ivm werken of juist niet

Alysse,
ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar ik herken wel veel van jouw verhaal in mijn moeder. Zij heeft een paar jaar geleden naast een fulltimejob de Pabo afgerond in 2 jaar en daarna meteen gaan lesgeven. Die jaren waren zo intensief dat zij op een gegeven moment migraine kreeg en allerlei andere 'kwalen'. Het duurde lang voordat zij de knoop doorhakte terwijl ik en mijn   pa al lang zeiden dat ze gewoon moest stoppen en iets gaan doen wat haar energie gaf.
Zij was toch bang voor de reacties uit de omgeving maar we zeiden: als je moet leven volgens de verwachtingen van anderen, dan zul je nooit gelukkig zijn. Mensen hebben altijd wel een mening, ook wanneer je er niet om vraagt. Als ze echt om je geven, staan ze achter jou en je beslissing.
Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt en kies voor jezelf, en dus daarmee ook voor je gezin.
Veel veel sterkte!
Liefs

Hoi allemaal!
Heel hard bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zeker iets aan gehad.
Ik heb gisteren avond de knoop doorgehakt en heb besloten te stoppen waar ik bezig was. Halftijds werken zat er ook niet in omdat ik interimwerk deed van een voltijdse leerkracht. Dus dat ging ook niet.
Ik heb het vandaag dan toch gemeld en allemaal uitgelegd. De directeur vond het jammer,  vond het een gemiste kans om vanalles bij te leren en ervaring op te doen,  maar hij  begreep het wel zei hij. Om eerlijk te zijn voel ik mij een stuk beter nu. Ik weet niet waar ik de volgende job ga doen en wat dat gaat zijn, maar eerlijk gezegd, lig ik er niet wakker van. Ik ben er zeker van dat dat in orde komt. Lang geleden dat ik mij zo goed heb gevoeld, kan terug lachen dus ergens zegt mij iets dat ik toch de goede beslissing heb genomen.
Heel hard bedankt voor jullie reacties!
Bisous
Alysse

Nou meid, je voelt je er goed onder en daarom weet ik zeker dat je de juiste beslissing gemaakt hebt! Goed zo!!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan