Ivf

Kippiej

New member
Hallo allemaal,

mijn vriend en ik zitten nu in een iui traject en moeten bijna zeker over op ivf.

De standaard infofolders ken ik, maar ik wil graag jullie ervaringen lezen.

Niet om me bang te maken want het schrikt me niet af, ik wil alleen weten waar we aan toe zijn.

groetjes Serena
 
Hoi serena,



ik heb de afgelopen jaren in hetzelfde traject gezeten eerst iui en daarna ivf.

iui vond ik persoonlijk minder zwaar maar een mooie opstap naar ivf want dat is toch een stuk pittiger.

Wat ik het zwaarste vond was voor mij de punctie en daarna het vele wachten.

de punctie was bij mij heel pijnlijk de eitjes lagen moeilijk en waren er veel.

Ik had last van een overstimulatie dus de dagen wachten of we wel of niet doorzochten vond is heel zwaar.

Gelukkig na meerdere bloedonderzoeken mochten we 'door' in die zin de ochtend zelf krijg je te horen of ze überhaupt plek hebben anders moest je tot de volgende maand wachten. Weer wachten Pff  gelukkig vroeg in de ochtend goed nieuws en we mochten komen.

na de terugplaatsing weer wachten op het verlossende telefoontje vanuit het bloedonderZoek.

Gelukkig is het bij ons de eerste keer gelijk gelukt en ben ik nu 18 weken zwanger van een lief klein meisje.



Hopelijk is het jullie ook gegund om snel in verwachting te mogen zijn.

veel succes en geluk

mocht je nog iets willen weten..

groetjes.
 
Hoi ,

Dank je wel voor je reactie.

Ergens zie ik er wel tegenop. Het is een domper dat waarschijnlijk over moeten. Pas 2 iui behandelingen gehad ipv 6. Morgen gesprek met de fa dan weet ik het zeker.

Wel al gehoord dat de punctie pijnlijk is, zie k wel wat tegenop ook maar weet waarvoor ik het doe. Het wachten heb ik nu niet zo gek veel moeite mee dus dan hoop ik ook niet.

Als ik na morgen nav gesprek nog andere vragen hebt zal ik je berichten.

In ieder geval alvast bedankt voor dit bericht.
 
Heb je nog maar twee iui gehad? Vaak moet je het echt afmaken die 6 keer ontzettend balen want voor je gevoel leidt het nergens heen.

weten ze de oorzaak waarom het niet lukt?

Mocht je er nog een aantal iui moeten hoop ik dat het lukt en geef de hoop niet op want ik ken ook een aantal mensen die bij iui 5 of 6 raak was.

succes morgen en laat je nog weten hoe het gegaan is!

Spannend kellebel wanneer stappen jullie over op ivf? Hoop dat voor jullie ook een prachtig wondertje snel op komt is.



groetjes
 
Ja afgelopen zondag hadden we de 2e. Echter was de eerste keer zaadkwaliteit erg slecht, 0.3 waar 2 het minimum is. Die ochtend erg gestreste ochtend gehad en de fa gaf aan dat dat mogelijke oorzaak ervan is geweest. Afgelopen zondag verliep heel relaxt toen hadden we kwaliteit van 1.3. Nog te laag maar zeker een stuk beter.

Zelf is mijn linker eileider grotendeels dicht wat alles moeilijker maakt.

Ik laat morgen weten wat eruit is gekomen.
 
Hoi,

Wij hebben gelijk naar ivf icsi moeten gaan ivm slecht zaadkwaliteit.

Ik vond het wachten hrt ergste en de bijwerkingen van alle hormonen. Wij zijn na 4  terugplaatsingen zwanger geworden van een tweeling die nu 7 weken oud zijn!

De punctie vond ik erg meevallen! Heb sochtends pijnstillers op en kreeg via infuus een heel klein roesje maar was gewoon helemaal bij alleen beetje het gevoel dat je wat zweverig word. Echt weinig last van gehad!

Succes
 
Terug
Bovenaan