jaloers op eigen partner?

Hallo,

Onze dochter Anouk is inmiddels 9 maanden oud. Wat waren we gelukkig met haar geboorte en wat ben ik nu nog steeds dolgelukkig. ik zou een leven zonder haar niet meer kunnen voorstellen. Ik denk dat dit voor alle moeders hier wel geldt. Nu ben ik logischerwijs na haar geboorte minder gaan werken. In plaats van 40 uur werken ben ik 24 uur gaan werken. Mijn man is 1 dag in de week thuis bij haar, mijn moeder past 1 dag op en onze buurvrouw ook 1 dag. Perfect geregeld dus! Het probleem is alleen dat ik het gevoel heb dat ik stil sta! Ik had een prima baan als bewindvoerder maar heb er toch (bewust) voor gekozen om een lichtere functie op te pakken met iets minder stress. Ben altijd erg ambitieus geweest en kon via het werk wel cursussen en opleidingen volgen. Nu is dat gewoon een stuk moelijker in te plannen aangezien we een kleine hebben. Nu steekt het me heel erg dat mijn partner wel "door kan gaan" met zijn leven en ik niet. Mijn partner volgt namelijk een (zware) studie, probeert 2x in de week te sporten en leeft verder zijn leven zoals hij altijd deed. ik echter kan geen studie meer volgen want heb daar gewoon geen tijd voor. Sporten? Ik heb totaal geen puf om 's avonds na een dag werken mijn sportoutfit aan te doen en nog ff te gaan sporten. En na een dag thuis met mijn dochter te zijn geweest ben ik eerlijk gezegd ook bekaf. Ik vind dat er voor de vrouw gewoon heel veel verandert zodra er een kindje wordt geboren. Voor de man echter verandert er niet zoveel! Ja hij heeft een extra persoon om lekker mee te knuffelen! Maar de zorg komt toch 9 van de 10 keer aan op de moeder. Doe ik iets verkeerd of hebben meer moeders het gevoel dat zij stil zijn blijven staan? En wat zou ik hieraan kunnen veranderen? op deze manier komen mijn man en ik elke keer in de clinch omdat ik gewoon jaloers ben op zijn lifestyle!
 
Hoi Misty,

Ik kan me voorstellen dat je het best mist. Wij hebben het iets anders gedaan. Ik werk 4 dagen (36 uur, dus 4*9). Mijn man is ook vier dagen gaan werken. Ik heb ook een goede baan, waarin korter werken en toch hetzelfde werk blijven doen, haast niet mogelijk is. Ik vind het voor mezelf ook belangrijk om 'op niveau' bezig te blijven. Wij hebben daar goede afspraken over gemaakt. Mijn ouders passen ook allebei een dag op, dus onze zoon gaat nog één dag naar het kdv. Daar vindt hij het geweldig. Mijn werk is ook wel zo flexibel dat ik zowel 's morgens als 's avonds nog lekker met hem kan teuten.

Mijn vriend probeert ook nog zoveel mogelijk zijn  'oude' leven vast te houden. Maar ik heb ook mijn avond in de week dat ik wat leuks ga doen met vriendinnen en zo wisselen we het een beetje af.
Ik zou je toch aanraden om eens samen te kijken wat voor jullie de mogelijkheden zijn. Ik kan me echt in je gevoel vinden, dat je iets mist. En dat heeft niets met de liefde voor je kindje te maken. Er zijn vast mensen die er anders over denken, maar je moet kijken wat goed is voor jou. En dus voor jullie.
Succes!
 
Het lijkt me niet goed dat je dat gevoel hebt. Dan is jullie taakverdeling/zorgverdeling niet in ballans. Het enige wat je dus dan te doen staat: praat er over met je man en maak afspraken. En waarom zou de vrouw altijd veel moeten veranderen? Zo gaat het wel vaak, omdat mannen meestal makkelijk zijn maar vrouwen ook te veel naar zich toetrekken.
Wel heel goed van je man dat hij ook 1 dag in de week voor haar zorgt! Dat doen nog niet veel mannen hoor!
Succes!
 
hai,

Wat ben ik blij met jou berichtje, ik voelde me echt zooooo slecht, ik werk ook 4 dagen en mopper behoorlijk veel, bovenal zijn wij ook heeeeel blij met onze dochter, maar...het is inderdaad erg 'zwaar' je huis,je boodschappen, je vrienden en familie, je sport je werk enz enz enz. Het ging me allemaal makkelijk af in het begin maar ook ik vind het erg moeilijk op het moment (ze is nu  6 maanden), die mannen hebben het inderdaad erg makkelijk (of  IK denk te moelijk en moet ik gewoon dingen laten schieten en niet te veel willen) wij regelen natuurlijk bijna alles, die mannen hoeven niet te denken wat er allemaal in die tas moet zitten als we  die kleine  wegbrengen...ben toch bang dat ik iets verkeerds doe, ik probeer er wel over te praten en dan gaat het even goed, maar uiteindelijk vallen we toch weer in het oude patroon, dat ik heeeeeeeel veel doe!! Nou maakt mijn man me zoaf en toe wel blij met een weekend voor zn tweetjes en dat doet alweer heel veel goed (is toch ook wel weer belangrijk om wat samen zo af en toe te doen) ik hoop echt dat ik wat makkelijker wordt, ik zie wel dat dat niet zo 123 gaat...we houden het waarschijnlijk ook bij 1 kindje dus, moet ik eigenlijk gewoon genieten van onze kleine...ik vind het ook zoooo moeilijk om alles een plekje te geven, ik wil echt ALLES maar dat gaat gewoon niet. Toch denk ik dat ik volgend jaar iets minder ga werken, teneerste omdat ik dan een leukere moeder ben, vind nu dat ik te veel wil en teveel doe, ik kan ook niet fultime moeder zijn(respect voor de moeders die dat wel kunnen) maar ik zou echt gillend gek worden,ik wil en moeder zijn en werken, dus moet ik toch een beslising nemen. Zoals je ziet niet een oplossing, maar wel iemand met hetzelfde "probleem', zover je het een probleem kan noemen....toch ben ik erg blij met je berichtje, zodat ik weet dat ik niet alleen ben die zo denkt...voor die mannen verandert er dus niet veel..moet wel zeggen dat we om de week koken, ene week hij andere week ik maar....als ik dan ga koken, doe ik ook nog die kleine eten geven en in bad die avond, en andersom is dat dan weer niet zo dat bedoel ik dus met dat ''oude' patroon... suc6 ermee..ik lees graag de ander berichtjes van de moeders....
 
Hallo medemoeders. Wat fijn om te lezen dat ik hier niet de enige ben. Ik voelde me inderdaad ook al "slecht" over het feit dat je die gedachte allean al hebt. Heb er nog eens goed over na zitten denken en ik denk dat ik mook iets van een cusrus of opleiding via thuisstudie ga oppakken. Misschien geeft dat meer bevrediging. Wat betreft het niet juist verdelen van de taken: ja wat moet ik daar op zeggen. Zodra mijn man thuis komt van zijn werk gaat ie naar boven om te studeren. Na het eten hetzelfde verhaal. En in het weekend is het niet veel beter: van 's morgens tot 's avonds. Echter we hebben op de zondagmiddag een gezinsmiddag ingesteld: dan gaan we iets leuks doen met zijn drieen. Lekker naar het strand ofzo. Hij heeft dus verder naast zijn studie en werk weinig mogelijkheden om ook nog eens te helpen in het huishouden. Daar gaat het me ook niet echt om moet ik zeggen. De strekking van mijn verhaal was meer dat mijn leven zo drastisch is veranderd en zijn leven niet. Maar nogmaals het doet me al goed dat ik hier niet de enife ben. En ervaringen uitwisselen helpt absoluut. Miorgen lekker een dagje met mijn vriendin naar Breda om te winkelen. FF eruit!
 
quote: aggy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-10-2005 21:29:00'));


hai,

Wat ben ik blij met jou berichtje, ik voelde me echt zooooo slecht, ik werk ook 4 dagen en mopper behoorlijk veel, bovenal zijn wij ook heeeeel blij met onze dochter, maar...het is inderdaad erg 'zwaar' je huis,je boodschappen, je vrienden en familie, je sport je werk enz enz enz. Het ging me allemaal makkelijk af in het begin maar ook ik vind het erg moeilijk op het moment (ze is nu  6 maanden), die mannen hebben het inderdaad erg makkelijk (of  IK denk te moelijk en moet ik gewoon dingen laten schieten en niet te veel willen) wij regelen natuurlijk bijna alles, die mannen hoeven niet te denken wat er allemaal in die tas moet zitten als we  die kleine  wegbrengen...ben toch bang dat ik iets verkeerds doe, ik probeer er wel over te praten en dan gaat het even goed, maar uiteindelijk vallen we toch weer in het oude patroon, dat ik heeeeeeeel veel doe!! Nou maakt mijn man me zoaf en toe wel blij met een weekend voor zn tweetjes en dat doet alweer heel veel goed (is toch ook wel weer belangrijk om wat samen zo af en toe te doen) ik hoop echt dat ik wat makkelijker wordt, ik zie wel dat dat niet zo 123 gaat...we houden het waarschijnlijk ook bij 1 kindje dus, moet ik eigenlijk gewoon genieten van onze kleine...ik vind het ook zoooo moeilijk om alles een plekje te geven, ik wil echt ALLES maar dat gaat gewoon niet. Toch denk ik dat ik volgend jaar iets minder ga werken, teneerste omdat ik dan een leukere moeder ben, vind nu dat ik te veel wil en teveel doe, ik kan ook niet fultime moeder zijn(respect voor de moeders die dat wel kunnen) maar ik zou echt gillend gek worden,ik wil en moeder zijn en werken, dus moet ik toch een beslising nemen. Zoals je ziet niet een oplossing, maar wel iemand met hetzelfde "probleem', zover je het een probleem kan noemen....toch ben ik erg blij met je berichtje, zodat ik weet dat ik niet alleen ben die zo denkt...voor die mannen verandert er dus niet veel..moet wel zeggen dat we om de week koken, ene week hij andere week ik maar....als ik dan ga koken, doe ik ook nog die kleine eten geven en in bad die avond, en andersom is dat dan weer niet zo dat bedoel ik dus met dat ''oude' patroon... suc6 ermee..ik lees graag de ander berichtjes van de moeders....

Hoi

Misschien is het inderdaad rustiger als jij of je man één dag minder gaat werken.
Eén dag kan al heel veel schelen!
Maar één ding begrijp ik niet: waarom hoeven mannen niet na te denken over 'die tas' en over andere dingen??? Tuurlijk moeten ze dat wel! Tenminste, ík vind dat het móet.
Je werkt toch allebei, hebt sámen een kind, hebt sámen een huishouding.
Ik heb steeds vaker het idee als ik op dit forum berichten lees dat de meeste vrouwen het ook maar normaal vinden dat bijna alles op hun schouders terrecht komt.
Nu wil ik ons echt niet ophemelen, maar ik geloof dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik een man heb die echt met mijn de zorg én het huishouden deelt. Hij doet vanalles uit zich zelf, ook qua zorg voor onze kleine. Ik hoef nooit wat te zeggen. Ook is hij minder gaan werken. Ik werk drie dagen, hij vier (minder kon niet).
Tuurlijk zijn er banen waarbij je moeilijk partime kunt werken, maar het is wel opvallend dat dat altijd de mannen betreft... ik ben van mening dat er veel mannen zijn die niet eens willen, of zich er gewoon niet genoeg in verdiepen.

Maar, als je in een bepaald patroon zit (zoals je schrijft) is het natuurlijk ook niet gemakkelijk om daar uit te komen. Je man is zich er misschien ook niet bewust van, hij heeft het misschien ook niet van thuis meegekregen. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als jullie daar goeie afspraken over konden maken, en je er ook aan zou kunnen houden. En dat gaat nu eenmaal niet 123.
In iedergeval succes!
 
Hoewel mijn zoontje pas 12 weken is, klinkt je verhaal heel erg herkenbaar!
Ik heb voor zijn geboorte veel ingevallen op diverse groepen (ik werk met autistische kinderen) en dat gaat nu niet meer. Ik vond dat werk erg leuk om te doen omdat ik op zo veel verschillende plekken kwam en niet direct grote verantwoordelijkheid had. Ik had drie vaste plekken waar ik kwam. Nu werk ik om het weekend en heb ik twee middagen twee autistische jongens thuis. Voor de rest bestat mijn leven uit de verzorging van mijn zoon en het huishouden. Sporten kom ik idd ook niet aan toe.
Ik heb ergens gesolliciteerd wat op niets uitliep. Ik baal daar ook zo verschrikkelijk van. Mijn man zou Ruben dan ophalen van een kdv en ik 12 uur per week werken en dan om het weekend 18 uur. Het vervelende is gewoon dat ook mijn man (terwijl hij echt wel wilde) in de problemen kwam wat betreft eerder naar huis toe. Hij werkt bij klanten en zit op diverse plekken. Hij zou dan niet tot 6 uur kunnen werken en dat werd toch als iets vervelends ervaren.  Nu verdient hij lekker maar er wordt dan meteen van je geëist dat je altijd maar kan komen opdraven. En we merken nu ook dat het mijn carrière is of de zijne. Het schijnt werkelijk onmogelijk te zijn om beiden carrière te maken.  Ik ervaar mijn leven nu als behoorlijk leeg.  Ik kan geen voldoening halen uit het doen van boodschappen en het huishouden. Mijn zoon is geweldig en hem verzorgen vind ik erg leuk.  Maar ik blijf  op zoek naar iets anders want ik denk niet dat ik het zo jarenlang kan  volhouden!  
 
Terug
Bovenaan