Ja hoor, toch zwanger!!

A

Anoniem

Guest
Na de negatieve test van dinsdag, vertrouwde ik het nog steeds niet. Ik voelde me woensdagmorgen misselijk en was nog steeds niet ongesteld!
Voor ik naar mijn werk ging, had ik nog een heftig gesprek met mijn man, Hij zei dat het hem allemaal zwaarder viel dan hij dacht, en dat hij ook erg gespannen was, en niet zat te wachten op nog een kind, enz. Hielp niet echt natuurlijk, dus totaal gestressed naar mijn werk gegaan. Toen de kinderen naar huis waren (ik ben juf, gelukkig zijn de kinderen woensdagmiddagvrij!) ben ik gelijk een test gaan halen. Ik had het nietmeer van de spanning en ellende. Ik voelde me echt zo rot!! Gelukkig wist een lieve collega ervan, en zij wachtte op me bij de w.c.. Bij deze test was het gelijk duidelijk (heel gek, de predictor de dag ervoor bleef dus negatief, deze keer had ik een kruidvat test, en terwijl de urine nog door het venstertje trok, zag ik al een streep...). Met trillende knieen en een brok in mijn keel ging ik de w.c. uit, en vroeg mijn collega even mee te lopen naar haar klas. Daar barstte ik in huilen uit. Ik was zo bang voor de reactie van mijn man, zo in de war, zo geschokt ook, terwijl ik het eigenlijk, in mijn achterhoofd al wel wist...
Toen heb ik meteen maar mijn man gebeld, en hem huilend verteld dat ik toch zwanger ben. Hij reageerde heel lief (huh??), en zei: Heee liefje, rustig nou, dat is toch helemaal niet erg? Nee?? vroeg ik voorzichtig. Nee natuurlijk niet! Zei hij toen. Dat was wel al een enorme opluchting. Toen ik weer wat was bijgekomen, ben ik naar huis gegaan. Mijn man kwam extra vroeg van zijn werk, en was echt totaal omgeslagen ten opzichte van die ochtend! Hij straalde van oor tot oor, knuffelde me helemaal plat, en was zelfs langs de juwelier gegaan, waar hij hele mooie oorbelletjes voor me had gekocht, om te laten weten dat hij van me hield en echt heel blij was! Toen kon ik echt alleen nog maar huilen van opluchting en blijdschap. We hebben er samen een tijd over gepraat, dat het echt niet ideaal is allemaal, dat het ook ongelooflijk is dat we één keertje onveilig vrijen en pats boem gelijk zwanger (en ja hoe oneerlijk tegenover al die mensen die er maanden en maanden moeite voor doen, en dat het dan soms gewoon toch niet lukt). En ook dat het financieel niet makkelijk zal worden, maar dat het boven alles iets heel moois is, dat dit kindje absoluut welkom is, en dat we het best gaan rooien met zijn zessen... Met zijn zessen!! Ik vind het nog steeds onwerkelijk hoor, kan nog niet echt bevatten dat ik zwanger ben, en dat we volgend jaar, eind mei, begin juni ons vierde kindje verwachten! Ik was wel gelijk in de stress over wat als het er nog weer twee zijn?? Nog eens een tweeling, dat zou ik echt niet trekken! Dus vanmorgen heb ik de verloskundige gebeld, en we kunnen de 16e terecht voor een inwendige echo, waar ze hopelijk al kunnen zeggen of het er een of twee zijn. (Ik ben spontaan zwanger geraakt van onze meisjes, er zitten tweelingen in mijn familie, en heb dus de dubbele eisprong geerfd,... daarmee is de kans op herhaling niet uitgesloten, de gyneacoloog gaf het zo'n 10% kans zelfs, en dat is niet niks...). Maar goed, voorlopig voel ik me opgelucht, blij dat de onzekerheid voorbij is, en heeeel voorzichtig toch ook al wel een beetje blij, ik ben zwanger!! Ik mag nog één keertje een babytje in mijn buik dragen, nog één keer genieten van zo'n heerlijk klein hummeltje, geweldig!! Ben nog wel angstig dat het alsnog mis zal gaan, dat is natuurlijk nooit uitgesloten. We wachten nog even met het vertellen, zelfs de ouders weten het nog niet. En de kinderen vertellen we het denk ik pas over een maand of drie, het duurt voor hun al lang genoeg dan.
Ik kan het gewoon niet geloven, ik ben zwanger!!!!!

Woww wat een gaaf verhaal! Had helemaal tranen in mn ogen.. En wat lief dat je man zo reageerde toen bleek dat je wel zwanger was!

Gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!!

Groetjes,
Mitsj
13w 6d

Hoi Yvette,

Van harte gefeliciteerd voor jullie.

Zo een mooi verhaal, zoveel emotie, maar ook intens geluk.
En wat fijn dat je man zo lief reageerde, en helemaal in de wolken is.

Geniet ervan,

nogmaals gefeliciteerd.

Liefs Bloemetje.

Hoi yvette

Ik ben nieuw hier en lees net je verhaal, maar wat een mooi verhaal zeg.
Zat net met tranen in mijn ogen te lezen.
Van harte gefeliciteerd en geniet er maar lekker van.

groetjes Wendy

wauw wat een verhaal zit gewoon werkelijk te huilen hier!!!!!!!!!!

wat een emotie!

van harte gefeliciteerd en ga lekker genieten van je zwangerschap. En je man is ook geweldig. Best logisch denk ik, zo'n eerste reactie maar uiteindelijk komt het allemaal goed.

heel veel geluk toegewenst.

groetjes
patricia

Gefeliciteerd! En wel van genieten hoor! Het heeft toch zo moeten zijn nog een kleine erbij!
Zie je wel dat je man het toch diep in zijn hart ook wel wilde.

Veel succes verder.

Liefs,

Dag lieve yvetje!!!!
Heel heel heel hartelijk gefeliciteerd...!!! ook bij mij sprongen de traantjes in de ogen bij het lezen en er gebeurde nog iets anders bij mij; bij het lezen van jullie gezinsgelukje dat ik bij mezelf; overboord met die condooms... we gaan ervoor... het is maar 38 weken afzien voor me, een geplande keizersnee en dan een compleet lief beebje in m'n armen... en dan zijn wij ook met z'n 4-en!!! ik heb zelf nog zo'n incompleet gevoel over ons gezin....

Maar nu is het eerst JULLIE moment!!!!!
Genieten meisje... ook van de misselijkheid!!! haha....

Liefs
Sunny

Hahaha sunflower, wat een leuke reactie!! Nou, ik ben benieuwd! Ik verhuis vandaag naar het zwangerforum, en hoop je daar dan snel ook weer te treffen!!
Ga ervoor! Inderdaad, die 38 weken, ach daar kom je ook wel weer overheen, en het is uiteindelijk toch voor het mooiste wat er maar is...
Dag Sunflower, bedankt voor het lieve meeleven, en hopelijk snel weer tot schrijfs!

Terug
Bovenaan