Ja hoor daar gaan we weer

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ja ik moet het toch even kwijt, want ik word er af en toe gewoon gek van. Mijn schoonouders gaan af en toe tot het uiterste.

Ze zijn al vanaf het moment dat ons meisje geboren werd bezig om alles te willen betalen wat we nodig hebben. Dan heb ik het over speelgoed, kleren, autostoeltje en noem maar op. Ik heb daar dus heel erg veel moeite mee. Mijn man is enigskind en wordt materialistisch erg verwend. Ik heb nog een zusje en mijn ouders kunnen en willen niet vanalles voor hun kleindochter kopen. Want zeggen ze, wat we voor jou doen moeten we ook voor je zus doen en dat kunnen ze gewoon niet opbrengen. Vind ik ook niet erg, want ze hebben helemaal gelijk.
Maar nu het probleem. Onze meid loopt dus al een tijdje en ik vond het nu wel tijd voor een paar echte schoenen. Nou mijn schoonouders stonden erop om ze te betalen. Nouja oke dan maar, want anders zijn ze weer beledigd. Het probleem alleen is niet dat ze het betalen, maar dat ook iedereen moet weten dat zij ze betaald hebben. Waren we gisteren op een verjaardag, wordt er direct bij binnenkomst door oma geroepen. Heeft ze geen mooie schoenen. Die heeft ze van opa en oma gekregen. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dan moet ik me dus al beheersen. Ik kan daar gewoon niet tegen. Het allerergste vind ik nog dat ze dit dus ook doen waar mijn ouders bij zijn. Terwijl ze heel goed weten dat zij dit financieel gewoon niet kunnen opbrengen, als ze het al wilden doen. Daar wordt ik dan echt niet goed van, wordt er boos om maar ook heel erg verdrietig.

Nou hebben we gistermorgen het fietsstoeltje eindelijk gehaald. Willen ze dat ook alweer betalen. Ben toen dus heel duidelijk geweest dat ik dit absoluut niet wilde hebben.
Zo gaat het dus met alles. Zodra wij besluiten dat we iets nodig hebben dan willen zij het voor ons kopen. Net of we het zelf niet kunnen betalen.
Onze meid gaat 1 dag in de week naar mijn schoonouders. Maar ze hebben dus niet eens iets te spelen voor haar. Als wat boekjes, waar ze alleen met opa en oma in mag lezen dus niet zelf mee mag slepen. En babyspullen waar ze niet naar omkijkt. Ze kopen dus niks nieuws, alles moet geleend zijn. Daar willen ze dan geen geld aan kwijt.

Het toppunt van alles was dat ze een doosje hebben gekocht voor haar eerste tandje (dat uitvalt). Ja hoor mevrouw heeft nog niet eens een heel gebit of de tanden moeten al uitvallen. Want oma wilde graag dat tandje hebben,  kon ze dat aan het kettinkje laten maken waar dat van mijn man ook aanhangt. Dat geloof je toch niet. Ik heb haar met open mond zitten aankijken. Mijn man heeft toen heel duidelijk gezegd dat dat tandje voor ons was. We kunnen het niet aan jou geven, zei hij, want ze heeft nog een oma. Daarbij vind ik, zei hij, dat dat tandje voor haar eigen moeder is. Mijn schoonmoeder wist toen niet wat ze moest zeggen. Maar heeft het tandendoosje uiteindelijk aan mijn man meegegeven voor hier.

Af en toe word ik er dus helemaal gestoord van. Tegen mijn man kan ik ook niet iedere keer   blijven zeuren, want hij zit er natuurlijk tussenin. Hij zit ook heel goed dat ik me aan bepaalde zaken erger en gelukkig zegt hij er dan zelf ook iets van. Ik kan namelijk niet altijd mijn mond houden.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het echt even kwijt.

Groetjes Anne

Hoi aninas,

Wat vervelend zeg! Ik kan momenteel ook niet met mijn schoonouders door 1 deur, maar mijn vriend ook niet, dus die zeurt net zo hard mee met mij!
Ik kan je helaas geen tips geven, maar je mag altijd hier even je gal spuiten!

Liefs Reneke

Pfff, vervelend zeg. Het is leuk als je kindje een keer verwent wordt, maar als er steeds bij verteld moet worden dat zij dat betaald hebben is het niet leuk. En ook niet alles hoeft betaald te worden.
Misschien kan je volgende keer zeggen als ze weer iets willen kopen dat dat dan voor bij opa en oma thuis is.
Succes!!

Hoi Anne,

Je verhaal komt me heeeel erg bekend voor, mijn beste vriendin heeft dus ook zo'n schoonmoeder. Als ze iets wil kopen, wil schoonmoeder mee en ze wilt het nog uikiezen ook of ze gaat zonder dat ze het weet het voor hun kopen, terwijl het hun smaak niet is, bijv de kleur... En dat gaat met alles zo. Nu is mijn vriendin 3 mnd zwanger en ze zit nou al nagels te bijten omdat ze al weet hoe erg dat zou gaan verlopen. Ze komt vast met kleertjes aan die ze niet mooi zal vinden... Vreselijk lijkt me dat. Kijk ik zou het leuk vinden als mijn schoonmoeder iets zou kopen voor Zoe want zij doet dat nou weer nooit en als ze dat een keer zou doen mag ze daar best wel een opmerking over geven maar als dat constant is, is dat echt niet leuk nee...... Mijn schoonmoeder zegt wel altijd met kado's hoe duur het was, vind ik ook zo vervelend, wat maakt mij dat uit, het gaat toch om het idee. Of ze zegt, kijk eens in de envelop dan zie je hoeveel je van MIJ gekregen hebt....
Succes ermee, en ik zou het toch eens duidelijk met haar bespreken en misschien niet meer zoveel aan nemen als je het vervelend gaat vinden, dan gaat ze het maar ruilen ofzo...
Groetjes Kim

Hoi meiden,

Allemaal alvast bedankt voor de reacties.
Ik weet dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen en dat lukt ook wel vrij aardig. Maar als zulke dingen er dicht op elkaar gebeuren dan kan ik het niet meer zo goed achter me laten.

Het probleem is ook niet zozeer dat ze dingen voor ons kopen. Want ze kopen nooit vanuit zichzelf iets voor ons meisje. Ze kopen dus nooit spontaan iets. Maar goed ook want hun smaak is absoluut niet onze smaak. Maar zo gauw wij zeggen dat we ergens voor naar stad gaan willen ze alles betalen. Dan maakt het niet uit of het nu om speelgoed of om rompertjes gaat. Het is natuurlijk wel heel gemakkelijk om dan ja te zeggen, maar ik wil het gewoon niet hebben.

Nu doet nog een veel groter probleem zich aan. Mijn schoonmoeder kan niet alleen zijn met ons meisje, omdat ze niet met haar de trap op en af kan. Mijn schoonvader werkt nog drie dagen en de andere dagen heeft hij nog een taxibaantje. Had dus altijd een goed excuus dat onze meid niet naar ze toe kan. Nu gaat mijn schoonvader aanstaande vrijdag voorgoed in de vut. Betekent dus dat hij erg veel thuis is en ik mijn excuus dus niet meer kan gebruiken. Ik vind 1 dag in de week vind ik prima, maar ze moet er niet vaker naartoe hoeven. Ze hebben van die rare ideeën.
Nou had mijn schoonmoeder al het idee dat ze dan misschien 1 keer in de 14 dagen ook een keer op woensdag kon komen. Heb daar dus direct een duidelijk nee op gegeven.

Mijn moeder past namelijk de dinsdag en woensdag op. Ze is toen onze dochter geboren werd gestopt met werken om op ons meisje te passen. Dan ga ik toch nu niet zeggen dat ze dan die woensdag ook nog moet inleveren. Mijn schoonmoeder wil dit dus echt niet   begrijpen. Ze denkt op zo'n moment alleen maar aan zichzelf. Ik vind dat dan erg moeilijk, maar hou dus voet   bij stuk. Inmiddels heeft ze zich er maar bij neergelegd dat het dus ook echt niet   gaat gebeuren.

Groetjes Anne

Hoi meiden,

Allemaal alvast bedankt voor de reacties.
Ik weet dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen en dat lukt ook wel vrij aardig. Maar als zulke dingen er dicht op elkaar gebeuren dan kan ik het niet meer zo goed achter me laten.

Het probleem is ook niet zozeer dat ze dingen voor ons kopen. Want ze kopen nooit vanuit zichzelf iets voor ons meisje. Ze kopen dus nooit spontaan iets. Maar goed ook want hun smaak is absoluut niet onze smaak. Maar zo gauw wij zeggen dat we ergens voor naar stad gaan willen ze alles betalen. Dan maakt het niet uit of het nu om speelgoed of om rompertjes gaat. Het is natuurlijk wel heel gemakkelijk om dan ja te zeggen, maar ik wil het gewoon niet hebben.

Nu doet nog een veel groter probleem zich aan. Mijn schoonmoeder kan niet alleen zijn met ons meisje, omdat ze niet met haar de trap op en af kan. Mijn schoonvader werkt nog drie dagen en de andere dagen heeft hij nog een taxibaantje. Had dus altijd een goed excuus dat onze meid niet naar ze toe kan. Nu gaat mijn schoonvader aanstaande vrijdag voorgoed in de vut. Betekent dus dat hij erg veel thuis is en ik mijn excuus dus niet meer kan gebruiken. Ik vind 1 dag in de week vind ik prima, maar ze moet er niet vaker naartoe hoeven. Ze hebben van die rare ideeën.
Nou had mijn schoonmoeder al het idee dat ze dan misschien 1 keer in de 14 dagen ook een keer op woensdag kon komen. Heb daar dus direct een duidelijk nee op gegeven.

Mijn moeder past namelijk de dinsdag en woensdag op. Ze is toen onze dochter geboren werd gestopt met werken om op ons meisje te passen. Dan ga ik toch nu niet zeggen dat ze dan die woensdag ook nog moet inleveren. Mijn schoonmoeder wil dit dus echt niet   begrijpen. Ze denkt op zo'n moment alleen maar aan zichzelf. Ik vind dat dan erg moeilijk, maar hou dus voet   bij stuk. Inmiddels heeft ze zich er maar bij neergelegd dat het dus ook echt niet   gaat gebeuren.

Groetjes Anne

hoi hoi..vol verbazing heb ik je verhaal gelezen.wat een vervelend mens.Het is toch zeker jullie kindje,en niet van haar.Goed,als ze jullie een keer iets wil geven,maar het altijd willen betalen...pppppffffff ja dan moet je dat nog horen ook.Waar ik helemaal van opkeek is dat stukje met dat tanden doosje...pppf ff ja idd ze moet eerst nog tandjes krijgen.En het eerste tandje is toch zeker voor de ouders.Waar haalt ze het vandaan.succes verder.groetjes,karin

Hoi Anne,
Ik weet niet hoe je vriend/man erover denkt maar als  jullie samen jullie  kind er niet naartoe wil brengen moet je het absoluut niet doen. Kijk als hij het wel wilt, kan je moeilijk nee zeggen op inderdaad 1 dag.  En anders gaan jullie gewoon met het hele gezin 1x in de week op visite.... Je bent niks verplicht om je kind daar te brengen hoor.
Ik  moet er niet aan moeten denken dat Zoe naar m;n schoon moeder alleen zou gaan hahah Maar gelukkig is ze al hoog bejaard en zou ze het niet eens kunnen.....hahaha beetje gemeen???? hahah sorry..... Groetjes Kim
Je moet en samen 100% achter staan! Succes

Terug
Bovenaan