JA ik geef nog steeds borstvoeding....!!!!!!!!!!!!...raar CB

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,
Daar ben ik eens weer.....schrijf niet zo vaak.....maar lees elke dag!

Vandaag naar het CB geweest. Britt is weer helemaal goed gekeurd.
Mooi gemiddelt kindje. 7885 gr, 70 cm bij 8.5 mnd.

Maar hoe raar is het cb. Ik zit daar vraagt de arts of alles goed gaat met
eten en drinken. Ze vroeg hoeveel flesjes Britt nog kreeg. Euh ze krijgt
nog steeds BV. O ja.....vraagt die muts hoelang  heb je  de oudste bv heb gegeven:
5 mnd volledig en daarna nog 2 mnd alleen ochtend voeding.
Wat denk je wat ze zegt. Je moet wel aan je zelf denken hoor!!!!!!?????
Want met borstvoeding ben je wel erg gebonden. NOU ECHT HIER SNAP IK ECHT NIETS MEER VAN!! RAAR MENS!!!
Hoezo gebonden. S'ochtends krijgt ze bv. (lig ik nog op bed) tussen de middag ben ik gewoon thuis, moet toch ook eten. En s'avonds krijgt ze voor ze naar bed gaat
ongeveer 7 uur half 8 ook nog een voeding. Dat zijn toch momenten dat ik thuis ben.
En als ik niet thuis ben............leg ik haar gewoon aan waar ik ook ben.

Raar he, ik snapte echt helemaal niets van dat mens.......

Ik trok me al niets van het CB aan (makkelijk voor het wegen en meten) en nu
wordt voor mij nog eens bevestigd dat je lekker je gevoel moet volgen.

Is toch geweldig dat het nog zo goed lukt!!! Ze had beter gevraagd; gaat het nog voor jou? En verder niet zeuren als je ja zegt. Ach ja, trek je er maar lekker niks van aan; gebruik wat je kan gebruiken qua tips en de rest gaat het andere oor weer uit. Het is altijd filteren van info, en je moedergevoel weet wel wat het beste is voor je kind.
Ik vind het super dat het nog lukt; BV is toch het beste voor je kind. Helaas heb ik maar 3,5 mnd kunnen geven, had ook graag langer gewild. Maar ik weet dat ik 100% mijn best gedaan heb dus tja.
Groetjes, Esther.

Wat een raar mens zeg!! Ik vind juist dat ze je wel een compliment had mogen geven!

Niks van aantrekken hoor, en gewoon lekker doorgaan met bv. Ik wou dat het bij mij zo goed was gegaan, ik moest helaas met 9 weken al stoppen.

hai,

Ja was echt een raar mens. Complimentje???? Heeft ze volgens mij nog nooit
van gehoord. En van het CB trek ik me nooit iets van aan........ o toch wel,
toen mijn voeding weg viel door heeeel veeeeel stress. Moest toen op vreet dieet, en om de 2 uur voeden (5 dgn lang)
en heb zo mijn voeding terug krijgen. Maar toen zat er een andere arts.
Dit in mijn achterhoofd, vond ik het dus ook een mega rare opmerking.
Vorige keer had ik ook al zoiets van raar mens. Moest eerst naar de verpleegkundige
netjes alle vragen beantwoord. Kom ik 5 minuten later bij haar, vroeg ze me
weer alles. Mijn antwoord was toen ook van, kijk even in je dossier daar staat
het in, het inkt is nog nat.
GRRR echt een leuk mens NOT.

Ook vind ik het raar....als je zwanger bent en net bevallen vraagt iedereen
"ga je bv geven??" Bij 3 mnd bv gegeven te hebben beginnen de eerste al met
Goh nog steeds. En als je rond de 6 mnd zit.....Goh Nu NOG?? wanneer stop je??
Wat zijn mensen eigenlijk toch raar??!!

Nou ik heb voor mezelf zoiets.....als ze loopt stop ik, of als ze met 1 jr nog niet loopt
dan stop ik ook (zeg ik nu, vond een half jaar al heel wat) Haha ik hoor dus ook bij
de rare mensen.

groetjes diana

belachelijk. Dat is het enige woord dat er in me opkomt! Ik geef zelf ook al bijna 9 maanden borstvoeding en ik merk dat het hier in Israel veel normaler gevonden wordt. In Nederland zorgt de samenleving er bijna voor dat je stopt met bv! Wat nou, het geven van borstvoeding wordt gestimuleerd?! Echt niet! Kom je ook nog zo'n achterlijk cb-mens tegen!  Tsss.
Geniet er lekker van, ik had voor het cb ook geen goed woord over.
liefs Stephanie

Hoi,

Toch jammer dat heel veel meiden slechte ervaringen hebben met het cb.
Ik heb dit gelukkig niet en bij ons stimuleren ze juist het bv geven. Lyanne kwam een tijd veel te weinig aan en ze wilde niet eens over de fles beginnen. (hoefde ze van mij ook niet mee aan te komen). Als ik het kon opbrengen moest ik haar gaan bijvoeden, dus na het voeden, de rest afkolven en na een uur wer aan haar geven. Nou, Campina mag jaloers zijn,hahaha.

Bij mij is het juist de omgeving die het raar vind dat ik haar zelf nog voed, Lyanne is de 18e 9 maanden.

Meid, doe wat jou het beste lijkt en wat jij het fijnste vind!!! Er zijn er genoeg die het niet konden en graag hadden willen doen!!

Groetjes, Marieke
mv Lyanne

Nou, als je de complimenten daar niet krijgt, dan krijg je ze hier wel:

Op de een of andere manier gaat "men" er niet van uit dat je langer dan een half jaar bv geeft. Ik ben met 4 maanden begonnen met afbouwen, maar ben pas vorige week helemaal gestopt. Helaas wilde Julian echt niet meer, veel te ongeduldig. Maar als hij nog wel had gewild dan was ik echt nog niet gestopt hoor.
Ik ben er in   het begin wel heel moe van geweest, maar later wende het en ging het super. Ik kan ook niet zeggen dat ik zelf nu beter af ben dan toen ik nog zelf voedde. Ik snap dus ook echt niet wat dat mens van het CB bedoelt!

Terug
Bovenaan