Ja hoor.... wéér ziek

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik word er een beetje moedeloos van.... Myrthe is alweer ziek. Had ik (zie topic rare vlekjes) voor vanochtend een afspraak gemaakt omdat ze vlekken in en om haar mondje heeft, werd ze gistermiddag ziek.
En echt goed ziek. Alleen maar bij mij op schoot zitten en zelfs op schoot in slaap vallen. Nou dat is zelfs bij ziek zijn nog niet eerder gebeurt. En op schoot zitten kan ons beweeglijk meisje nooit langer dan 2 min volhouden.

In eerste instantie had ik nog zoiets dat we toch naar huisarts zouden gaan vandaag, dus we hielden wel vol.
Tot ze gisteravond ineens rode puntjes had op haar armen en benen. En dat vind ik eng. Dus gelijk naar huisartsenpost.
Heeft ze een virale infectie op haar huid  en aften in haar mond.
Haar tip: flink veel zetpillen dan knapt ze vanzelf op.

Vandaag wilde ze af en toe wel spelen, maar dan ineens huilen. Het lijkt erop dat ze pijn heeft, want ze maait met dr armen dan en huilt ontroostbaar en overstrekt zich.
Om dan binnen paar minuten weer rustig te zijn en verder te spelen.
Ik had vanochtend geen zetpil gegeven omdat ik eerst wilde kijken of de koorts terug kwam, en die kreeg ze vanmiddag weer dus gelijk maar weer zetpil erin.

Had huisarts afgezegd want ik vond van gister wel voldoende, maar nu twijfel ik. Dus als ze morgen nog zo'n dag heeft gaan we donderdag maar weer naar de huisarts.

Ik word hier zo moe van. Niet van Myrthe zelf natuurlijk, ons arme poppetje kan er ook niks aan doen. Maar het feit dat ze sinds november iedere 2 weken wel een keer ziek is en al sinds die tijd zoutoplossing krijgt omdat ze anders niet kan ademen door de neus, begint mijn keel uit te hangen.
Virus op virus en niks kan er aan gedaan worden. En iedere keer te horen krijgen, ja mevrouw een zoutoplossing en alles komt goed
Wat moet ik dan? Ik voel me zo machteloos als ons poppetje weer ziek is. En zeker nu ik ook weet dat ze pijnaanvallen heeft, maar volgens de arts gister alles verder goed is.
En je daardoor ook nog eens het gevoel geven dat ze weer zo'n zeikmoeder op de spoedhuisartspost krijgen die over ieder dingetje zeurt.....

HELP!! Was er maar een apparaat die aangaf wat ze mankeerde en met 1 druk op de knop haar weer beter maakte.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik voel me soms zo machteloos en ik weet het even niet meer.
We krijgen nu al ruzie omdat ik chagerijnig wordt (omdat ik me machteloos voelt) en hij maar wil dat we gezellig samen op de bank kruipen

Liefs Reneke

hey!

wat vervelend dat ze ziek is!! naar zeg bijna elke 2 weken
lijkt me zeer vermoeiend!!
hopen dat ze snel opknapt van zetpillen.
en dat je weer naar de HA post gaat.. ach ja.. je kan er niks aan doen
toch? als je kind ziek is moet je het zekere voor het onzekere nemen!!!
nou ik hoop dat ze snel weer op knapt!!
veel sterkte en ook met je chagarijnige buien!!  haha

Liefs, Christien

hoi Reneke,

Wat vervelend dat je meisje ziek is.
Ik las dat je al sinds november zoutoplossing gebuikt.
Is dit omdat ze zo verkouden is?
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar vertel even snel mijn verhaal.

Rosco werd al heel snel verkouden (met een maand ofzo) en dit ging eigenlijk niet
meer over steeds heel vatbaar voor virusjes enz maar hij ging naar de creche
dus ja daar doen ze natuurlijk van alles op. Na ongeveer 10 maanden waren we het
zat. Steeds bij de dokter je voelt je inderdaad een z**kmama.

Een collegavertelde dat zijn kind ontzettend was opgeknapt door het verwijderen van de neus amandelen. Dus ik zei tegen de dokter we willen naar een kinderarts(vond zij niet nodig maar jammer dan, we gingen toch) die stuurde ons daar naar de kno-arts die keek 1 keer en zei klassiek geval die moet eruit. De operatiedag was niet leuk
maar Rosco is er enorm van opgeknapt. Op het moment dat de amandelen cronisch ontstokken zijn blijk je veel vatbaarder te zijn voor allerlei virussen.
dus misschien toch aandringen op een bezoek aan een kinderarts.
Persoonlijk ben ik niet gek op zetpillen inderdaad omdat je niet weet of
je kindje beterwordt of dat je het alleen maar onderdrukt. Als het nodig
is gebruik ik het natuurlijk wel.

Oja even iets heel anders ik las dat je meisje zo kwijlt van het kiezen krijgen
herken ik helemaal Rosco zou eigenlijk de heledag wel een slab om kunnen hebben
word er gek van!!!!
Sorry is toch een lang verhaal geworden hoop dat je er wat aan hebt en je meisje snel opknapt.

groet czaar

Hoi,
Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt... heel vervelend voor haar, maar ook zeker voor jou, als moeder.
Ik ben met Bo afgelopen februari naar een osteopaat geweest vanwege het slechte slapen 's nachts, dit bleek voort te komen uit pijn in zijn nek en hoofdje. Ook was Bo vaak ziek, ieder virusje pikte hij mee. Na dat bezoek is alles anders... hij is niet één keer meer ziek geweest en ik heb een heeeel ander kindje gekregen.... dat had ik veeeeel eerder moeten doen, maar ja.
De osteopaat gaf aan dat door een blokkade ergens in het lichaam ook de weerstand kan worden aangetast. Dit is op zich niks ernstigs maar wel erg vervelend!
Misschien een tip?
Groetjes, heel veel beterschap, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi Reneke,

Wat vervelend zeg dat ze nu alweer ziek is (of nog steeds...)
Ik weet hoe machteloos je je als moeder dan voelt omdat ze niet aan kunnen geven waar ze last van hebben en waar het zich bevindt.
Ik houdt ook niet van medicatie, maar als Myrthe duidelijk aangeeft dat ze pijn heeft of de koorts loopt op tot boven de 40 graden, dan zou ik wel overwegen om haar een zetpil te geven.

Je moet jezelf niet gek maken met het idee dat er weer een zeurmoeder op de spoedpost komt, ik heb zelf op de huisartsenpost gewerkt en ik heb altijd gezged tegen patiënten die zich zorgen over hun kinderen maakten: als je het niet vertrouwd, volg dan je gevoel en leg uit dat je je er niet prettig bij voelt, dan is er altijd plek om langs te komen. (ook in de huisartsenpraktijken waar ik heb gewerkt was dit altijd zo).
Je bent echt geen zeurmoeder, je maakt je zorgen en het is wel JOU kind, onthoud dat goed he?

Sinds Isabelle niet meer naar het kdv gaat is het hier gelukkig een stuk minder met alle virussen, maar ook zij was vanaf maand 1 verkouden en ik heb tot/met december vrijwel dagelijks zoutoplossing gebruikt met ook nog diverse malen xylometazoline.

Nu gaat het eigenlijk goed, ik denk dat het er ook aan ligt dat de lucht nu droger is.
We hebben over 5 weken hopelijk de laatste belafspraak met de kinderarts.

Nou, succes met je meisje, volg je gevoel (moederinstinct ) en als er iets is wat je wilt weten kun je me altijd mailen: dollfijn@hotmail.com

Liefs Monica

Hoi reneke,

Ook hier is het al vanaf dat Daniël 4 maanden is steeds aan rommelen omdat hij zoveel verkouden is1
Zijn neusje zit zo vaak dicht, ook lopen de snottebellen er aan 1 stuk uit... verbaas me gewoon hoeveel snot er in zo een klein hoofdje kan zitten,
(sorry dat was een vies detail)
Als hij niet verkouden is, ademt hij ook zwaar door zijn neusje heen.

De huisarts hier zegt; bij koorts boven 38 een zetpil verder zoutoplossing (wat in mijn ogen echt niet werkt)
en heb af en toe echte neusspray gekregen van de huisarts, dat maakt zijn neusje wel open maar verkoudheid gaat er niet van weg...
Ook zegt het cb hier dat ze hun eerste levensjaar veel verkouden mogen zijn...

... maar ik word er hartstikke moe van, je kan er snachts vaak uit, vanwege huilen door een verstopte neus, neusdruppels geven, in laten werken en weer in terug in bedje....

Ik word er idd moedeloos van...

liefs marina

Dat is balen, Reneke, dat Myrthe zo blijft kwakkelen!!! Hoe is het nu met haar? Gaat het beter met haar huidje? En hoe is het met de snotterij??? Ook niet goed om maar continu zoutoplossing te geven, ik begrijp zo'n advies van een huisarts/cb dan niet goed. Als ze al zo lang aan het snotteren is, dan moet je toch kijken waar dat vandaan komt? Is er al wel eens door een KNO-arts gekeken naar haar neusamandel/vocht achter de oren???
Ik heb hier echte 'orenkinderen' en na veel gekwakkel met snotterijen, snel sachrijnig gedrag (vd kids, hihi) en veel nachtelijke onrust, zijn bij de oudste drie al snel de neusamandel verwijderd en (diverse keren) buisjes in de oren geplaatst, dat scheelde echt al een hele hoop!
Myrthe heeft toch een koemelkallergie? Is er al wel eens gesproken over een eventueel verhoogd risico op astmatische klachten ofzo? Niet dat ik je iets wil aanpraten ofzo, hihi.........
Ik hoop maar dat je kleine jongedame snel weer de oude is en zonder snot en gekke vlekken lekker kan gaan spelen/ontdekken!!!!

Hoi,

Om eerst even alle vragen te beantwoorden.... Nee Myrthe heeft geen koemelkallergie, wat ze wel eerst dachten. Maar bleek (gelukkig) reflux te zijn.
De reden waarom de huisarts nog niet heeft doorverwezen naar KNO is omdat ik als baby en kind astma had. Dit kan zij ook nog ontwikkelen en dan heb je juist je amandelen nodig. Dus hij wil nog even afwachten totdat ze 4 jaar is. Of het moet echt niet goed gaan. Maar haar longen horen nog steeds goed, dr oren worden vaak nagekeken en dr mondje ook en alles blijft goed.
Dus echt neusverkouden. Zoutoplossing werkt wel. Geven we het een dag niet, dan is ze gelijk weer helemaal vast. Ook ben ik erachter gekomen dat strontverkouden en hoesten (en koorts) vaak in combinatie is met een nieuwe tand/kies die door komt

Vanochtend weer naar huisarts geweest. Ze heeft nog steeds koorts (dat is nog niet eerder voorgekomen. Voorheen was ze na een dag koortsvrij) en hoewel gister die puntjes weg waren, had ze ze vanmorgen ineens op haar romp.
Het is inderdaad een virale infectie. De plekjes kunnen komen en gaan gedurende 2 weken. Koorts moet wel morgen over zijn.
Zo niet, dan moet ik morgen haar plas opvangen dan gaan ze kijken of ze een blaasontsteking of nierbekkenontsteking heeft.
Vanmorgen had ze nog verhoging, vanmiddag was dat gezakt dus hopelijk gaan we weer de goeie kant op.
Natuurlijk was ze sinds gister ook nog ineens strontverkouden en weer hoesten, maar ik kwam er net achter dat kies 2 doorkomt. Dus alles bij elkaar opgeteld snap ik wel dat ons kleine prinsesje niet lekker is.
Afgelopen nacht heeft ze al beter doorgeslapen (we hoefden maar 1x naar haar toe, maar toen was ik nog wakker) en vandaag kon ze zowaar weer lachen!

Bedankt voor het meeleven, ik zag het van de week echt even niet meer zitten.

Liefs een opgeluchte Reneke

Terug
Bovenaan