Hallo,
Het feit dat ik verplicht ben de controles te laten uitvoeren bij de gyn heeft echt niets met ev risico`s met de bevalling te maken,want die heb ik gelukkig bij mijn andere bevallingen ook niet gehad,dus die reden valt al weg.
Ook de vk heeft liever dat ik gewoon voor de controles bij haar kom,dat zegt ookal wat!
Ze vind t zelf een beetje onzin dat ze mensen gaan onderscheiden op hun gewicht,maarja dat zijn we wel gewent toch?
Het is gewoon een nieuw protocol,dat als je een BMI hebt van 35 of hoger moet je gewoon voor controles naar het ziekenhuis en ook voor de bevalling.
Mijn vk zegt ook wel,ergens moet er een grens gelegt worden,en het kan natuurlijk niet dat ze iemand met een BMI van 35,3 niet doorstuurd en iemand met een BMI van 35,5 wel,vandaar dat ze de lat gelegt hebben op 35 en hoger.
Vind t wel erg raar dat t protocol blijkbaar alleen in deze regio gehanteert wordt.
Het klopt dat er natuurlijk ook een groot voordeel aan zit bij controles bij de gyn,dat je veel echo`s krijgt,maar dan nog als ik dan de keuze zou hebben zou ik toch veel liever naar de vk gaan,dat vind ik veel persoonlijker en ze neemt veel meer de tijd voor je!
In het ziekenhuis ben je gewoon de zoveelste,soort lopende band werk om t maar es grof te noemen.
liefs Caro