JA ik geef nog steeds borstvoeding....!!!!!!!!!!!!...raar CB

Hoi,

Wat een rare! Eerst zitten ze het iedereen aan te praten en dan doe je het super goed en krijg je zo'n opmerking!

Ik vind het knap van je. Helaas heb ik niet meer dan 2 weken bv gegeven, de kleine viel enorm af en huilde de hele dag (heb veel bloed verloren tijden de bevalling en dat is waarschijnlijk, met de stress van een huilende baby de oorzaak). Had gewoon niets, heb gekolft, bier gedronken, venkel thee gedronken, bv thee gedronken en ga zo maar door. Voelde me super rot dat het niet lukte, maar na een paar flesjes kreeg ik een heel ander kindje. Dat was het ook wel weer waard.

Heel veel plezier nog de komende maanden!

groetjes Nanda, mv Tess...bijna 9mnd

Nou wat raar dat ze dat zegt!! De wereld gezondheidsraad zou willen dat vrouwen minimaal een jaar bv geven liever langer zelfs. Het zou tegen heel veel toekomstige kwalen beschermen enz enz. En dan zegt zij dat??? Totaal in strijd met!
Ik geef Mirthe (9maand en 2 dagen) ook nog steeds bv en hier zeggen ze dat dat heel erg goed is en knap. Ik wil het een jaar volhouden en dan vind ik het persoonlijk wel klaar...maar moeders die het langer willen geven heb ik niets op tegen. Het is een heel fijn intiem moment en nog goed ook....dus waarom stoppen.
Nou laat die vrouw maar lekker kletsen (persoonlijk zou ik zelf een klacht ergens neer leggen) en ga gewoon door en geniet!

hai,

Bedankt voor jullie positieve reacties. Ik ga zeker proberen tot een jaar.
Of als ze eerder loopt stop ik dan (zeg ik nu).

Weet je wat het maffe is......ze is zelf zwanger van de 2e???
Misschien jaloers ofzo,misschien lukte het bij haar niet (of niet zolang)

gr diana

Hoi
Echt stom ja dat ze zo'n opmerking maken!! Ze moeten je een compliment geven.   Ik geef Mark (9 1/2 maand) ook nog bv, en vind zelf ook dat het nog goed gaat.   Hij krijgt nog maar 2x per dag, dus valt best mee.    Ik zou als ik je was gewoon doorgaan tot dat je zelf vind dat het goed is, en laat hun maar lekker praten.  
Groetjes Liesbeth.

Het consternatiebureau is inderdaad vreemd en borstvoedingsmoederonvriendelijk (mooi scrabblewoord, hè?).

Ben dinsdag geweest. Wieteke woog 9860 gram  en was 71,5 cm lang (bijna 8 maand). Nu vond de WVK dat ik Wieteke ander drinken moest gaan geven, zodat de borstvoedingsproductie minder zou worden. Dit terwijl het borstvoedingscentrum mij heeft aangegeven dat 9 maanden lang borstvoeding de hoofdvoeding is en de rest bijvoeding. Ik geef nog steeds volledig op verzoek en Wieteke drinkt als een tierelier... Lekker joh!!!

Ik trek me dus lekker niks aan van het CB en ga er ook alleen heen om te wegen en te meten en natuurlijk voor de prikken, maar dat hoeft pas weer bij 11 maanden, gelukkig.

Groeten,
Geeske mv Wieteke.

Ik ben begin mei geweest. Ze vroegen wat Marly nu at en dronk. Toen ik zei dat ze nog zeker zo'n 5 keer bij mij drinkt en de rest à la Rapley ging was het gelijk goed. Hier dus echt geen probleem, gelukkig. En als was het volgens hun toch niet goed, dan hadden zij een probleem, want ik ga het toch niet anders doen!
Geeske, wat raar dat jou aanbevolen werd ander drinken te geven zodat de produktie minder wordt... waarom zou dat dan moeten??? BV is toch prima drinken??!!

Ik zou zeggen: voedt lekker door!!
Groetjes!!

Wij  voeden ook via de Rapley-methode (gaat goed)  en ik peins er dan ook nog niet over om mijn BV af te bouwen. Wieteke drinkt 5 à 6 keer per dag (lees ook: nacht) aan de borst.

Groeten,
Geeske mv Wieteke.

Hoi. Ik vind het knap dat je nog bv geeft. Zou willen dat ik ook nog door had kunnengaan, maar ben nu zwanger van de 2e ( 16 weken en  2 dgn). heb 6 maanden volledig gegeven en tot 7,5 maand gedeeltelijk, ben toen af gaan bouwen, had bijna niets meer, en mijn zoontje vond het ook niet meer zo lekker...volgens verloskundige komt dat door de hormonen, die ervoor zorgen dat je borsten geen 9 maanden lang 'lekken' en dat die hormonen er ook voor zorgen dat de melk anders smaakt. Ben overigens best trots op mezelf, had vroeger nooit gedacht ooit bv te geven, omdat ik nogal preuts ben. Maar als het om je kind gaat, wil je die toch het beste geven, toch? Jammer dat het niet langer heeft mogen duren, maar ons tweede kindje ga ik ook proberen bv te geven, en hopelijk krijgt die het langer.....als het lukt. Ik trek me meestal ook teveel aan van wat andere zeggen en denken. (wat ik denk dat zij kunnen denken..) stom he?
Nou, ik zou verder zeggen, ga lekker door met de BV. Het is jouw lijf, jouw kind...
succes. groetjes, Mariëlle

Terug
Bovenaan