<p>Hoii,</p><p>Ik weet echt even niet wat ik moet doen. Hebben vanmiddag een voortgangsgesprek gehad van ons zoontje van 5 jaar.</p><p>Ze willen hem eigenlijk een jaar laten kleuteren omdat zijn concentratie nog niet voldoende is, moeilijk vind om op zn buurt te wachten en soms heel erg boos of verdrietig kan worden als het niet gaat zoals hij wilt.</p><p>Qua rekenen loopt hij voor op de rest en met taal gewoon op niveau.</p><p>Nu willen ze hem eigenlijk op zijn gedrag nog een keer groep 2 over laten doen, maar met rekenen op groep 3 laten werken. En vanaf januari zijn taal ook.</p><p>Eigenlijk zijn ze hier al mee bezig vanaf groep 1 met extra laten kleuteren en ergens zegt mijn gevoel ook dat ze bij hem alles onder de loep leggen, namelijk al meerdere keren gehad dat het negatieve breed wordt uitgemeten en positieve aan de kant.</p><p>Wij denken zelf dat het voor zijn gedrag juist niet ten goede gaat doen om jaar extra te laten kleuteren. Hij is er zelf ook beetje verdrietig onder dat hij voor nu niet naar groep 3 mag.</p><p>Hij zit op een montessorischool.</p><p>War denken jullie. Is een jaar extra kleuteren beter?</p><p> </p><p> </p>