Jaja: het bevallingstopic?!

lieve jinny

nou ja dan maar een ks hoor, als jij en je kindjes het maar goed maken toch? datis het belangrijkste hoor!!!

ik mag gewoon bevallen net als bij me oudste die tweeling die ik erna kreeg kwamen er na een dag bevallen niet uit dus dat werdt een ks, nu mag ik als alles goed gaat gewoon bevallen maar ja ik zie het allmaaal wel,, heel stom maar ik zie er best tegen op eigenlijk,, mijn gewone   bevalling is ruim 13 jaar geleden en die ks 9 jaar dus heb geenidee hoe dat allemaal nu gaat ze zeggen dus hoe meer kinderen hoe makkelijker maar ja geloof daar ook niet zo in pfff
nou ja ik zie het zo 1 dag werk en dan moet jhet er wel zijn he hahahhah

liefs cora

Hallo

ik kijk ook naar de bevaling uit, alleen weet ik niet waneer zou het zijn.
Onze dochter is 6 wekent te vroeg gebooren en ze denken dat het komt door mijn medicijnen en die slik ik nu weer. Ik was al 2 keer in ziekenhuis met weeen maar die zijn gelukkig van zelf wegezakt. Ik moet wel nu rustig aan doen dat de weeen niet weer komen, het is nog best vroeg, ben vandaag 32w en 1d.

Mijn vorige bevaling is meegevalen. Woensdag s'avond kreeg ik heel erg rugpijn en heb ook overgegeven en dacht dat het een buikgrip was en was gaan slapen. Om uur of 1 is mijn vroegtwatergebrooken en ik heb gezien dat de kleine in de water heeft gepoept dus meteen naar zieknhuis gegaan. De kleine deed het goed, ik heb een infus gekreegen om de weeen versnelen.Om 8 uur 'sochtends had ik nog steed maar 2 cm en de pijn was al best groot, na overleg met gynekoloog kreeg ik om 10 uur rugnprik ( voelde bijna niks van de prik)omdat ik heel veel pijn had en de baarmoeder ging niet open ( nog niet rijp genoeg zij de gynekoloog), toen lekker geslapen tot 14 uur, dat was wel lekker ff bijkomen. Om 18 uur kon ik gaan persen en 5 min laater was onze dochter er. Geen schuurtje   of knip.
Dus als het aan mij ligt kom maar op met de bevaling. Ik weet dat iedere bevaling anders is maar de gevoel om je baby mogen vasthouden doet je alle pijn weer vergeten.

Suc6 met de laatste weeken
Groetjes Boontje

Jaja de bevallingen komen dichterbij! Spannend allemaal!

Vorige week heb ik een blaasonderzoek gehad omdat ik steeds klachten en symptomen heb van een blaasonsteking, het enige wat er aan ontbreekt zijn de bacterien, erg raar dus. Nu deed dat onderzoek zo'n pijn dat ik weer helemaal wist hoe zeer de bevalling deed en nu ben ik er toch wel een beetje bang voor! Gelukkig begin ik deze pijn ook weer een beetje te vergeten, maar ik zie er toch meer tegenop dan eerst. De bevalling van mijn dochter was niet echt geweldig, ik ben geprimed en bleef  lang (2 dagen) hangen op 2 cm en na het breken van de vliezen was ze er binnen 1,5 uur!!! Dus een echte stortbevalling. Er echt tegen opzien doe ik niet, maar ik maak me er wel een beetje zenuwachtig om. De 2e gaat altijd makkelijker zeggen ze, maar de 1e was niet natuurlijk, dus ik weet ook totaal niet wat ik kan verwachten.

groetjes Marjanne

Hallo,

Nou hier iemand die dr wel tegen opziet hoor....niet zozeer
tegen een knip of iets dergelijks maar wel dat het te lang gaat duren allemaal...
Een bevalling van 2 dagen ofzo...pfff en maar pijn hebben.
Ik beval in het zhuis, dat vind ik zelf wel een geruststellende gedachte
kan dan altijd een beroep doen op pijnbestrijding....  erg he? ik weet het
maar ben nou eenmaal erg kleinzerig....
Ach we zullen zien...de laatste loodjes..nog 8 wkn.....

groetjes Jo

Okee, 'vaginaal hematoom' en 'geprimed' worden, zeggen mij dus helemaal niets en van google word ik ook niet veel wijzer, dus ladies, kom maar op met al die betekenissen!!!

hey,

ik wil niet in de rede vallen maar primen weet ik ook niet maar een hematoon in een blauwe plek als ik me niet vergis. Een gezwollen blauwe plek beter gezegt...... Mocht ik het verkeerd hebben dan hoor ik het wel!!

Ik kijk met gemengde gevoelens tegen de bevalling aan. Het is de 1e dus ik weet niet goed wat me te wachten staat. Dat maakt me van de ene kant onbezorgt maar van de andere kant ook bezorgd. Echt gemengd dus. Ik ben wel heel nuchter en van mening dat het er niet zo lekker uit gaat als het erin gegaan is.... (oeps  hihihi) En het zal er echt uit moeten.... En ik heb ook best wel wat voor over om straks eindelijk te zien wat er nu al die maanden in me heeft zitten bewegen! Maar van de andere kant zie ik wel op tegen de pijn, en tegen de tijd. Moet er niet aan denken om dagen rond te moeten lopen. En ik loop ook nog het risico op een inleiding, omdat de baby zo groot is... Dat lijkt me niets dus ik hoop maar dat de baby vanzelf wat eerder gaat komen!!!

Succes allemaal he!!

liefs gridje

Primen is een pre-stadium van inleiden, het wordt nog niet in alle ziekenhuizen gebruikt, want het zit nog in de onderzoeksfase.  
Er worden capsules net achter de baarmoedrmond ingebracht (als je dus nog geen onstluiting hebt niet erg prettig). Deze capsules hebben de functie de baarmoedermond te rijpen en de weeen op gang te helpen. Het  zijn trouwens maagcapsules!!??!!
Maar goed, het is dus de bedoeling dat die  de baarmoedermond rijpen. Als dat gebeurt kan er later ingeleid worden, want dat kan als ik het goed heb begrepen alleen met een opgetrokken baarmoedermond?
Ik reageerde eerst niet op die capsules, je krijgt ze 3x per dag maar na 2 dagen kwamen er dan heel langzaam weeen. Ze gingen er net zo lang mee door totdat de weeen vanzelf goed zouden opkomen, of anders  de volgende dag totaan de inleiding. Bij mij was dus het geval dat die stof zich op had gestapeld en dat schijnt bij veel vrouwen te gebeuren. En dan krijg je dus zoiets als een explosie aan weeen. Maar ze waren er vorig jaar dus nog mee aan het experimenteren als het ware, dus ik weet niet hoe het er nu mee staat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is

Liefs Marjanne

Hoi,

Ik hoop van harte dat ik deze keer thuis kan bevallen. Toch vind ik dat ook wel weer spannend. Wanneer bel ik de vk? De laatste 2 bevallingen zijn ingeleid bij mij vanwege een te hoge bloeddruk. Die daarvoor was spontaan thuis. Een relaxte, gezellige bevalling. Ik was toen 11 dagen over tijd. De dag ervoor was ik bij de vk. geweest, en kreeg ik een verwijzing mee voor de gyn. om een ctg enzo. Daar zou ik dan de dag dat ik bevallen ben naar toe moeten. Belt om 9 uur mijn schoonmoeder, hoe het gisteren bij de vk. was en hoe het verder zou gaan. Mijn man had haar aan de telefoon. De vk. en ik konden bijna niet meer van het lachen. Ik had zo ongeveer volledige ontsluiting, dus de vk. begon te seinen dat hij af moest breken en 5 min. later was onze dochter er. Nog weer 20 min. later heeft hij maar weer gebeld dat we een dochter hadden. Dat konden ze toch even niet geloven.......... Je zei net nog dat...... Ja maar u vroeg wat de vk. gisteren gezegd had en dat heb ik verteld.   Dat was wel leuk.
De 2e bevalling was ook een inleiding wegens te hoge bloeddruk en de 1e was thuis.
Op de een of andere manier  vergeet ik alles , en het begin vind ik altijd erg meevallen. Als ik eenmaal bezig ben en de 5 à 6 cm gepasseerd ben weet ik wel weer dat het toch niet zo leuk is. Dan mopper ik dat het bij de vorige bevallingen echt zo erg niet was, maar mijn man heeft dat beter onthouden en spreekt me dan weer moed in. En dan weet ik het ook wel weer.
Ik hoop nu dus op thuis, omdat je dan nog wat meer je eigen gang kan gaan. Ik ben 3x ingeleid, dan lig je zo 'vast' vind ik. Zelf heb je dan infuus, de baby heeft iets op zijn hoofd waarmee ze de hartslag kunnen meten en je hebt nog een band om je buik om de weeën te registreren. (bij mij werkt dat alleen niet) Verder hant bij mij de heftigheid van de bevalling meer af van het geslacht als van wel of niet inleiden. De bevallingen van de jongens zijn kort en heftig, die van de meiden, rustig en daardoor wat langer.
We wachten af. Ik ben nu weer zo ver dat ik niet meer zo tegen de bevalling op zie. De 1e drie maanden van de zwangerschap ben ik er zo mee bezig of het wel goed gaat dat ik over de bevalling niet nadenk, de maanden daarna kan het me gewelidig aanvliegen en tegen de tijd dat ik de 8 mnd. nader word ik zo nieuwsgierig dat ik wel weer 'zin' krijg in de bevalling, nou ja, meer in de momenten erna.

Beetje lang verhaal, geloof ik,
groetjes,
Francien

Terug
Bovenaan