@ J_U_F_

He Patricia,

Wat leuk om te lezen hoe het met jou gaat. Fijn dat Celeno het zo goed doet joh. Ik hoop dat de eczeem, met die zalf onder controle is.

De fysio is wel erg nuttig. Celeno overstrekte ook veel he? Fenna doet dat nog steeds en daardvoor hebben we houdingsadviezen en een hangmat aangecshaft. Verder masseren we veel en probeer ik haar spieren los te krijgen en op te rekken ( om vergroeiing tegen te gaan ) Dat gaat de ene dag beter dan de andere. Maar het is in ieder geval goed, dat we dit nu al met haar doen. Het is goed dat ze die prematuurtjes zo in de gaten houden he? Zijn ze er tenminste vroeg bij, dat is altijd positief.

Groetjes en een knuffel voor Celeno

Heey

Ja de zalf werkt erg goed en zijn gezicht ziet er gelijk veel beter uit.

Wat fijn dat je veel aan de fysio hebt en dat je zelf ook wat dingetjes kunt doen.
Wij hebben ook een tijd fysio gehad, daarvoor ook naar de osteopaat een   aantal keer.
Celeno overstrekte in het begin ook heel erg, hij heeft ook erg lang last van krampjes gehad en ook best erg.
En hij had ook een voorkeurshouding, dat is nu weg, maar hij heeft er wel een beetje afgeplat achterhoofd aan overgehouden.

Ben inderdaad ook blij met de extra contole.

xx en een knuffel terug

Wat een heftig verhaal! Maar gaan jullie er goed mee om als ik dit zo lees!
Nou blijf lekker genieten van je 'saaie' routine . Geniet van elke dag!
Ik heb bewondering voor jullie!

Hoi Juf!

Tjee, wat heftig zeg! Leefde na de bevalling al met je mee, Als t dan toch zo moet  zijn hoop ik voor jullie dat het hierbij blijft! Maar wat is het een schatje om te zien zeg! En fijn dat ze zo tevreden is.  
Misschien overbodig maar wil nog even t volgende meegeven: Ik werk dan wel niet als zodanig maar ik ben opgeleid tot ergotherapeut. Dat is een beroep, vergelijkbaar met fysiotherapeut wat maar weinig mensen kennen. (Is helemaal niks zweverigs hoor, gewoon paramedisch beroep!!). Een ergotherapeut richt zich op het handelen van mensen en bij kinderen zou je dan kunnen denken aan oog-handcoördinatie, goed  leren spelen (met twee handen)  veel fijne motoriek (de grove wordt meestal meer door de fysio gedaan), goede zithouding etc.  Op hogere leeftijd wordt ook gekeken naar het schrijven, of alledaagse handelingen als haren kammen, veters strikken, aan- en uitkleden etc. Een ergotherapeut kan ook voor veelvoorzieningen zorgen die je in de toekomst misschien nodig hebt. Vraag er eens naar! Waarschijnlijk kan een ergotherapeut, ook al voor een baby!, heel veel voor je betekenen.  

Veel sterkte!  

Liefs,  
Marian

Hey Marjan, bedankt voor je reactie. Ik denk dat Fenna zeker baat zal hebben bij ergotherapie. Ik weet ook dat er op het revalidatiecentrum waar ze heen zal gaan, ook ergotherapeuten werken. Ik denk dat ze met 1 jaar of 1,5 daar met haar verder zullen gaan, dus die zullen dan zeker betrokken worden bij haar traject.

Gaaf beroep hoor. Ik wilde het gaan studeren, leek me helemaal geweldig, maar uiteindelijk is het er niet van gekomen.

Hey Juf,

Wat fijn om te lezen dat het naar omstandigheden vrij goed gaat. Zware tijden voor jullie zeg! Blijft erg spannend hoe ze zich gaat ontwikkelen. En wat een heerlijk snoetje staat erop! Fijn dat ze zo vrolijk is, dat maak het voor jullie toch wel weer iets makkelijker.

Veel succes met Fenna, hopelijk wordt er veel bereikt met de aanstaande therapieën.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan