jaloers

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik moet even het volgende van me afschrijven.
Heb net een potje zitten janken , tranen met tuiten, omdat ik net gebeld werd door mijn zus.
Ze vertelde dat mijn tante zwanger is. Dat waren ze net komen vertellen.
In december gestopt en zo onregelmatig ongi als wat, maar bingo. Ik moest me echt inhouden aan de telefoon en vrolijk blijven doen.
Ik gun het hun natuurlijk wel, maar tegelijkertijd kan ik het niet uitstaan.

Het ergste was nog dat mijn moeder op de achtergrond riep "en wie is de volgende?".
Dat deed echt zeer. Ze moest eens weten. Ik zou ook zo graag bij haar op de stoep staan om te vertellen dat ik zwanger ben.

Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik zo zou reageren. Mijn vriend heeft me getroost en zei dat onze tijd nog wel komt.
Het was net of alle frustraties van de afgelopen 8 maanden er ineens uitkwamen.

Nou, dat lucht op.

Groetjes,
Esprit

Kan het me goed voorstellen hoor meid. Als zelf een grote wens hebt is het soms best even slikken en moeilijk te verwerken als bij een ander die wens in   vervulling is gegaan en bij jullie nog niet. En dat doet niets af van het feit dat je het die ander heus wel gunt.
We zijn allemaal mensen met gevoelens, die moeten er soms gewoon even uit.

liefs Mosy

Ik begrijp helemaal hoe je je moet voelen.
En jouw tijd komt nog zeker wel, en dan krijg je natuurlijk het mooiste kindje van de hele familie!!! En daar kunnen zij dan mooi allemaal jaloers op zijn .
veel liefs,
kus bren

ik leef erg met je mee, doet toch zeer om zoiets te horen als je zelf zo graag zwanger wilt worden, ik weet er alles van, al ben je mischien toch ook blij voor diegene.
Bij mij om me heen lijkt iedereen ineens zwanger te worden behalve ik, terwijl ik toch al 8mnd weer bezig ben.... Maar men weet het in mijn omgeving ook niet alleen mijn zus en moeder verder houd ik het geheim, maar ik weet zeker hoe het dan voelt als je ineens om je heen hoort dat er dan weer iemand wel zwanger is. Ik ben nooit jaloers aangelegd geweest maar ben dit nu zelf ook. ik hoop dat het deze maand eindelijk eens raak is. en ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent.
Deze gevoelens heeft iedereen hoor, en ze kunnen ook echt geen kwaad! Het komt uiteindelijk allemaal goed!!!

Veel succes nog        !

Lieve esprit,

ik ken dat gevoel heel erg!
De zus van mijn man ( mijn schoonzusje) is in januari gestopt met de pil en wij (ik) heb sinds feb. mijn spiraaltje laten verwijderen.
Vorige week zondag kwamen ze vertellen dat zij zwanger was, zij van de eerste en wij voor mij de derde en voor mijn man de eerste ( mijn eerste man en vader van mijn kids is verongelukt). Ik vond dat helemaal niet leuk en was jaloers, mijn man vond het ook raar.
Mijn zwager zei dat hij'' zo'n goed zaad had''   dat vind ik al raar zeggen!!!!   Terwijl ze wel van ons wisten dat wij ook bezig zijn.
Maar nu denk ik... zij hebben, als alles goed mag gaan een kindje dat dan al weer wat ouder is en dan beginnen wij nog lekker!!! en is dat kleine van ons toch weer leuker!!!1

sterkte ermee en succes  
liefs Tamara

Hallo iedereen
het is de eerste keer dat ik hier inlog en direct herken ik jullie gevoelens. Ook  ik ben  reeds 8 maanden gestopt met de pil en wacht met ongeduld naar een positief resultaat. In mijn directe omgeving weet niemand dat we zwanger willen worden en is het soms moeilijk om te blijven lachen. Op mijn werk weten ze, door omstandigeheden, wel dat ik gestopt ben en sindsdien zijn er al 7! collega's zwanger. Elke keer als ik het 'blije' nieuws hoor, kom ik over mijn toeren thuis. Mijn vriend troost me dan wel en zegt dat onze keer ook wel komt, maar is dat zo? Ik voel me soms zo dicht bij een depressie zitten. Moest ik weten dat er over drie maand zeker een positief resultaat was, zou ik me nu niet wanhopig voelen, maar je weet dat niet zeker, he.

Ik hoop dat ik niet al te zeurderig overkom, maar het zit eventjes erg hoog.
Tot later

Meiden, bedankt voor jullie reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat anderen hetzelfde ervaren. Eind van deze week ben ik weer vruchtbaar, dus dan kunnen we er weer tegenaan !!!
Groetjes,
Esprit

Hallo meid,

Ik weet precies hoe je je voelt, Als of er met een mes in je rug word gestoken van warom hun wel en ook nog zo makkelijk en wij niet? Het is   ontzettend .......   maar probeer er niet te veel bij stil te staan, misschien zie je die tante wel niet zo veel en word je er ook niet zo vaak mee geconfronteerd.
Is het geen goed idee om het je naaste familie te vertellen???? dan weten ze dat ze dit soort op merkingen niet meer kunnen maken. Je moeder heel het niet zo bedoeld ze denk vast dat ze een grapje maakt en heeft geen fllauw idee dat ze hullie er ontzettend mee kwetst.
Wij hebben in het zelfde schuitje gezeten, we hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we snel aan kinderen wilde beginnen als we getrouwd waren, en nu bijna een jaar later verwachten mensen dat je zwanger bent, en krijg je ook dat soort opmerkingen naar je hoofd. In het begin ontkende we natuurlijk alles maar uiteindelijk gaan die opmerkingen pijn doen en toen hebben we het naaste vrienden en fam vertelt. nu krijgen we van hun niet meer dat soort opmerkingen en ook geen verhalen van weet je die is zwanger en zo.
een week nadat we het zussen en ouder hadden verteld kwam een nichtje vertellen dat ze drie maand zwanger was en 23 aug. was uitgerekend. Dit deed heel pijn, ik was namelijk 22 aug. uitgerekend maar ik verloor mijn kindje na een maand. Zij wisten dit niet en ratelde maar door dat ze het haar vriendin niet durfde te vertellen omdat die al een poosje bezig was en al eenkeer een misckraam had gehad, en dat hun eigelijk de eerste maand gelijk raak hadden. bla bla bla zo voelde ik me toen dus het zelfde als jullie nu we hebben op dat moment leuk tegen hun gedaan maar zijn al heel snel naar huis gegaan en hebben flink gejankt, we hebben ze daarna ook niet mer gebeld maar ooit vertellen we ze wat er aan de hand is laat hun eerst maar genieten. Mijn schoonmoeder verteld ook niet over haar zwangerschap pm ons niet et kwetsen en dan zijn we toch blij dat we er mee naar buiten zijn gekomen om dit soort dingen een beetje te vermijden.
Doe met dit verhaal wat je er mee doen kan. Ik wens je heel veel sterkte toe
dikke kus natasjaha
ik ben er voor je

Terug
Bovenaan