Jaloers gedrag...hoe pakken wij dit het beste aan??...HELP

Hallo,

Ik heb je verhaal gelezen en een ding valt me heel erg op. Dat knaapje is uiteraard altijd de kleinste geweest en nu is er iemand bijgekomen die kleiner is en alle aandacht krijgt, die hij eerst had.
Op zich is je aanpak niet slecht maar ik denk dat het nog te vroeg is om hem opdrachten te geven die betrekking op Jasmijn hebben. Hij moet eerst inzien dat hij de Grote Jongen is. Wellicht is het een idee om dat te gaan benadrukken. Ik bedoel daar mee, zorg dat hij dingen doet waarmee hij het gevoel krijgt dat alleen Grote Jongens dat kunnen. Misschien alleen met de aanwezige mannen naar buiten om even te voetballen. Op dat moment heeft hij ook de aandacht die hij graag wilt en hij doet "echte mannen/jongens dingen. De aanwezige vrouwen kunnen dan lekker tutten met Jasmijn. Zo kun je dan op een gegeven moment met Jasmijn in de wandelwagen gaan kijken bij het voetballen en die knul aan gaan moedigen. Zo leert hij dat jullie ook naar hem komen kijken.
Dit is maar een vizie, zoals ik hem zien. Maar ik bekijk het vanuit het gevoel wat dat knaapje uitstraald door zijn gedrag.

Suc6.

Groetjes Annemiek

Hij is gewent om alleen alle aandacht te krijgen voor de geboorte van Jasmijn. het is goed dat jullie hem na de geboorte van Jasmijn veel aandacht gegeven. Dat hebben jullie goed gedaan. Je moet uiteraard voorkomen dat een ouder kind zich buitengesloten voelt.  Maar nu  heeft hij door, dat hij door negatief  te reageren op Jasmijn,  jullie ( vooral schoonzus en oma) aandacht krijgt. Hij wordt keer op keer beloond, dus waarom zou hij met dit gedrag stoppen. Het levert hem veel op.
Wat je zelf al voorsteld lijkt mij de beste taktiek. Negatief gedrag negeren en elk klein positief dingetje de hemel in prijzen. Mioet je nog wel met de hele familie op een lijn zien te komen..........Succes.

Anne ( leerkracht moeilijk opvoedbare kinderen)

ja idd...lastige situatie!

het is alleen zo dat dit kereltje altijd al verschrikkelijk de aandacht op eiste! tot vervelends aan toe. dat was al ruim voor Jasmijn haar komst zo! dit wordt vooral gedaan door schoonmoeder en moeder!! dus als 1 van die twee dus aandacht aan Jasmijn geeft is hij dus boos!!
niet als anderen zoals ik of mijn vriend of andere familieleden dat doen! ik had daarom ook het idee dat hun het verkeerd aanpakte om het jaloerse gedrag ''aan te pakken''.

vandaar deze topic!

hij is heel erg verwent, door oma en moeder. hij kan zich ook absoluut niet zelf vermaken! als oma of moeder de aandacht naar iemand anders heeft dan hem, wordt hij super irritant! het is ook niet alleen naar Jasmijn toe!

ach eigelijk is het ook niet aan mij om hier een oplossing voor te zoekne, ik hoop alleen dat mijn dochter hier in de toekomst de dupe van wordt!

het is juist mijn neefje om de aandacht van oma en moeder te doen! snappen jullie??

als oma of moeder bijvoorbeeld met iemand anders even praten, wordt hij al super vervelend! het gaat dus ook puur om die twee vrouwen, moeten die twee vrouwen maar met hem voetballen hihihihih!!

mijn vriend en ik zijn ook van mening, dat dit kereltje vanaf het begin af aan dat hij geboren is veel te veel aandacht heeft gekregen!
als we met zijn allen samen zijn, dan draait de hele middag om het neefje, een normaal volwassen gesprek wordt er niet meer gevoerd. dat jongetje moet en zal aandacht krijgen. en dat doet mijn neefje niet alleen, vooral oma kan hem niet met rust laten!

latsig he! en dan overdrijf ik nog niet eens hahahah

een erg lastig jongetje he als je zo leest!

liefs wilma

quote: wilmataekema reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2007 21:13:17'));

ja idd...lastige situatie!

het is alleen zo dat dit kereltje altijd al verschrikkelijk de aandacht op eiste! tot vervelends aan toe. dat was al ruim voor Jasmijn haar komst zo! dit wordt vooral gedaan door schoonmoeder en moeder!! dus als 1 van die twee dus aandacht aan Jasmijn geeft is hij dus boos!!
niet als anderen zoals ik of mijn vriend of andere familieleden dat doen! ik had daarom ook het idee dat hun het verkeerd aanpakte om het jaloerse gedrag ''aan te pakken''.

vandaar deze topic!

hij is heel erg verwent, door oma en moeder. hij kan zich ook absoluut niet zelf vermaken! als oma of moeder de aandacht naar iemand anders heeft dan hem, wordt hij super irritant! het is ook niet alleen naar Jasmijn toe!

ach eigelijk is het ook niet aan mij om hier een oplossing voor te zoekne, ik hoop alleen dat mijn dochter hier in de toekomst de dupe van wordt!

het is juist mijn neefje om de aandacht van oma en moeder te doen! snappen jullie??

als oma of moeder bijvoorbeeld met iemand anders even praten, wordt hij al super vervelend! het gaat dus ook puur om die twee vrouwen, moeten die twee vrouwen maar met hem voetballen hihihihih!!

mijn vriend en ik zijn ook van mening, dat dit kereltje vanaf het begin af aan dat hij geboren is veel te veel aandacht heeft gekregen!
als we met zijn allen samen zijn, dan draait de hele middag om het neefje, een normaal volwassen gesprek wordt er niet meer gevoerd. dat jongetje moet en zal aandacht krijgen. en dat doet mijn neefje niet alleen, vooral oma kan hem niet met rust laten!

latsig he! en dan overdrijf ik nog niet eens hahahah

een erg lastig jongetje he als je zo leest!

liefs wilma

oeps even correctie...ik hoop dat in de toekomst niet dat mijn dochter daar de dupe van wordt!

Terug
Bovenaan