@ J_U_F_

A

Anoniem

Guest
Hoi!!

Ik zie je vandaag weer een paar keer reageren......(hoezo sociale controle....)!
Had je namelijk al een tijdje niet gespot hier en ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat!
Hoe gaat het inmiddels met Fenna?? Julllie mooie kleine meid?
En met de rest van jullie gezin? Komen jullie al in wat rustiger vaarwater of is het nog steeds erg hectisch?
En hoe ben jij hersteld? Voel je je goed, of sta je er niet echt bij stil omdat het zo druk is?

Anyway, was gewoon benieuwd............
Hoop dat jullie alles goed gaat!

Dikke kus Rimke

Hai Rimke,

Wat lief dat je ernaar vraagt. Het gaat hier goed. Fenna is een heel tevreden en opgewekt meisje.

De eerste periode zag het er qua motoriek bij Fenna allemaal nog goed uit, maar helaas is het inmiddels wel duidelijk dat het niet slechts bij een stijf armpje zal blijven. Ze heeft een verhoogde spierspanning in armen en benen en zal, als ze ongeveer 1,5 is in een revalidatiecentrum terecht komen. Op dit moment kunnen we niet veel meer doen dan fysio geven. Of ze ooit gaat lopen en wat ze precies met haar armen zal kunnen is nog maar de vraag.

Klinkt allemaal heel heftig, en dat is het ook wel. Maar we zijn inmiddels een beetje aan het idee gewend en dat ze zo vrolijk is, maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ze groeit als kool en maakt goed contact, kletst me nu al de oren van de kop.

Met mij gaat het ook steeds beter. Ik zit nog wel in de ziektewet, heb lange tijd nog een hoge bloeddruk gehad, maar inmiddels gaat dat ook weer beter. Binnenkort krijg ik nog het eea aan onderzoeken, maar ik voel me een stuk beter. Ben halve dagen, boventallig, aan het werk en dat vind ik erg leuk.

De rust is er toch wel weer een beetje hoor. Natuurlijk hebben we veel zorgen om Fenna, maar de angst, die er in het begin toch is met een prematuurtje, die is natuurlijk weg. De dagelijkse routine is er weer en hoe saai ook, ik vind het heerlijk hahaha.

Zo, heel verhaal geworden. En hoe is het met jou? en de kleine?

Groetjes

Even trots mijn meisje showen. Zoals je kunt zien is ze vaak blij   en vrolijk.

Hoi Juf,
Nu heb ik hier je verhaal gelezen. Ik had bij een ander onderwerp op je gereageerd.
Wel heftig ja, allemaal zorgen. Gelukkig is ze een vrolijke meid, dat scheelt inderdaad.
Fijn dat het met jou ook wat beter gaat!
Liefs Marina

ps. een schatje hoor..

Goh Juf, wat een verhaal. Ik besef me weer even terdege dat ik heel blij mag zijn met m'n 2 gezonde kindjes...
Wel fijn dat Fenna zo'n blije meid is; ze ziet er ook uit om op te (vr)eten!
Maar dat revalidatiecentrum; moet ze daar dan voor langere tijd intern? 't Is toch niet zo dat ze met 1,5 jaar al niet meer thuis zou kunnen wonen? Of kunnen ze haar daar vanaf die leeftijd gewoon intensiever helpen met de motorische ontwikkeling, dan dat de fysio nu kan?
Nou, als je je verhaal kwijt wilt, dan kun je hier altijd terecht he? En ook met van die mooie plaatjes om je meisje te showen!

Dikke knuffel! (diep respect)

Jacoline.

Wat een mooie meid!!! Een heerlijke griet om te   zien! Leuk dat ze zoveel contact zoekt en lekker aan het kletsen is!!
Kan me voorstellen dat het heeeeel heftig voor jullie is! Jemig zeg, jullie hebben dan ook al niet wat om de oren gekregen.........diepe buiging voor jullie!
Het blijft volgens mij heel angstig om te zien hoe ze zich gaat ontwikkelen, maar jullie zitten er zo te horen boven op, en dat is goed volgens mij. Kost wel enorm veel energie..........fijn dat je nog in de ziektewet zit. Jouw lijf heeft natuurlijk ook een behoorlijke optater gekregen!
Er klinkt tussen al jouw geschreven regels door dat jullie aan het genieten zijn van Fenna, en terecht maar o zo lastig in zo'n situatie lijkt me.............lijkt me dat je elkaar snel voor bij loopt en alleen nog maar met het medische bezig bent.....
Ik woon in de buurt, dus mocht je ooit een redelijk geschoolde oppas nodig hebben om even stoom af te blazen, ik laat mijn email-adres achter, mocht je ooit behoefte hebben.................geef maar een gil, ik weet we kennen elkaar niet, maar dat is zo opgelost natuurlijk en het aanbod staat..................rimkesnel@hotmail.com.

Hier alles prima, maudy lijkt goed hersteld van de bevalling, over mogelijk O2 tekort kan niemand ons iets zeggen dus het verdwijnt langzaam naar de achtergrond nu maudy het zo goed doet.......ik geniet van alles, en ben ook groot voorstander van een tuttig gezinsleven, zie dat maudy er wel bij vaart..........

Dikke knuffel!!!!

He meiden,

Wat een lieve reacties. Wij hebben tijdens dit alles op heel veel steun uit onze omgeving mogen rekenen, ook uit onverwachte hoek. Ik  vind het een heel lief aanbod Rimke. Ga je ook even een privemailtje sturen.

Het was/is idd een heel zware tijd, maar we genieten nu vooral heel erg van elkaar. Er zitten ook weleens moeilijke dagen tussen, maar dat mag. De fijne en leuke dagen zijn ruim in de meerderheid

Gelukkig is er geen sprake van dat Fenna intern zal moeten. Ik weet niet of ik dat zou overleven. Het worden  dagbehandelingen, maar wat de invulling zal worden weten we niet precies. Nu is de fysio nog voldoende, maar zodra ze dingen zou moeten  gaan doen als, kruipen, zitten, staan en lopen zullen er meerdere disciplines  nodig zijn. Een ergotherapeut, fysiotherapeut, revalidatiearts etc etc. Dan moeten we ook gaan kijken of ze hulpmiddelen nodig heeft zoals een looprek of een  rolstoel en of er bijvoorbeeld kokers voor haar benen moeten komen. Door de verhoogde spierspanning is er nml kans op vergroeiing. In dat centrum hebben ze veel kennis dus daar zitten we dan op goede plek en we wonen er 10 minuten vandaan.

@ Rimke, ook best een onzekere tijd zo, voor jullie. Fijn dat het er zo goed uitziet voor Maudy. Die onzekerheid is slopend, vreet energie. Ik hoop dat je nu zelf ook weer een beetje kunt opladen.

Heey juf

Plaats ook even een reactie, want wilde eigenlijk zelf ook al een berichtje plaatsen aan je net als rimke, maar die was me voor
Was ook erg benieuwd hoe het nou met jullie ging.

Maar best heftig zeg, wat jullie nu weten..
Hoop dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen voor jullie.
Maar gelukkig is het een vrolijke meid!
Leuk hoor de foto!

Helpt de fysio een beetje?
Celeno had ook fysio tot deze week, dat was de laatste keer.
Want het gaat nu allemaal erg goed met hem.
Ook weer in het ziekenhuis geweest voor controle en het gaat allemaal erg goed met ons mannetje.
Besef heel goed dat het bij ons ook heel anders had kunnen zijn en helemaal als ik jou verhaal zo lees.
Het enige waar Celeno erg last van heeft is zijn huid, erg droog, lijkt op eczeem.
maar daar hebben we nu een goede zalf voor van de arts.

Nou meis ik hoop dat je je niet al teveel zorgen maakt en dat je lekker kan genieten van je kleine meisje!

xx

Terug
Bovenaan