A
Anoniem
Guest
hallo allemaal,
ik zal het even uitleggen!
mijn schoonzusje heeft een zoontje die is in juli net 2 geworden!
maar nou is hij sinds jasmijn geboren is, echt verschrikkelijk jaloers!
elke keer als we met de familie samen zijn mogen andere familieleden geen aandacht geven aan Jasmijn!
dan wordt hij boos, gaat slaan, schreeuwen en met dingen gooien enz!
hij pakt de familie bij de hand om ze vervolgens bij Jasmijn weg te trekken!
nou kreeg hij voor Jasmijn haar komst natuurlijk alle aandacht! zelfs zoveel aandacht dat mijn neefje zichzelf niet weet te vermaken en de volwassen mogen eigelijk niet met elkaar praten want dan gaat hij ook schreeuwen!
maar nu heb ik het idee dat we het jaloers gedrag wat verkeerd aanpakken:
zoals eergister waren mijn vriend en ik met Jasmijn bij mijn schoonmoeder op bezoek! mijn schoonzusje was er ook met haar kindje!
we zijn amper binnen en hij moet al van alles doen met Jasmijn:
bijvoorbeeld:
- vind je jasmijn ook lief?- NEE is zijn antwoord
- geef Jasmijn maar handje!- NEE is zijn antwoord
- geef Jasmijn maar speeltje!- NEE is zijn antwoord
- wij vinden Jasmijn wel lief, kijk maar maar jij bent ook lief!- NEE is zijn antwoord
en ga zo maar door! en dit allemaal direct bij binnekomst en steeds maar door zolang we samen zijn
hij krijgt dus steeds opdrachten die hij moet doen betrekking tot Jasmijn.
hij doet dan alleen maar boos, en gooit met Jasmijn haar speeltjes!
dit doen vooral mijn schoonmoeder en schoonzusje!
ik heb het idee dat het op deze manier alleen maar gevoed wordt en zijn negatieve gdrag beloont word!
wat vinden jullie? hoe pak je dit het beste aan? is het goed hoe mijn schoonmoeder en schoonzusje het aanpakken?
volgens mij forceer je het zo alleen maar!
ik had gelezen dat jaloers gedrag dat dat genegeert moet worden en positief gedrag beloont! ik heb het idee dat je moet afwachten totdat hij zelf iets doet (positief bij Jasmijn)
en dat we met zijn allen moeten doen of het de normaaalste zaak van de wereld is dat Jasmijn er nu ook is want dat is het eigelijk ook!
graag jullie tips en adviesen!!
liefs Wilma en Jasmijn 27 weken oud
ik zal het even uitleggen!
mijn schoonzusje heeft een zoontje die is in juli net 2 geworden!
maar nou is hij sinds jasmijn geboren is, echt verschrikkelijk jaloers!
elke keer als we met de familie samen zijn mogen andere familieleden geen aandacht geven aan Jasmijn!
dan wordt hij boos, gaat slaan, schreeuwen en met dingen gooien enz!
hij pakt de familie bij de hand om ze vervolgens bij Jasmijn weg te trekken!
nou kreeg hij voor Jasmijn haar komst natuurlijk alle aandacht! zelfs zoveel aandacht dat mijn neefje zichzelf niet weet te vermaken en de volwassen mogen eigelijk niet met elkaar praten want dan gaat hij ook schreeuwen!
maar nu heb ik het idee dat we het jaloers gedrag wat verkeerd aanpakken:
zoals eergister waren mijn vriend en ik met Jasmijn bij mijn schoonmoeder op bezoek! mijn schoonzusje was er ook met haar kindje!
we zijn amper binnen en hij moet al van alles doen met Jasmijn:
bijvoorbeeld:
- vind je jasmijn ook lief?- NEE is zijn antwoord
- geef Jasmijn maar handje!- NEE is zijn antwoord
- geef Jasmijn maar speeltje!- NEE is zijn antwoord
- wij vinden Jasmijn wel lief, kijk maar maar jij bent ook lief!- NEE is zijn antwoord
en ga zo maar door! en dit allemaal direct bij binnekomst en steeds maar door zolang we samen zijn
hij krijgt dus steeds opdrachten die hij moet doen betrekking tot Jasmijn.
hij doet dan alleen maar boos, en gooit met Jasmijn haar speeltjes!
dit doen vooral mijn schoonmoeder en schoonzusje!
ik heb het idee dat het op deze manier alleen maar gevoed wordt en zijn negatieve gdrag beloont word!
wat vinden jullie? hoe pak je dit het beste aan? is het goed hoe mijn schoonmoeder en schoonzusje het aanpakken?
volgens mij forceer je het zo alleen maar!
ik had gelezen dat jaloers gedrag dat dat genegeert moet worden en positief gedrag beloont! ik heb het idee dat je moet afwachten totdat hij zelf iets doet (positief bij Jasmijn)
en dat we met zijn allen moeten doen of het de normaaalste zaak van de wereld is dat Jasmijn er nu ook is want dat is het eigelijk ook!
graag jullie tips en adviesen!!
liefs Wilma en Jasmijn 27 weken oud