Jaaah! zindelijk (ook 's nachts)

Dacht er deze week maar eens mee te beginnen, maar vorige week stond het potje buiten voor d'r oudere broer (zodat die niet nat door het huis heen zou moeten) en doet ze er toevallig een poep op zeg. Ze schrok, maar ik kon het met veel prijzen om laten slaan naar trotsigheid.
Die dagen erna ook potje maar laten staan en woensdag was ze zindelijk!

Daar bleef het echter niet bij. Donderdagochtend haalde ik onze tante helemaal droog uit bed!!! Nadat ze heel de donderdag ook droog was gebleven en alles netjes op het potje deed kwam ze vrijdag weer droog uit bed. Ook deed ze vrijdag voor het eerst een plas op de wc. Nu alleen nog een poepie op de wc en we hebben alles gehad.

Ik ben zo vreselijk trots op mijn meisie. Die ligt dus al een aantal dagen zonder luier in bed, en we maken d'r ook niet wakker 's avonds. Nu mijn zoon nog. Die wordt iedere avond nog even gelicht (hij is ruim 3,5 jr, dus ik heb nog geen haast).

Wou het even laten weten.
Gr Liesje

welkom bij de mama s van de zindelijke kindjes...nicky is zoals ik eerder heb ook al helmaal zindelijk...heerlijk he.in de nacht is ze ook droog..soms denk ik ;is ze nu zo snel of niet..dochter van een kennis wordt in aug.4 en gaat de dag erna naar de kleuterschool,maar is nog niet zindelijk..en nickyis 2 jaar en 4 maanden en is gewoon al zindelijk ..maar goed..super van je meissie..

liefs,karin

Nou eh.... jullie meisjes zijn zéker vroeg zindelijk, hoor, ga daar maar van uit! Heerlijk, geen luiers meer! Wat goed zeg! Lekker trots zijn!!

Lekker hoor dat jullie kinderen al zindelijk zijn. Al vond ik bij Emma dat dan wel weer een stuk klein zijn afgesloten wordt.
Renske blijft hangen in het af en toe naar de wc gaan per dag en dat al maanden. Ik ben het weer aan het proberen, maar tot nu toe niet met het gewenste resultaat. En ze kan het wel, ze is al maanden elke nacht droog.
Het komt vanzelf wel, ik probeer het gewoon iedere keer weer, lukt het niet dan stop ik er een tijdje mee en probeer het na een aantal weken weer.

Knap hoor! Hier begint het plassen op het potje te komen. Op de vaste momenten gaat ze er op zitten en soms komt er dan ook een plas.
Wel is ze 's ochtends ook altijd droog, dit in tegenstelling tot Tijn (sept 4 jaar) die vaak alles nog nat heeft 's ochtends grrrrrrr

Liefs Danielle

heyhey

wat knap van je meissie!

nathalia is overdags wel zindelijk sinds van de week, maar snachts nog niet. heb elke ochtend een hele volle luier in mn handen hahaha.
maar overdags gaat het echt super! ze is zelf ook echt apetrots als ze een "plassie" heb gedaan, zoals nathalia dat dan zelf roept.
vrijdag hebben we allemaal onderbroekjes e hempjes gekocht voor haar. ze mocht ze zelf uitzoeken, omdat ze al zo'n grote meid is. oh oh oh wat was ze trots zeg!

gelijk even een vraagje:

hoe doen jullie dat als je weg gaat?? (bv boodschappen doen)
ik doe nathalia dan toch maar een luier om
maar das niet echt de bedoeling lijkt me.

liefs, do

Do, toen Emma net zindelijk was gingen we een hele dag weg, naar de dierentuin. Toen heb ik haar een luierbroekje gegeven en gezegd dat ze het op tijd moest zeggen, zodat we een wc konden zoeken. Ze is toen de hele dag droog gebleven. En een paar weken later gingen we naar de Efteling, weer een luierbroekje, weer heel de dag droog. Toen ben ik gestopt met de luierbroekjes.
Met boodschappendoen zette ik ze van te voren op de wc. En ik nam meestal een tas mee met droge kleding. In het begin vond ik het een heel onzeker gevoel, maar je merkt vanzelf of het goed gaat!

Terug
Bovenaan