iets minder mee bezig dan vorig jaar maar het blijft natuurlijk spannend.

groetjes van dirkje

Hoi Dirkje,

Ik vond de puncties ook meevallen. Ik heb er in totaal 4 gehad en een daarvan was erg pijnlijk. raar idee he, dat je je eigen eitjes bij je hebt. Bij mij werden ze in buisjes op mijn lichaam geplakt en zo moest ik ze naar Utrecht brengen.
Heb je inmiddels al de uitslag hoeveel eitjes er bevrucht zijn ? ook zoiets spannends. Mag je kiezen hoeveel je er laat terugplaatsen ?
En oh ja, wat is mmm. Ik ken die term helemaal niet.

Ik snap dat je je druk hebt gemaakt over een leeftijdsverschil, maar goed we hebben het echt niet in de hand.
Wel lekker dat je het nu een beetje los kan laten. Succes in deze spannende tijd. groetjes Pleun

Hoi Pleun,

Allereerst...mmm = medische molen (komt van ander forum af waar ik af en toe eens langs ga) maar ik zet er een m te veel in heb ik gezien! Dat krijg je ervan he...al die hormonen.

Goh dus dat kan ook nog, de eitjes op je lichaam geplakt?!! Dus als ik het goed begrijp was jij na de 4e poging pas zwanger? Meid wat een ellende. En hoeveel eitjes mocht/wilde je dan terug laten plaatsen?

En hoeveel eitjes werden er dan gevonden. Want wat ik dus helemaal niet wist, is dat niet ieder ei- blaasje ook een eitje bevat. Maar van de 12 aangeprikt, zijn er 11 gevonden dus dat is best veel.

Zelf hebben wij gekozen om er 1 terug te plaatsen omdat we de risico's die de arts ons schetste bij een meerling zwangerschap te groot vonden en bovendien hebben we natuurlijk ook nog een kleine rondwandelen die er niets aan heeft als mama 9 maanden plat moet.

Van de 11 eitjes waren er 11 bevrucht! Blijkt toch wel een beetje bijzonder te zijn. En dan te bedenken dat ik bang was dat er misschien wel geen bevruchting op zou treden...dat is het probleem dus niet echt dus dan zal het nestelen wel problemen opleveren. Je besgrijpt...ik knijp hem een beetje hoor. Volgende week donderdag mogen we evt. testen als ik het al haal want bij de 8 i.u.i. die ik vorig jaar gehad heb, werd ik standaard op dag 13 ongi.

Nou goed, even afwachten dus en in de tussentijd maar genieten van het mooie weer en proberen ergens anders aan te denken.

groetjes van Dirkje

Hoi Dirkje

Wat een geweldig bericht. 11 eitjes bevrucht. Misschien kunnen er ook een aantal ingevroren worden, dan heb je die altijd achter de hand.

Ik was bij de eerste IVF zwanger van mijn dochtertje. Daarna 3 pogingenen gedaan voor een tweede kindje.

Ik had per poging ongeveer 16 eitjes, maar daarvan waren er altijd maar 2 of 3 bevrucht. En dan nog niet altijd van goede kwaliteit. Dus wat dat betreft een prima score, als je dat zo mag noemen.

Wij hebben ook altijd een embryootje terug laten plaatsen, behalve de laatste keer. Toen hebben we er twee terug laten plaatsten omdat we toen al vermoeden dat het de laatste keer zou zijn.

Ze hebben het eitje al terug geplaatst dus. spannend hoor. Nou tot nu toe verloopt het in ieder geval allemaal naar wens. Ik zal voor je duimen,
Wonderlijk hoor een poging van een ander te volgen op deze wijze. Ik hoop dat je me laat weten wat de uitslag is, hopenlijk goed nieuws.ik snap het ook als ik niets meer van je hoor, is ook goed. Ik zie het wel en wacht vol spanning met je mee, al ken ik je helemaal niet.
groetjes Pleun

Hallo Pleun,

Wat ontzettend lief dat je zo met me meeleeft! Goed dat er zo'n forum is toch! Op die manier kun je elkaar steunen en creër je toch een soort "band". Ik heb destijds met slaapproblemen van mijn zoontje ook heel veel op dit forum gezeten en daar ook veel advies en steun gevonden van moeders die hetzelfde "probleem" hadden.

Maar om nog even terug te komen op de ivf. Ik ben bang dat het niet gelukt is deze keer. Ik heb al dagen bij het afvegen bloed en bruin slijm (sorry voor de details). Ik heb gebeld naar het zh en daar zeggen ze dat ik door moet gaan met de progestan want dat het nog niets zegt. Zelf heb ik het al opgegeven want ik heb 8 i.u.i. gehad en daar ging het ook wel eens op deze manier en zette de ongi gewoon door op dag 13. Morgen is voor mij dag 13 dus tja even afwachten maar. Als het echter niet doorzet, kan ik donderdag een test doen maar nogmaals...ik zie het er nog niet van komen.

Als ik het zo zie is het inderdaad wel erg veel 11 bevrucht. Gelukkig was je de 1e keer wel in 1x zwanger zeg! Ik was van mijn zoontje bij de 2e i.u.i. zwanger en vond het destijds allemaal reuze meevallen maar als ik dit allemaal al met de 1e had mee moeten maken dan had ik van tevoren nooit aan een 2e keer begonnen. Het valt me zo vies tegen. Heb jij ook nog i.u.i. gehad of moesten jullie meteen voor de ivf?

Nou ik zal je op de hoogte houden want ik vind het hartstikke lief dat je met ons meeleeft.

Groetjes van Dirkje

Hoi Dirkje,

de moed nog niet opgeven hoor!!!!
Ik wil je helemaal geen valse hoop geven, maar bruin slijm kan ook een goed teken zijn. Het kan namelijk ook betekenen dat het eitje zich aan het innestelen is. Dan verlies je wat bruin bloed namelijk.Ze hebben mij verteld dat je op moet gaan passen als je helder rood bloed gaat verliezen.
Dus er is nog hoop. Nou nog 3 nachtjes slapen ( zou je tegen je zoontje zeggen) en dan weet je meer.

Ik heb nooit geen i.u.i gehad. Ik heb twee vrij grote buikoperaties gehad en een aantal kijkoperaties, daarna direct aan de IVF. Viel niet mee, maar een prachtige dochter als resultaat.
Nou nog even volhouden.
groetjes Pleun

Hoi Pleun,

Nou helaas...de ongi is toch doorgezet. Ik was er al bang voor omdat ik steeds bloed af bleef vegen en daarbij ook helder rood bloed. Ik was best wel even van mijn stuk gebracht maar inmiddels gaat het wel weer. Het is toch elke keer weer een teleurstelling die je te verwerken krijgt want je bent toch steeds stiekem aan het rekenen. "als het nu raak is dan ben ik dan en dan uitgerekend en dan is mijn zoontje nog net geen 4 jaar enz."

En ja 2 jaar en 9 pogingen later gaat de moed me nu toch wel een beetje in de schoenen zakken dat het ooit nog gaat lukken.

Soms denk ik dat ik beter af ben als we ermee stoppen en dat ik ga proberen om het te accepteren maar ja...dan ben ik weer over die eerste "klap" heen en kan ik me toch weer opladen voor de volgende poging. Alleen moet je uitkijken dat het niet je hele leven gaat beheersen natuurlijk.

Wel fijn voor je dat je na die moeilijke periode met zware operaties meteen met de 1e poging zwanger raakte zeg! Dan weet je waar je alle pijn voor hebt geleden.

Nou goed, we moeten nu even bericht van het zh afwachten of er nog embryo's ingevroren zijn maar dat zal best wel want we hadden er nog 10 over. Als dat het geval is dan kunnen we deze cyclus nog gebruiken voor het terugplaatsen van 1 of 2 cryo's zoals ze die noemen.

In ieder geval nogmaals dank voor je steun!

groetjes van Dirkje

Hoi Dirkje,

Zwaar klote zeg. Wat een teleurstelling. Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Er valt eigenlijk ook weinig te zeggen.Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat je grote droom uit mag komen.
Het is goed om te horen dat je de hoop nog niet verloren hebt. als je iets heel graag wilt, en je weet dat het kan, kun je veel hebben.Je lijkt me een sterke vrouw al zeg dat natuurlijk ook niet alles.
Sterkte en veel succes als je in de toekomst verder gaat met de mmm.
groetjes Pleun

Terug
Bovenaan